  • 41. Data: 2009-06-22 00:10:25
    Temat: Re: "naloty" na akademiki
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafal M pisze:

    > Czyli w praktyce, jesli ktos zostanie uniewinniony, lub sprawa zostaje
    > umorzona to co? Skarb Panstwa wyplaca odszkodowanie za komputer +
    > dane?

    Za dane - nie. Za komputer, jeśli nie wróci, może. Po aktualnych cenach
    5 lat później. Dostaniesz 50zł i tyle.

  • 42. Data: 2009-06-22 07:19:22
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał
    > Mnie najbardziej zastanawia jak to się ma do zapewnień grupowych
    > prawników, że
    > za POSIADANIE np. mp3 nie można być pociagniętym do odpowiedzialności,
    > karalne
    > jest jedynie ROZPOWSZECHNIANIE. Tu o rozpowszechnianiu nic nie
    > było-gliniarz
    > znalazł pliki i skonfiskował komputer.

    Nie ważne co znaleźli, ważne jaka była przesłanka do przeszukania... a
    raczej posiadanie mp3 nią nie było.

  • 43. Data: 2009-06-22 10:05:05
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Arek pisze:
    > No nie rozśmieszaj mnie.
    > Dzielni policjanci przecież wgrają na dysk co trzeba.
    > A może nawet po 3-4 latach oddadzą bo przecież komp się zestarzeje i
    > zabiorą innym nowszy ;)

    Choć mam, niestety, bardzo złe zdanie o policji i prokuraturze to
    domyślam się, że taka sytuacja podłożenia dowodów _rzeczowych_ zdarza
    się wyjątkowo rzadko. Jeśli w ogóle.

    Oczywiście nie podważam opinii, że policjanci czy prokuratorzy wrabiają.
    Wręcz silnie jestem przekonany. Tyle, że robią to w białych rękawiczkach
    za pomocą papierków. Najlepiej sprodukowanych przez kogoś innego.
    Zauważ, że w polskim wymiarze sprawiedliwości dowody rzeczowe mają nikłe
    znaczenie a ważniejsze jest co jest w aktach. Może to być stek wymysłów
    a oskarżony może nawet nie mieć możliwości obrony, bo sąd może się nie
    zgodzić na ponowną opinię innego biegłego czy ponowne badanie dowodów.
    Albo sąd może dowolnie fakty lub opinie interpretować posuwając się do
    dointerpretowywania faktów, opinii biegłego lub uznawania własnych
    opinii za najbardziej wiarygodne. I tu pies pogrzebany.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 44. Data: 2009-06-22 10:18:57
    Od: Michał <r...@x...cy>

    a...@g...pl pisze:
    > - moga rwac co chca

    Postanowienie o zatrzymaniu podlega zażaleniu. Jednak po fakcie
    zatrzymania. W opisanym przypadku można się raczej spodziewać odmowy
    uwzględnienia zażalenia i steku bredni aniżeli rzetelnego wzięcia pod
    uwagę uwarunkowań technicznych, że nie ma możliwości by klient umieścił
    na serwerach pliki. Polskie organy ścigania mają w swojej historii na
    przykład zatrzymanie serwera DNS jednej z największych spółek
    telekomunikacyjnych w celu zbadania czy i jakie nielegalne treści
    umieścił na nim klient.

    Dla niezorientowanych: przypomina to zatrzymanie książki telefonicznej
    (tyle, że bardzo istotnej dla właściciela) w celu weryfikacji
    podejrzenia prania pieniędzy.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 45. Data: 2009-06-22 15:15:14
    Od: "Kotokrólik" <s...@...p>

    >Swoja droga - jaka podstawe maja na zabieranie komputerow? Przeciez
    >wystarcza im nosniki danych...

