  • 171. Data: 2010-11-05 15:41:29
    Temat: Re: napad z bronia/atrapa, a wysokosc wyroku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ib0krg$9qn$1@news.onet.pl...

    > Chcesz twierdzić że jest bronią?
    > A jak się ma to do przepisów o posiadaniu broni?

    Przepis zabrania posiadania samej lufy, zamka itp istotnych elementów, więc
    co dopeiro wszystkich na raz :-)

  • 172. Data: 2010-11-06 07:55:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > No trudno byśmy zastanawiali się nad ryzykiem sparwcy :-)

    Przypominam, że podniesienie gdzieniegdzie kar za zgwałcenie do
    wysokości kar za zabójstwo spowodowało natychmiastowy wzrost liczby
    zgwałceń zakończonych śmiercią ofiary. Co zaszkodzi udusić, skoro kara
    ta sama, a trup nie będzie zeznawał...

    MJ

  • 173. Data: 2010-11-06 11:09:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Nov 2010, Olgierd wrote:

    > Dlatego kara może być różna, natomiast zagrożenie co do zasady jest to
    > samo.

    Ale właśnie Liwiusz pisze o owym "zagrożeniu".
    IMVHO - dobrze pisze, nie powinno być tak, aby sąd *mógł* przywalić
    za napad z atrapą tyle samo co za napad z niebezpiecznym narzędziem.
    Sumienia sędziowskie rzecz jasna trudno wykalibrować, ale barierki
    powinny pełnić właśnię tę rolę.

    pzdr, Gotfryd

  • 174. Data: 2010-11-06 18:57:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.11.2010 14:04, Olgierd pisze:

    > Jak z pewnością wiesz od groźby karalnej wymaga się znacznie więcej...

    Wiem. I uważam, że analogicznie w przypadku rozboju z bronią w ręku ta
    broń powinna być czymś więcej, niż tylko wrażeniem.

  • 175. Data: 2010-11-06 18:58:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.11.2010 14:39, szerszen pisze:

    > czy napadajacy za pomoca tego wrazenia chcial wywolac skutek, ktorego by
    > mu sie nie udalo wywolac, jesli by tej broni nie mial, lub nie wmowil
    > napadnietemu ze ma?
    > tak

    Ummm... Twierdzisz, że był gotów tym wrażeniem zabić oporną ofiarę? Albo
    zabić tym wrażeniem obrabowanego dla zatarcia śladów?

    Albo że ryzykował przypadkowe zabicie tej ofiary?

  • 176. Data: 2010-11-06 18:59:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.11.2010 15:06, Olgierd pisze:

    > ...natomiast w przypadku rozboju element ten jest pozbawiony
    > doniosłości...

    Podstawa prawna? (pomijam "widzimisię" naszych "jaśnieoświeconych" sędziów)

  • 177. Data: 2010-11-06 19:02:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.11.2010 13:37, szerszen pisze:

    > a skad wiesz ze chcial spowodowac zagrozenie?
    > przy napadzie z bronia w reku, zadko ktory napadajacy zamierza zrobic
    > krzywde, wlasnie liczy na to ze ofiara sie wystraszy i spelni rzadania

    A przy okazji ryzykuje, że ofiara się nie wystraszy i go w obronie
    koniecznej zabije.

  • 178. Data: 2010-11-06 23:12:40
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 03 Nov 2010 10:04:36 +0000, Olgierd napisał(a):
    /..../
    > Ale tu nie ma dwóch czynów, jest jeden: rozbój z użyciem niebezpiecznego
    > narzędzia.
    >
    > Odwracają temat: jeśli w obronie koniecznej uśmierciłbym takiego
    > agresora -- to Twoim zdaniem powinienem za to iść siedzieć, bo przecież
    > zagrożenie było iluzoryczne?

    Tak właśnie ma być. Najpierw musi być expertyza sądowa a dopiero potem
    się można bronić.

  • 179. Data: 2010-11-06 23:15:45
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 03 Nov 2010 15:01:31 +0000, Olgierd napisał(a):
    /.../
    > Ano.
    > Podobnie jak w przypadku plastikowego rewolweru, który wygląda jak
    > prawdziwy (nie jest czerwony, z lufy nie powiewa goździk).

    A jak pomalujesz rewolwer na czerwono i wsadzisz goździk to ok?

  • 180. Data: 2010-11-06 23:18:09
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 03 Nov 2010 22:43:24 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
    /../
    > Pamiętam. Właśnie tym argumentem im rzuciłem w oczy. Przyznali wszyscy
    > zgodnie rację, ze faktycznie szybko by to doprowadziło do anarchii.
    > Powstał jedynie problem z klasyfikacją karną Nawet sięgnęliśmy po
    > kodeks wykroczeń i koncepcje utrudnienia z korzystania z rzeczy, ale ta
    > koncepcja padła, bo są przecież drugie kluczyki.

    Rabunek kluczyka.