  • 11. Data: 2011-02-01 12:07:38
    Temat: Re: nagrywanie rozmów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Jan 2011, Jotte wrote:

    > Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości

    > Nie, Śmiejek to maniak religijny, wystarczy na siga spojrzeć.
    > Grzech to tylko hipoteza - być może istnieje, być może nie.
    > Kłamstwo istnieje obiektywnie, bo to jest po prostu świadome mijanie się
    > z obiektywnie istniejącymi faktami.

    wKwestiiFormalnej: Tristan nie stwierdził braku kłamstwa w takim
    przypadku, a jedynie poddał je ocenie.
    Z prawnego p. widzenia wynik wygląda tak samo - z zastrzeżeniem że
    może powstać spór w definicji "dobra".
    Jeśli np. karalność jakiegoś czynu jest uzależniona od "wyrządzenia
    szkody", to kłamstwo nie wyrządzajace szkody pod tę karę nie
    podlega.
    Dla prawa ma znaczenie czy w danym momencie kłamstwo lub jego
    skutki są zabronione, a nie to czy miało miejsce.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2011-02-01 16:20:58
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > wKwestiiFormalnej: Tristan nie stwierdził braku kłamstwa w takim
    > przypadku, a jedynie poddał je ocenie.
    > Z prawnego p. widzenia wynik wygląda tak samo - z zastrzeżeniem że
    > może powstać spór w definicji "dobra".
    Wszystko można próbować tak powykręcać, ale to nic nie da.
    Co Trzystan napisał - wszyscy widzą.

    > Jeśli np. karalność jakiegoś czynu jest uzależniona od "wyrządzenia
    > szkody", to kłamstwo nie wyrządzajace szkody pod tę karę nie
    > podlega.
    W KF - nie zajmowałem się w ogóle kwestią karalności kłamstwa, tylko jego
    obiektywnym istnieniem.
    Ale skoro już poruszasz ten aspekt, to weź pod uwagę, że nie zawsze wiadomo
    czy kłamstwo wyrządziło szkodę czy nie. A może z jednej strony wyrządziło
    szkodę, a z drugiej przyniosło jakiś pożytek? I zważ to teraz, aby
    sprawiedliwie.

    > Dla prawa ma znaczenie czy w danym momencie kłamstwo lub jego
    > skutki są zabronione, a nie to czy miało miejsce.
    A jakie prawo masz na myśli?

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2011-02-01 23:15:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Feb 2011, Jotte wrote:

    > A jakie prawo masz na myśli?

    "Urzędowe" rzecz jasna!
    Zresztą, uzmysławia to przykład: a co mi zrobisz, jeślibym skłamał
    udzielając powyższej odpowiedzi? ;)

    pzdr, Gotfryd