  • 1. Data: 2006-10-06 20:59:44
    Temat: nadgodziny-zapłata czy wolne
    Od: jerry <j...@i...com.pl>

    hej
    mam pytanko
    czy za nadgodziny powinienem dostać zapłate, czy pracodawca może
    "wymusić" na mnie odebranie sobie wolnego....

    takiego "odebrania" to już mi sie z miesiąc zebrał a odebrać ni ma kiedy....

    Jerry

  • 2. Data: 2006-10-06 21:17:15
    Temat: Re: nadgodziny-zapłata czy wolne
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    > na mnie odebranie sobie wolnego....
    >
    > takiego "odebrania" to już mi sie z miesiąc zebrał a odebrać ni ma
    Tego nie jestem pewien, ale raczej moze, ale ...
    Pracodawca musi do 3 mesiecy "oddac" godziny. Jak nie ma kiedy zadaj kasy.

    K.

  • 3. Data: 2006-10-06 21:22:15
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *jerry* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > czy za nadgodziny powinienem dostać zapłate, czy pracodawca może
    > "wymusić" na mnie odebranie sobie wolnego....

    Zasadą jest wypłata wynagrodzenia za nadgodziny, zaś odebranie w
    naturze tylko *na pisemny wniosek pracownika*, chyba że pracodawcy bardzo
    na tym zależy, ale wówczas w wymiarze o połowę wyższym (czyli np. 6
    godzin wolnego za 4 godziny pracy w nadgodzinach) - art. 151(2) kp.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 4. Data: 2006-10-06 21:25:25
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Krzysztof* stuknęła w klawisze i oto
    co powstało:

    > Tego nie jestem pewien, ale raczej moze, ale ...
    > Pracodawca musi do 3 mesiecy "oddac" godziny. Jak nie ma kiedy zadaj kasy.

    Ściśle: do końca okresu rozliczeniowego. Najczęściej to 3 miesiące,
    ale w pewnych sytuacjach może być 1 miesiąc albo nawet 12 miesięcy.

  • 5. Data: 2006-10-06 21:55:12
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    > na tym zależy, ale wówczas w wymiarze o połowę wyższym (czyli np. 6
    > godzin wolnego za 4 godziny pracy w nadgodzinach) - art. 151(2) kp.

    Faktycznie

    http://www.msp.money.pl/akty_prawne/kodeks_pracy?sec
    =0605

    Z ciekawosci , gdyz nie moge znalezc - o jaki okres rozliczeniowy chodzi lub
    przez kogo jest ustalany ?

    K.

  • 6. Data: 2006-10-07 07:24:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Krzysztof* stuknęła w klawisze i oto
    co powstało:

    > Z ciekawosci , gdyz nie moge znalezc - o jaki okres rozliczeniowy chodzi lub
    > przez kogo jest ustalany ?

    Okres rozliczeniowy to taka klamra czasowa, w ramach której cały czas
    pracy musi się pracodawcy "zamykać". Ustala go pracodawca w układzie
    zbiorowym, regulaminie pracy, a jeśli nie ma obowiązku go tworzyć - w
    zarządzeniu, o którym powinien pracowników powiadomić.

  • 7. Data: 2006-10-07 09:16:07
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    > zbiorowym, regulaminie pracy, a jeśli nie ma obowiązku go tworzyć - w
    > zarządzeniu, o którym powinien pracowników powiadomić.
    Dziekuje.