eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › nakaz opłaty błędnej faktury
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 11. Data: 2011-09-20 18:43:17
    Temat: Re: nakaz opłaty błędnej faktury
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-20 18:41, Tans pisze:
    > Liwiusz wrote:
    >> Gdzieś w przepisach telekomunikacyjno-reklamacyjnych jest przepis, że
    >> wniesienie reklamacji przekłada obowiązek zapłacenia spornej kwoty do
    >> czasu jej rozpatrzenia.
    >
    > Czy aby na pewno? Posiłkuję się tym:
    >
    > http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20041711800&t
    ype=3
    >
    > i jest tam zapis w art. 108: "Bieg przedawnienia roszczeń zawiesza się
    > na okres od dnia wniesienia reklamacji usługi telekomunikacyjnej do dnia
    > udzielenia na nią odpowiedzi, nie dłużej jednak niż na okres
    > przewidziany do rozpatrzenia reklamacji."
    >
    > Ale nie jestem pewien, czy aby nie dotyczy tylko odszkodowania
    > wymienionego w pkt. 105. Może ktoś zna dokładny paragraf jeśli istnieje
    > takowy?

    Przejrzałem jeszcze Rozporządzenie (*) które podejrzewałem o posiadanie
    takiego przepisu, ale niestety nie znalazłem.

    (*)
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 1 października 2004 r.
    w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna
    odpowiadać
    reklamacja usługi telekomunikacyjnej
    (Dz. U. z dnia 18 października 2004 r.)


    --
    Liwiusz


  • 12. Data: 2011-09-20 18:48:28
    Temat: Re: nakaz opłaty błędnej faktury
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-20 16:23, Tans pisze:
    >
    > Czy w takim razie operator może wystawić błędną fakturę na milion PLN i
    > konsument ma ją uiścić choćby nie wiem co, zaciągać kredyt i czekać
    > potulnie na rozpatrzenie reklamacji?

    Zasadniczo klient może w ogóle nie płacić, a nawet nie składać
    reklamacji. Pomijając taki niuans jak wyłączenie telefonu, to w razie
    chęci wyegzekwowania zapłaty to operator musi pozwać użytkownika, a ten
    może wówczas skutecznie dowieść niezasadności roszczenia.

    --
    Liwiusz


  • 13. Data: 2011-09-21 02:08:44
    Temat: Re: nakaz opłaty błędnej faktury
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-09-20 20:48, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2011-09-20 16:23, Tans pisze:
    >>
    >> Czy w takim razie operator może wystawić błędną fakturę na milion PLN i
    >> konsument ma ją uiścić choćby nie wiem co, zaciągać kredyt i czekać
    >> potulnie na rozpatrzenie reklamacji?
    >
    > Zasadniczo klient może w ogóle nie płacić, a nawet nie składać
    > reklamacji. Pomijając taki niuans jak wyłączenie telefonu, to w razie
    > chęci wyegzekwowania zapłaty to operator musi pozwać użytkownika, a ten
    > może wówczas skutecznie dowieść niezasadności roszczenia.

    Mnie Tepsa nie przysłała faktury i domagali się zapłaty jakichś 30 zł. z
    groszami. Na niebieskiej linii powiedziałam, że czekam na fakturę (albo
    jej kopię) i dopiero zapłacę.
    Oddali od razu sprawę do Ultimo. Na odczepnego zapłaciłam, przesłałam
    skan zapłaty. I powiedziełam sobie: nigdy wiecej Tepsy. Jak rozwiązałam
    umowę to skamlali, dawali mi jakieś lepsze abonamenty, ale ja
    powiedziałam NIE! To sie mścili, codziennie podłączali mi szczekaczkę do
    słuchawki i nie można było nigdzie zadzwonić. Co podnoszę słuchawkę to
    szczekaczka szczeka. Na koniec umowy trzeba było czekać równy miesiąc
    niestety. Nie podobalo im się przedtem, że jak zamówiłam biling i
    wskazałam montera, który przyszedł do awarii mojego telefonu-linii
    zadzwonioł sobie z mojego telefonu (a ma swój służbowy) do jakiegos
    kolegi, na jakiiś komórkowy, żeby mu gdzieś listę w pracy podpisał. I
    tak sobie gadał. Potem ten biling z rozmową wskazałam w reklamacji i mi
    nie zwrócili. Przez tego montera, który tu kombinował w skrzynce pod
    blokiem przychodziły mi rachunki do zapłaty na minimum 170 zł.
    Jaka ja szczęśliwa, że od złodziei się wtedy odizolowałam i zaczełam
    korzystać z Tlenofonu (teraz FeecoNet) przez bramkę - z umową. Tyle ile
    wygadam tyle płacę i zawsze mam wgląd do bilingu.
    Trochę boleję nad tym, że dalej jestem w Orange-przecież to też tepsa.
    Kiwaja mnie na moich minutach z abonamentu, ani jednej reklamacji
    jeszcze nie uwzględnili. To zupełnie inni ludzie niż w Idei, to są
    jakieś hieny. Teraz już sobie zapowiedziałam, że tym razem już w Orange
    nie podpiszę umowy.

    --
    animka

    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w
    okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie
    zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten,
    kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
    Leonardo da Vinci


  • 14. Data: 2011-09-21 02:19:52
    Temat: Re: nakaz opłaty błędnej faktury
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/20/2011 9:08 PM, Animka wrote:
    >
    > Mnie Tepsa
    [ciach]

    >
    ty Animka zawsze bylas pokrzywdzona przez los i tak juz zostało.



