  • 11. Data: 2011-07-23 21:32:31
    Temat: Re: nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.07.2011 23:23, Liwiusz pisze:

    > Ale to ze skutecznością cesji ma niewiele wspólnego. Cesja już
    > nastąpiła, jedynie do czasu poinformowania o niej dłużnika może on
    > skutecznie spłacać swoją należność również do wierzyciela pierwotnego. I
    > tyle.

    Czyli z formalnego punktu widzenia ów dłużnik nie ma wspólnego z tym,
    kto rzekomo przejął wierzytelność - póki dłużnik nie zostanie o cesji
    _skutecznie_ zawiadomiony, rozlicza się on z wierzycielem pierwotnym. CBDO.

  • 12. Data: 2011-07-23 23:49:24
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    > To się zdecyduj - albo nic go nie łączy, albo jednak łączy, ale przedawnione.

    A nie można napisać, że _z ostrożności procesowej_ podnosi się zarzut
    przedawnienia, a poza tym pozwanego z powodem (i tak dalej)?
    Poważnie pytam (nie znam się).

    Piotr

  • 13. Data: 2011-07-24 03:13:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-23 23:32, Andrzej Lawa pisze:

    > Czyli z formalnego punktu widzenia ów dłużnik nie ma wspólnego z tym,
    > kto rzekomo przejął wierzytelność

    Ma wspólne - jest jego dłużnikiem i łączy ich odpowiedni stosunek prawy.

    >- póki dłużnik nie zostanie o cesji
    > _skutecznie_ zawiadomiony, rozlicza się on z wierzycielem pierwotnym. CBDO.

    To, że może rozliczać się z wierzycielem pierwotnym nijak nie oznacza,
    że z nowym wierzycielem "nic go nie łączy". Ciekawe, czy jakby nowy
    wierzyciel zrzekł się roszczenia, to też byś pisał, że zrobił to
    nieskutecznie, bo dłużnik nie był powiadomiony o cesji, hę?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2011-07-24 03:14:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-24 01:49, PiotRek pisze:
    > wiadomości news:j0fa1h$2gi$1@news.onet.pl...

    > A nie można napisać, że _z ostrożności procesowej_ podnosi się zarzut
    > przedawnienia, a poza tym pozwanego z powodem (i tak dalej)?
    > Poważnie pytam (nie znam się).

    Można.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2011-07-24 03:36:55
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Można.

    Nie, -Trzeba!

  • 16. Data: 2011-07-24 08:14:34
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "olo" <o...@o...pl>
    Dziękuję wszystkim za opinię
    Polecę znajomemu:
    Wniesienie sprzeciwu z uzasszdnieniem przeterminowania roszczenia
    Czy jest jakiś mechanizm umożliwiający zaskarżenie sądu/sędziego takie
    nakazy ferującego?

    pzdr

    olo

  • 17. Data: 2011-07-24 08:57:10
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-07-24 10:14, olo pisze:

    > Wniesienie sprzeciwu z uzasszdnieniem przeterminowania roszczenia
    > Czy jest jakiś mechanizm umożliwiający zaskarżenie sądu/sędziego

    Ustal gdzie sędzia mieszka. Sprawdź czy ma nieletnią córkę.
    Zacznij z nią uprawiać seks u sędziego w mieszkaniu.

    To go nauczy pokory !

    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!

  • 18. Data: 2011-07-24 10:31:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.07.2011 05:13, Liwiusz pisze:

    > Ma wspólne - jest jego dłużnikiem i łączy ich odpowiedni stosunek prawy.

    Ale póki co dłużnik nic o tym nie wie, bo nie został prawidłowo
    powiadomiony.

> [...]
    > wierzyciel zrzekł się roszczenia, to też byś pisał, że zrobił to
    > nieskutecznie, bo dłużnik nie był powiadomiony o cesji, hę?

    Jak to sobie wyobrażasz? Kupuje należność a potem się jej zrzeka??

  • 19. Data: 2011-07-24 10:54:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-24 12:31, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale póki co dłużnik nic o tym nie wie, bo nie został prawidłowo
    > powiadomiony.

    Nikt tu nie twierdz, że jest inaczej.

    > Jak to sobie wyobrażasz? Kupuje należność a potem się jej zrzeka??

    Przykład miał tylko wykazać lukę w Twoim rozumowaniu.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2011-07-24 11:17:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.07.2011 12:54, Liwiusz pisze:

    > Nikt tu nie twierdz, że jest inaczej.

    Zatem prawdziwe będzie jego twierdzenie, że (o ile mu wiadomo) nie ma
    nic z powodem wspólnego.

    [ciach]

    > Przykład miał tylko wykazać lukę w Twoim rozumowaniu.

    Przykład absurdalny. Równie dobrze można by argumentować, że nie należy
    wyrzucać śmieci do koszy w miejscach publicznych, bo przecież ciągle
    ostrzegają o zagrożeniach terrorystycznych i że takie kosze są ulubionym
    miejscem do podrzucania bomb.