  • 1. Data: 2007-05-17 16:51:38
    Temat: [napisy.org] Ponownie... ;)
    Od: Michał <b...@b...pl>

    Dzielna policja ściga niegodziwców i bardzo dobrze. Należy im się. Co
    znają języki. Po co im to. Przecież żaden porządny Polak nie powinien
    znać języków obcych. Jeszcze będzie donosił obcym wywiadom albo
    kompromitował nic-nie-znający rząd.

    Niestety dzielnym stróżom zabrakło czasu na interwencje w sprawie
    zgłoszonego trupa:
    http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34308,4137620.html

    A faszyzująca (czy nawet jawnie faszystkowska) strona Red Watch działa
    jak wcześniej:
    http://www.redwatch.info/

    Czasu zabrakło, statystyki trzeba gonić i łapać windowsy.

    nmsp
    --
    pzdr

  • 2. Data: 2007-05-17 17:02:40
    Temat: Re: [napisy.org] Ponownie... ;)
    Od: Michał <b...@b...pl>

    Michał napisał(a):
    > Dzielna policja ściga niegodziwców i bardzo dobrze. Należy im się. Co

    Informacja z ostatniej chwili:
    Po misiącach pracy operacyjnej policja rozbiła jednoosobowy gang
    wypożyczaczy nośników bez licencji:
    http://www.policja.pl/portal/pol/1/6606/

    Nie napisano nic o zatrzymanych windowsach... pewnie zapomniano. Nie
    wiem czy się śmiać czy płakać.

    --
    pzdr

  • 3. Data: 2007-05-17 17:20:11
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Michał" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Informacja z ostatniej chwili:
    > Po misiącach pracy operacyjnej policja rozbiła jednoosobowy gang
    > wypożyczaczy nośników bez licencji:
    > http://www.policja.pl/portal/pol/1/6606/

    On złamał przepisy ustawy, czy umowe licencyjną ??

    Pozdrawiam Przemek

  • 4. Data: 2007-05-17 17:36:16
    Od: Michał <b...@b...pl>

    Przemek Lipski napisał(a):
    > On złamał przepisy ustawy, czy umowe licencyjną ??

    Wiadomo tylko to co z tej bełkotliwej notki. Imho wyłącznie licencję,
    którą delikwent posiadał wyłączając sprzedaż i wypożyczanie. Uzyskał od
    podmiotu uprawnionego, nie rozpowszechniał utworu a jedynie wypożyczał
    legalny nośnik łamiąc ową licencję.

    --
    pzdr

  • 5. Data: 2007-05-17 18:00:22
    Od: Michał <b...@b...pl>

    Michał napisał(a):
    > Dzielna policja ściga niegodziwców...

    Informacje z jeszcze ostatniejszej chwili: ;)
    http://www.policja.pl/portal/pol/1/6857/

    "Policjanci (...) współpracując z niemiecką policją ..."

    O, to współpraca się zacieśnia. Już jednego hakiera co to "shakował"
    upublicznoiony utwór Depeche Mode dzielni polucjanci już złapali, a sąd
    skazał ignorując istotne wątpliwości.

    "Policjanci zabezpieczyli komputery wraz z nielegalnym oprogramowaniem i
    blisko 2 tys. płyt z pirackimi kopiami filmów."

    Nie można było tak od razu, że to o haki i preteksty chodzi? Znaczy się
    statystyki poprawiamy, tak? Tu odpowiedź osoby zatrzymanej:
    http://di.com.pl/news/16531,1.html

    "Pan Urbański (rzecznik policji - red.) do informacji podał tak naprawdę
    kilka kłamstw, które pewnie mają ukazać jaką to "brawurową" akcję
    przeprowadzono."

    Hmm, to może to jak z Modrzejewskim, kiedy to brawurowo zatrzymano a nie
    potrafiono sformułować aktu oskarżenia?

    "Nie wiem skąd macie informacje o 2000 płyt - zakładam, że to kolejne
    kłamstwo policji."