  • 15. Data: 2011-09-21 07:31:14
    Temat: Re: nakaz opłaty błędnej faktury
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:
    > W dniu 2011-09-20 17:36, Liwiusz pisze:
    >
    >> Gdzieś w przepisach telekomunikacyjno-reklamacyjnych jest przepis, że
    >> wniesienie reklamacji przekłada obowiązek zapłacenia spornej kwoty do
    >> czasu jej rozpatrzenia.
    >>
    >
    > Przez grzeczność nie zaprzeczę. Może i jest.
    > Czy oznacza to że co do każdego rachunku mogę składać reklamację (a
    > jeszcze lepiej potem reklamacje od nieuwzględnienia reklamacji) i w ten
    > sposób kredytować się kosztem TP ;) ?
    >
    Sporna kwota nie jest zapewne na całą wysokość faktury.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl


  • 16. Data: 2011-09-21 07:46:07
    Temat: Re: nakaz opłaty błędnej faktury
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Animka pisze:
    > W dniu 2011-09-20 20:48, Liwiusz pisze:
    >> W dniu 2011-09-20 16:23, Tans pisze:
    >>>
    >>> Czy w takim razie operator może wystawić błędną fakturę na milion PLN i
    >>> konsument ma ją uiścić choćby nie wiem co, zaciągać kredyt i czekać
    >>> potulnie na rozpatrzenie reklamacji?
    >>
    >> Zasadniczo klient może w ogóle nie płacić, a nawet nie składać
    >> reklamacji. Pomijając taki niuans jak wyłączenie telefonu, to w razie
    >> chęci wyegzekwowania zapłaty to operator musi pozwać użytkownika, a ten
    >> może wówczas skutecznie dowieść niezasadności roszczenia.
    >
    > Mnie Tepsa nie przysłała faktury i domagali się zapłaty jakichś 30 zł. z
    > groszami. Na niebieskiej linii powiedziałam, że czekam na fakturę (albo
    > jej kopię) i dopiero zapłacę.


    Na niebieskiej linii informujesz, ze brak jest faktury, a spodziewasz
    się, że powinnaś zapłacić. Jeśli źle zareagują składa się oficjalnie
    reklamację na niedostarczenie faktury. Jeśli dalej brak jest
    jakiejkolwiek pozytywnej reakcji, albo reakcja negatywna, przedkładasz
    sprawę do UKE. Na razie tylko Dialog fikał tak daleko i tylko za
    pierwszym razem. Za drugim grzecznie przysłali raz jeszcze fakturę,
    która nie dotarła do mnie.



    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl


  • 17. Data: 2011-09-21 13:15:40
    Temat: Re: nakaz opłaty błędnej faktury
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-09-21 09:46, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > Animka pisze:
    >> W dniu 2011-09-20 20:48, Liwiusz pisze:
    >>> W dniu 2011-09-20 16:23, Tans pisze:
    >>>>
    >>>> Czy w takim razie operator może wystawić błędną fakturę na milion PLN i
    >>>> konsument ma ją uiścić choćby nie wiem co, zaciągać kredyt i czekać
    >>>> potulnie na rozpatrzenie reklamacji?
    >>>
    >>> Zasadniczo klient może w ogóle nie płacić, a nawet nie składać
    >>> reklamacji. Pomijając taki niuans jak wyłączenie telefonu, to w razie
    >>> chęci wyegzekwowania zapłaty to operator musi pozwać użytkownika, a ten
    >>> może wówczas skutecznie dowieść niezasadności roszczenia.
    >>
    >> Mnie Tepsa nie przysłała faktury i domagali się zapłaty jakichś 30 zł. z
    >> groszami. Na niebieskiej linii powiedziałam, że czekam na fakturę (albo
    >> jej kopię) i dopiero zapłacę.
    >
    >
    > Na niebieskiej linii informujesz, ze brak jest faktury, a spodziewasz
    > się, że powinnaś zapłacić. Jeśli źle zareagują składa się oficjalnie
    > reklamację na niedostarczenie faktury.

    Reklamację pisemną też składałam. Żadnego odzewu. Od razu oddali sprawę
    do Ultimo.

    Jeśli dalej brak jest
    > jakiejkolwiek pozytywnej reakcji, albo reakcja negatywna, przedkładasz
    > sprawę do UKE. Na razie tylko Dialog fikał tak daleko i tylko za
    > pierwszym razem. Za drugim grzecznie przysłali raz jeszcze fakturę,
    > która nie dotarła do mnie.

    Nie chciałam się z nimi już szarpać. Rozwiązałam umowę. Jakieś 5 latek
    już mineło od tamtej pory.


    --
    animka

    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w
    okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie
    zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten,
    kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
    Leonardo da Vinci


  • 18. Data: 2011-09-21 16:18:01
    Temat: Re: nakaz opłaty błędnej faktury
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-09-20 18:44, Tans pisze:

    >> Dawaj resztę regulaminu ...
    >
    > Zobacz tutaj, punkt 8:
    >
    > http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/stali_klienci
    /obsluga_klienta/pomoc/pakiet_informacyjny/tryb_post
    epowania
    >

    To nie jest regulamin.
    Ale jeśli mam interpretować pkt 8 to - mają prawo się kredytować na twój
    koszt.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU
    https://www.ibard24.com/backup/pl/registration/c99ff
    b8519213760f162c2b73830481d

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1