    Zastanawiam się - jaka różnica między obudową komputera, a biurkiem na
    którym stał, a...
    itd

  • 46. Data: 2009-06-22 15:19:07
    Od: "Kotokrólik" <s...@...p>

> [...]
    > 60x60 zrobil solidny betonowy kloc na dole /cos jak przeciwwaga do pralki/
    > kupil za kilka groszy na allegro wielkie 2 serwery na petium 100 chyba, w
    > kazdym razie jak wlaczy zasilanie to swieci, do tego kilka ramek z hdd
    > uszkodzonymi ktore na stale przylepil /z 50 dyskow/, sprzet przynitowal i
    > jeszcze jakis plaskownik na szyny zalozyl i to sobie stoi w kaciku
    > przykryte jakas tapeta. ma laptopa ale ma tez na niego sprytna skrytke a
    > jakby kiedys ktos o kompa to prosze sobie zabrac - tu jest.
    > i ogolnie - nie bawi sie w udostepnianie itp - po prostu od tamtej pory

    MOERFDDDDDzsnvkl'pasdbu sduowebgfqwu9[r gfovweui 4789GTYGAWR

    mioGFDHCGNDGrdować mo:rixGFSDPFSDJVZDFBJZDIPVBJQEGGCVS
    ASDGSDFVGXFD\SBVGVFZD[
    GNJSDVKLDJO[BMJ

    GNMKDTMKET\P>

  • 47. Data: 2009-06-22 17:19:45
    Od: r...@m...com

> [...]
    > Z relacji wynika, że poza komputerem pirata, zabrano należące do
    > teoretycznie niewinnych współlokatorów. Czy to jest zgodne z prawem?
    >
    > Strzelam, że to może być kwestia tego co jest napisane w nakazie i
    > jeśli jest w nim napisane, że wszystko mają zabrać to pewnie zabierają
    > wszystko. Z drugiej strony czy wystawienie takiego nakazu nie jest
    > jakimś nadużyciem? Bo przesłanek, że "niewinni" współlokatorzy mają
    > coś na sumieniu _chyba_ nie było...
    >
    > No i taka prośba, czy mógłby ktoś dać namiary do opisu (czy
    > ewentualnei ustawy) jakie właściwe ma prawa taka osoba, której

    Zawsze można się przed sądem tłumaczyć że to policja po zabezpieczeniu dysków
    dograła pirackie utwory i oprogramowanie.
    Póki co, nie wzywa się biegłego informatyka żeby sporządził kopię danych lub
    sumę kontrolną, a więc policja ma możliwość wgrania czegokolwiek na taki dysk,
    z materiałami pedofilskimi włacznie.

  • 48. Data: 2009-06-23 07:51:41
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Michał" <r...@x...cy> napisał
> [...]
    > przykład zatrzymanie serwera DNS jednej z największych spółek
    > telekomunikacyjnych w celu zbadania czy i jakie nielegalne treści umieścił

    Potrzebne są chyba szczegółowe wytyczne i przeszkolenie, prokuratorów i
    policjantów. Komputery i dane mają coraz większą wartość, to nie jest zwykła
    szafka, którą ot tak można zarekwirować. Bo jak prokurator napisze, że
    przedmiotem czynności jest sprzęt komputerowy to co się dzwić, że wynoszą
    wszystko... choć to wcale nie jest potrzebne. A nawet jak wynoszą, powinien
    to sprawdzić ktoś kto się zna, ale w trybie pilnym, do dalszych badań
    zostawić co potrzebne, a resztę oddać, aby czynność nie była niewspółmiernie
    dokuczliwa.

  • 49. Data: 2009-06-23 09:18:09
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    piotr [trzykoty] napisał(a) :
> [...]
    > zostawić co potrzebne, a resztę oddać, aby czynność nie była niewspółmiernie

    Pomyliły Ci się kraje. Utopia jest pod innym adresem. Niestety.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 50. Data: 2009-06-23 11:02:04
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 22 Jun 2009 17:15:14 +0200, Kotokrólik napisał(a):

    > Zastanawiam się - jaka różnica między obudową komputera, a biurkiem na
    > którym stał, a...

    Taka że policjant odróżnia biurko od komputera, ale nie odróżnia twardego
    dysku od CDROM'a więc nie wiedziałby co wymontować. ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry