  • 111. Data: 2010-11-04 08:33:01
    Temat: Re: napad z bronia/atrapa, a wysokosc wyroku
    Od: RedLite <s...@o...es>

    W dniu 2010-11-04 09:18, oskarżony *Andrzej Lawa*, zeznał co następuje:

    > Rozbój - tak. Ale z bronią w ręku????????

    kolega szerszen dość swobodnie interpretuje kodeksowe 'posługuje się'

    --

    signature

  • 112. Data: 2010-11-04 08:35:46
    Od: RedLite <s...@o...es>

    W dniu 2010-11-04 09:24, oskarżony *Andrzej Lawa*, zeznał co następuje:

    > Nie bardzo rozumiem, co piszesz... Poza tym co ma gładkość lufy do rzeczy?

    > Wszystkie moje urządzenia pneumatyczne mają lufy gwintowane, a bronią
    > (pneumatyczną) nie są.

    "W rozumieniu ustawy bronią pneumatyczną jest niebezpieczne dla życia
    lub zdrowia urządzenie, które w wyniku działania sprężonego gazu jest
    zdolne do wystrzelenia pocisku z lufy gwintowanej albo z elementu ją
    zastępującego, a przez to do rażenia celów na odległość."

    > Cóż, toć i długopisem można komuś krzywdę zrobić. Nie tylko pisząc
    > paszkwile ;)
    >
    > Mając duży sygnet też można kogoś bardziej uszkodzić niż gołą ręką.
    >
    > Ba! Jogurt truskawkowy może być niebezpieczny dla kogoś poważnie uczulonego.

    Tak jest. Nóż kuchenny ogólnie nie jest narzędziem niebezpiecznym ( nie
    wymaga zezwolenia) ale napad z użyciem noża kuchennego będzie napadem z
    użyciem niebezpiecznego narzędzia. Zgadza się?

    --

    signature

  • 113. Data: 2010-11-04 08:40:47
    Od: RedLite <s...@o...es>

    W dniu 2010-11-04 09:35, oskarżony *RedLite*, zeznał co następuje:

> [...]
    > zdolne do wystrzelenia pocisku z lufy gwintowanej albo z elementu ją
    > zastępującego, a przez to do rażenia celów na odległość."

    Autopoprawka
    Obecnie w ustawie jest kryterium energii początkowej 17J :D

    --

    signature

  • 114. Data: 2010-11-04 08:46:41
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:4cd26c68$...@n...home.net.pl...

    > Rozbój - tak. Ale z bronią w ręku????????

    twierdzil ze ma, wiec w czym problem ;)

  • 115. Data: 2010-11-04 09:00:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 04 Nov 2010 09:11:50 +0100, RedLite napisał(a):

    > Ponadto, każdy przypadek należy traktować indywidualnie Jeśli gość wpada
    > do kantoru z czymś co ma zamek i lufę, ale ewidentnie i na pierwszy
    > rzut oka widać, że nie da się z tego strzelić to IMO ... mamy problem
    > :D Bo mamy w tym przypadku broń, ale nie mamy narzedzia niebezpiecznego
    > :D (odwrotnie aniżeli w przypadku asg)

    Dobrze, jeśli na pierwszy rzut oka widać, że to albo karabin wystrugany z
    patyka albo lufa bez zamka (ale czy ja się muszę znać?), to nie ma
    problemu.
    Z drugiej strony jak czasem patrzę na militarne sklepy to część owych
    cwanych noży wygląda bardzo niepozornie, jak z plastiku. Więc?

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 116. Data: 2010-11-04 09:08:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.11.2010 09:35, RedLite pisze:

> [...]
    > zdolne do wystrzelenia pocisku z lufy gwintowanej albo z elementu ją
    > zastępującego, a przez to do rażenia celów na odległość."

    Piszesz nieprawdę.

    > Tak jest. Nóż kuchenny ogólnie nie jest narzędziem niebezpiecznym ( nie
    > wymaga zezwolenia) ale napad z użyciem noża kuchennego będzie napadem z
    > użyciem niebezpiecznego narzędzia. Zgadza się?

    Ale nóż jest wymieniony. A długopis nie jest wg. mnie "podobnie
    niebezpieczny", bo doprowadza to do absurdu, kiedy dopiero ktoś
    kompletnie nagi nie zostałby oskarżony o napad "z bronią w ręku". W
    końcu i szalikiem można się posłużyć do uduszenia kogoś. A jakie
    spustoszenie mogą spowodować solidne damskie szpilki... Brrr...

  • 117. Data: 2010-11-04 09:08:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.11.2010 09:46, szerszen pisze:

    > w wiadomości grup dyskusyjnych:4cd26c68$...@n...home.net.pl...

    > twierdzil ze ma, wiec w czym problem ;)

    A ja twierdzę, że jestem Imperatorem Ziemi.

    I co?

    Zamkną mnie za obalenie ustroju?

  • 118. Data: 2010-11-04 09:09:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.11.2010 09:40, RedLite pisze:
    > W dniu 2010-11-04 09:35, oskarżony *RedLite*, zeznał co następuje:

    > Autopoprawka
    > Obecnie w ustawie jest kryterium energii początkowej 17J :D

    I to już od baaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo dawna.

  • 119. Data: 2010-11-04 09:14:16
    Od: RedLite <s...@o...es>

    W dniu 2010-11-04 10:00, oskarżony *Olgierd*, zeznał co następuje:

    > Z drugiej strony jak czasem patrzę na militarne sklepy to część owych
    > cwanych noży wygląda bardzo niepozornie, jak z plastiku. Więc?

    W kwestii kwalifikacji tego czynu do art 280 § 2. (z użyciem
    niebezpiecznego narzędzia) nie ma znaczenia wrażenie napadniętego -
    ważny jest stan faktyczny (który ocenia sąd - post factum)

    Wrażenie ofiary ma znaczenie przy kwalifikacji jako rozbój w ogóle
    (art.280 § 1.)

    --

    signature

  • 120. Data: 2010-11-04 09:34:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 04 Nov 2010 10:08:52 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > A ja twierdzę, że jestem Imperatorem Ziemi.
    >
    > I co?
    >
    > Zamkną mnie za obalenie ustroju?

    Zamkną, ale nie za to ;-)

    --