  • 21. Data: 2007-01-11 11:51:41
    Temat: Re: nagrywanie rozmow - firma
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    wiadomości news:srfh74-orh.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > W pełni się zgadzam (zakładając, że rozmawia służbowo)
    niesłużbowo to niech dzwoni z niesłużbowego telefonu :-)

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2007-01-11 12:26:24
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Andrzej Lawa* na tej grupie:

    > "Co nie jest zabronione - jest dozwolone".

    To dotyczy umów - szerzej: stosunków - cywilnoprawnych. A taka
    ingerencja w czyjąś prywatność nie podlega pod takowe.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 23. Data: 2007-01-11 13:12:25
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 11 Jan 2007 11:24:29 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > W pełni się zgadzam (zakładając, że rozmawia służbowo), niemniej jednak
    > ciężko mówić o "własności" w kontekście rozmowy ;)

    Niekórzy pracodawcom czasami się myli pracownik z niewolnikiem ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry - z monitorowanym przez firmę internetem

  • 24. Data: 2007-01-11 13:33:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:
    > Powiedział(a) *Andrzej Lawa* na tej grupie:

    > To dotyczy umów - szerzej: stosunków - cywilnoprawnych. A taka
    > ingerencja w czyjąś prywatność nie podlega pod takowe.

    Ręce opadają...

    Powyższa zasada to podstawa państwa prawa. Podobnie jak domniemanie
    niewinności. Dotyczy wszystkiego.

  • 25. Data: 2007-01-11 14:35:41
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Andrzej Lawa* na tej grupie:

    > Ręce opadają...
    >
    > Powyższa zasada to podstawa państwa prawa. Podobnie jak domniemanie
    > niewinności. Dotyczy wszystkiego.

    Masz rację, ręce opadają.
    Powinieneś się douczyć.

  • 26. Data: 2007-01-11 15:24:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:
    > Powiedział(a) *Andrzej Lawa* na tej grupie:

    > Masz rację, ręce opadają.
    > Powinieneś się douczyć.

    No to wytłumacz, panie "mundry", skąd ci się wzięła teoria, że w Polsce
    istnieją czynności, które nigdzie nie są zakazane, a mimo to wymagające
    zezwolenia.

  • 27. Data: 2007-01-11 17:49:59
    Od: "kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Rozmowa to nie dana osobowa.

    rozmowa nie, ale biling i archiwum rozmów wg mnie - tak, bo w sposob
    jednoznaczny i prosy identyfikuje osobe, z którą rozmawiałem.

    Czy sie myle?

    --
    pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.z.pl gg:tu był numer GG

  • 28. Data: 2007-01-11 17:52:32
    Od: "kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    Henry (k) wrote:
> [...]

    no tak sobie troche zażartowałem, zeby oddac to co mam na mysli :D

    > Rozmowa jest przeprowadzana pomiędzy osobą z zewnątrz a firmą
    > reprezentowaną przez jej pracownika. Więc de facto firma nagywa
    > "własną rozmowę" i nie narusza 267 KK.

    dziękuje bardzo, innym którzy mi naświetlili sprawe też.
    W zasadzie wiem co chcialem, choć nigdy bym sie tego po usenecie nie
    spodziewał ;)

  • 29. Data: 2007-01-11 18:44:16
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Andrzej Lawa* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > No to wytłumacz, panie "mundry", skąd ci się wzięła teoria, że w
    > Polsce istnieją czynności, które nigdzie nie są zakazane, a mimo to
    > wymagające zezwolenia.

    Już tłumaczę, siadaj i czytaj.

    To o czym mówisz to zasada swobody umów i wynika ona z art. 353(1) kc.
    Zważ jednak, że przepis ten mówi, że strony mogą przyjąć dowolny kształt
    umowy, pod warunkiem wszakże, aby był on zgodny z właściwościami
    umowy, ustawie oraz zasadom współżycia społecznego.

    Z powyższego wynika, że zasada ta ma zastosowanie, o ile:
    1) dany stosunek ma charakter cywilnoprawny,
    2) nie jest to sprzeczne z ustawą,
    3) nie jest to sprzeczne z zasadami współżycia społecznego,
    4) jest to niesprzeczne z właściwościami umowy.

    W opisywanej powyżej sprawie: brak stosunku cywilnoprawnego, znalazłbym
    parę ustaw, które zakazują ingerencji w taką sferę, na pewno byłoby
    to zgodne z zws. Pkt 4 raczej odpada.

    Na marginesie dodam może, że nie może być to "podstawowa zasada
    państwa prawnego" choćby dlatego, że już w stosunkach
    administracyjnych mamy zasadę kompletnie odwrotną.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 30. Data: 2007-01-11 21:15:57
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "kuba (aka cita)" <i...@...pl> napisał w wiadomości

    > rozmowa nie, ale biling i archiwum rozmów wg mnie - tak, bo w sposob
    > jednoznaczny i prosy identyfikuje osobe, z którą rozmawiałem.

    ROTFL
    na bilingu są tylko cyfry i jakbyś na nie nie patrzył to nie będą danymi
    osobowymi