  • 1. Data: 2007-11-01 08:10:21
    Temat: należy się zameldować?
    Od: "cma" <b...@e...pl>

    Mam pytanie,

    Czy osoba X, posiadająca prawo do lokalu w danym mieście, musi się w nim
    meldować, czy też może pozostać zameldowana w dotychczasowym miejscu
    zamieszkania (np. z rodzicami).

    Pytanie wynika stąd, iż znajomy opowiadał, jak to dzielnicowy zagroził mu
    mandatem za niedopełnienie obowiązku meldunkowego.

    Znajomy nie ma, z tego, co wiem, ochoty na wymeldowywanie się z mieszkania
    rodziców,a rodzice również mu tego nie nakazują, a ponadto jest właścicielem
    innego mieszkania.

    Czy musi zatem meldować się w mieszkaniu,którego jest właścicielem, czy nie
    ma takiego obowiązku ? A co w sytuacji, gdy ktoś jest właścielem kilku
    mieszkań i/lub ma kilka umów najmu ?

    Dziękuję.

  • 2. Data: 2007-11-01 08:32:45
    Temat: Re: należy się zameldować?
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    cma pisze:
    > Czy musi zatem meldować się w mieszkaniu,którego jest właścicielem, czy
    > nie ma takiego obowiązku ? A co w sytuacji, gdy ktoś jest właścielem
    > kilku mieszkań i/lub ma kilka umów najmu ?

    Mozna miec kilka mieszkan, ale istnieje obowiazek zameldowania sie w
    tym, w ktorym sie mieszka.

  • 3. Data: 2007-11-01 08:42:54
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "cma" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Czy musi zatem meldować się w mieszkaniu,którego jest właścicielem, czy
    > nie ma takiego obowiązku ? A co w sytuacji, gdy ktoś jest właścielem kilku
    > mieszkań i/lub ma kilka umów najmu ?

    Ja i część osób tutaj już się chyba pogodziła z tym, że trzeba to tłumaczyć
    do usranej smierci, więc też setny raz napiszę.
    Meldunek to informacja dla państwa, gdzie obywatel się znajduje, więc TRZEBA
    się meldować tam gdzie się MIESZKA.

    --
    andrzej

  • 4. Data: 2007-11-01 09:17:21
    Od: "Szolek" <m...@s...jest.zly.wp.pl>

> [...]
    > Meldunek to informacja dla państwa, gdzie obywatel się znajduje, więc
    > TRZEBA się meldować tam gdzie się MIESZKA.

    Jest na to jakis art? Czy ktos to sprawdza? Czy ktos moze nas do tego
    zmusic?

    Szolek

  • 5. Data: 2007-11-01 09:45:10
    Od: Jacek_P <G...@c...edu.pl>

    Piotr Wojcicki <drak99@no_spam.gmail.com> napisal:
    > Mozna miec kilka mieszkan, ale istnieje obowiazek zameldowania sie w
    > tym, w ktorym sie mieszka.

    A jak sie mieszka rotacyjnie w kilku? 8^) i to po dwa...trzy dni
    w kazdym tygodniu?

    Caly obowiazek meldunkowy to archaizm rodem z glebokiego PRL-u,
    gdzie czlowiek przez wiekszosc zycia byl przypisany do jednej
    miejscowosci i jednego mieszkania. Ciekawostka: w wielu panstwach
    nie ma obowiazku meldunkowego i jakos egzystuja. Co prawda legalnego
    zamordyzmu znanego jako pobor do wojska tam tez nie ma 8^)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2007-11-01 11:31:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Nov 2007, Szolek wrote:

    > Jest na to jakis art?

    Jest, powinien być w archiowum grupy :)

    > Czy ktos to sprawdza?

    Tylko jak chce się przyczepić :>

    > Czy ktos moze nas do tego zmusic?

    Pewnie zalezy od odporności na mandaty i grzywny.
    Bo to jest wykroczenie i mandat "przysługuje".

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-11-01 12:18:28
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 01.11.2007 andrzej <u...@o...eu> napisał/a:

> [...]
    > do usranej smierci, więc też setny raz napiszę.
    > Meldunek to informacja dla państwa, gdzie obywatel się znajduje, więc TRZEBA

    A jak ktoś mieszka w trzech miejscach na raz? Znam taką osobę. Poniedziałek
    i wtorek w mieście X, gdzie wynajmuje mieszkanie, środa, czwartek i piątek
    w mieście Y, gdzie jest filia jego firmy i gdzie również wynajmuje
    mieszkanie, a piątkowy wieczór i weekend na mazurskiej wsi, gdzie ów pan
    wybudował sobie dom. To gdzie on mieszka?
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 8. Data: 2007-11-01 12:23:24
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > mieszkanie, a piątkowy wieczór i weekend na mazurskiej wsi, gdzie ów pan
    > wybudował sobie dom. To gdzie on mieszka?

    Obowiązku meldunku tymczasowego należy dopełnić w każdym miejscu, w
    którym obywatel przebywa lub planuje przebywać powyżej 48 godzin.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 9. Data: 2007-11-01 13:01:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnfijh3a.fh0.samotnik@localhost.localdomain Samotnik
    <s...@W...samotnik.art.pl> pisze:

> [...]
    > również wynajmuje mieszkanie, a piątkowy wieczór i weekend na mazurskiej
    > wsi, gdzie ów pan wybudował sobie dom. To gdzie on mieszka?
    Nieważne. Nie przymusu mieszkania gdziekolwiek.
    Te sprawy reguluje ustawa:
    http://www.mswia.gov.pl/index.php?dzial=57&id=1686
    (z tego tekstu usunięto już zapisy zakwestionowane przez TK jako niezgodne z
    konstytucją).
    Jest w niej zdefiniowane co to jest pobyt stały, czasowy, obowiązek
    meldunkowy wraz z okresami jego realizacji i całej reszcie.
    Wystarczy się nie lenić, przeczytać i dzięki temu nie zadawać takich pytań,
    bo potem różni ignoranci wypisują bzdury o "mieszkaniu", "48 godzinach"
    itp., jeszcze inni w nie wierzą i nie ma temu końca.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-11-01 17:11:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > A jak sie mieszka rotacyjnie w kilku? 8^) i to po dwa...trzy dni
    > w kazdym tygodniu?

    zamelduj się w dowolnym z nich.