  • 1. Data: 2007-04-18 12:00:09
    Temat: nagrywanie rozmowy (nie telefonicznej) w firmie i nie tylko
    Od: "Marian" <o...@y...pl>

    Witam

    Znalazlem w archiwum kilka watkow glownie dotyczacych nagrywania rozmow
    telefoncznych, u mnie sprawa jest nieco inna.
    1. Czy legalne jest nagrywanie rozmowy prywatnej w sytuacji kiedy
    uczestnicze w rozmowie a moj rozmowca nie wie ze jest nagrywany? Chodzi o to
    zeby ew. miec mozliwosc udowodnienia rozmowcy ze cos powiedzial.
    2. To samo co w pkt.1. z tym ze sytuacja w firmie, rozmowa sluzbowa i
    stosunek przelozony - podwladny a rejestrujacym jest podwladny. Cel ten sam
    czyli udowodnienie przelozonemu ze cos deklarowal + ew wykorzystanie tego
    podczas rozmowy z przelozonym przelozonego. Nikt nie podpisywal przy umowie
    o prace zgody na nagrywanie.

    Marian

  • 2. Data: 2007-04-18 12:16:20
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Marian porozsypywal nastepujace haczki:
    > Znalazlem w archiwum kilka watkow glownie dotyczacych nagrywania rozmow
    > telefoncznych, u mnie sprawa jest nieco inna.
    Wydaje Ci sie
    > 1. Czy legalne jest nagrywanie rozmowy prywatnej w sytuacji kiedy
    > uczestnicze w rozmowie a moj rozmowca nie wie ze jest nagrywany?
    Tak. Watek wielokrotnie poruszany na grupie
    > 2. To samo co w pkt.1. z tym ze sytuacja w firmie, rozmowa sluzbowa i
    > stosunek przelozony - podwladny a rejestrujacym jest podwladny.
    Tak.
    Kazdy moze rejestrowac rozmowe w ktorej uczestniczy
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-04-18 13:56:13
    Od: "Marian" <o...@y...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:f052r8$243$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak.
    > Kazdy moze rejestrowac rozmowe w ktorej uczestniczy

    ok a jak z uzyciem tego w celu udowodnienia ze ktos cos powiedzial? rozumiem
    ze mozna odtworzyc taka rozmowe osobie nagrywanej a czy mozna to zrobic w
    obecnosci przelozonego osoby nagrywanej?

    Marian

  • 4. Data: 2007-04-18 15:05:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marian napisał(a):

    > ok a jak z uzyciem tego w celu udowodnienia ze ktos cos powiedzial? rozumiem
    > ze mozna odtworzyc taka rozmowe osobie nagrywanej a czy mozna to zrobic w
    > obecnosci przelozonego osoby nagrywanej?

    W archiwum było setki razy...

    Póki nie zaczniesz nadawać audycji lub urządać koncertów dla
    publiczności z tym nagraniem - możesz sobie nawet z rodziną do obiadu
    słuchać.

  • 5. Data: 2007-04-18 15:37:36
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Marian napisał:
    > ok a jak z uzyciem tego w celu udowodnienia ze ktos cos powiedzial? rozumiem
    > ze mozna odtworzyc taka rozmowe osobie nagrywanej a czy mozna to zrobic w
    > obecnosci przelozonego osoby nagrywanej?

    Jeżeli odmówisz wcześniej dwie zdrowaśki w intencji to tak.

    Dlaczego nie zapytasz czy można oddychać?

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 6. Data: 2007-04-19 06:44:33
    Od: "tomek." <t...@p...fm>

    Użytkownik "Marian" <o...@y...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego podczas rozmowy z przelozonym przelozonego. Nikt nie podpisywal przy

    W skrocie: pracodawca nie ma prawa nagrywac rozmow / skanowac kompow bez
    poinformowania pracownikow.

    Co do prywatnych, to oczywiscie mozesz sobie nagrywac,
    ale bez rozpowszechniania.

    tomek

  • 7. Data: 2007-04-19 07:00:41
    Od: w...@p...onet.pl

    > W archiwum było setki razy...
    >
    > Póki nie zaczniesz nadawać audycji lub urządać koncertów dla
    > publiczności z tym nagraniem - możesz sobie nawet z rodziną do obiadu
    > słuchać.

    nieprawda. Tresc takiej rozmowy stanowi m.in. (obok tajemnicy korepondencji np.)
    tajemnice telekomunikacyjna (art. 159 ust. 2 w zw. z art. 174 prawa
    telekomunikacyjnego). Uprzedzajac kolejne pytanie - nie, zwrot "lub" w art. 159
    ust. 2 wcale nie oznacza, ze wystarczy wyrazenie zgody przez jedna ze stron
    przekazywanych tresci.

    pozdrawiam
    d.

  • 8. Data: 2007-04-19 09:47:21
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik tomek. napisał:
    [..]
    > Co do prywatnych, to oczywiscie mozesz sobie nagrywac,
    > ale bez rozpowszechniania.

    A niby czemu bez?

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 9. Data: 2007-04-19 10:09:22
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    tomek. napisał(a):

    > Użytkownik "Marian" <o...@y...pl> napisał w wiadomości

    > W skrocie: pracodawca nie ma prawa nagrywac rozmow / skanowac kompow bez
    > poinformowania pracownikow.

    rozmow w ktorych bierze udzial moze bez pytania

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)

  • 10. Data: 2007-04-19 11:12:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    w...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > ust. 2 wcale nie oznacza, ze wystarczy wyrazenie zgody przez jedna ze stron

    Co ty bredzisz?! Jakie prawo telekomunikacyjne?

    Co ma prawo telekomunikacyjne do rozmowy _bez_ udziału telekomunikacji?