    No tak, ale przecież przeprowadzono brawurową akcję... :)

    Przypomniałem sobie, jak to kiedyś skurwiała policja w dobrze znanej mi
    sprawie też zatrzymała kilkaset nośników, też była brawurowa akcja i
    podejrzenia. A skurwiali policjanci cieszyli się jak dzieci na ten
    widok. Nawet sobie gratulowali za udaną akcję. :) Mina zrzedła, gdy się
    okazało, że na nośnikach nie ma nic nielegalnego. No taka okazja do
    newsa przeszła koło nosa...

    "U dwójki zatrzymanych administratorów były laptopy z całkowicie
    legalnym oprogramowaniem, w tym u koleżanki laptop firmowy."

    Może notka prasowa była przygotowana przed akcją? :>

    Skurwienie po(mi)licji po okresie odwilży powraca. Zwykłe szukanie
    haków... pfu... nielegalnego oprogramowania w celu połechtania statystyk.

    To ja panie i panowie powoli kończę, bo jutro mam nalot w uzasadnionym
    podejrzeniu, że znieważam organ konstytucyjny. Pal licho, że skurwiała
    policja czy jeszcze bardziej skurwiała prokuratura nie jest organem
    konstytucyjnym, windowsów będą szukać...

    --
    pzdr

  • 6. Data: 2007-05-17 18:03:51
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > http://www.policja.pl/portal/pol/1/6606/
    >
    > Nie napisano nic o zatrzymanych windowsach... pewnie zapomniano. Nie wiem

    Nowy komendant, "wypożyczeni" policjanci z Olsztyna. I w ciągu kilku tygodni
    widać zmiany, m.in. rozbity ten jednoosobowy gang :)

    A na poważnie, w tej chwili policja w tej okolicy przypieprza sie do
    wszystkiego. Proszę sobie wyobrazić, że tu ludzie teraz 2x sie
    zastanawią,zanim przejdą przez ulicę poza pasami. A lokalni kierowcy -
    dotychczas zagorzali przeciwnicy zapinania pasów - bez mrógniecia okiem
    obecnie zapinają.

  • 7. Data: 2007-05-17 19:34:12
    Od: Michał <b...@b...pl>

    s...@a...pl napisał(a):
> [...]
    > zastanawią,zanim przejdą przez ulicę poza pasami. A lokalni kierowcy -
    > dotychczas zagorzali przeciwnicy zapinania pasów - bez mrógniecia okiem

    Pozwolę sobie zauważyć, że chodzi o diametralnie różne sytuacje. Nie o
    nagłe rygorystyczne ściganie a postępowania wyjaśniające, zatrzymania i
    przeszukania w przypadkach, gdy ścigający nawet nie potrafią podać
    podstaw prawnych penalizujących podejrzewany czyn.* Dla mnie jest to
    ewidentne szukanie haków na zatrzymanych komputerach, które w większości
    skończy się oskarżeniami o piractwo oprogramowania.

    Jak to niegdyś powiedział prok. Olejnik w kontekście sprawy Wildsteina -
    prokuratura nie wie jakie przestępstwo zostało popełnione, ale wciąż
    szuka. :))

    * w omawianym przypadku napisy.org pierwsza notka policyjna nie podawała
    podstawy, druga podała art. 116 upapp bez wyjaśnienia o który punkt chodzi.
    --
    pzdr

  • 8. Data: 2007-05-18 06:35:37
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 17 May 2007 20:03:51 +0200,
    <s...@a...pl> <s...@a...pl> screamed:
> [...]
    > zastanawią,zanim przejdą przez ulicę poza pasami. A lokalni kierowcy -
    > dotychczas zagorzali przeciwnicy zapinania pasów - bez mrógniecia okiem

    Dwa ostatnie przypadki to akurat zapisałbym Policji jako duży plus.
    Bez mrugnięcia okiem. ;-)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 08:35:53 user up 11345 days, 20:30, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Those who can't write, write help files.

  • 9. Data: 2007-05-18 19:23:54
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Michał <b...@b...pl> writes:

> [...]
    > i wypożyczanie. Uzyskał od podmiotu uprawnionego, nie
    > rozpowszechniał utworu a jedynie wypożyczał legalny nośnik

    No, te licencje MS są często b. restrykcyjne.