  • 1. Data: 2004-01-05 16:38:18
    Temat: na pewnej grupie...
    Od: BasiaBjk <b...@q...pl>

    Na pewnej grupie dyskusyjnej dwóch dżentelmenów(?) pieniaczy się niemal
    o każde słowo i niemal każdą literówkę - w końcu jeden z nich grozi
    drugiemu, że pozwie go do sądu za pomówienia :) Wielu ludziom, w tym
    mnie, wydaje się to komiczne i absurdalne, ale pytam z ciekawości - jak
    takie sprawy wygladają w świetle prawa?
    --
    pa, Basia

  • 2. Data: 2004-01-05 18:18:06
    Temat: Re: na pewnej grupie...
    Od: Dredd<...@...pl>

    Pozywać się mogą do woli o ile są pełnoletni i mają pełną zdolność do
    czynności prawnych i zdolność procesową. Oczywiście na kopszt
    własny :)
    Pozywający zapłaci wpis, będzie musiał udowodnić swe twierdzenia a
    jeśłi tego dokona to Sąd rozstrzygnie spór wydając wyrok

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-01-05 18:43:28
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > drugiemu, że pozwie go do sądu za pomówienia :) Wielu ludziom, w tym
    > mnie, wydaje się to komiczne i absurdalne, ale pytam z ciekawości - jak

    Wydaje mi sie, ze zeby kogos o cokolwiek pozwac, trzeba dysponowac danymi
    personalnymi pozwanego. A co taki subskrybent w pozwie napisze? Ze osoba o
    nicku Kaczor Donald nazwała go baranem i jako dowód załącza wydruk z posta?

    pdr
    Olo

  • 4. Data: 2004-01-05 18:45:06
    Od: BasiaBjk <b...@q...pl>

    Użytkownik Olo Kwasniak napisał:

> [...]
    > nicku Kaczor Donald nazwała go baranem i jako dowód załącza wydruk z posta?

    Dzięki.
    Na razie mniej więcej tak to wygląda :)
    --
    pa, Basia

  • 5. Data: 2004-01-05 19:09:27
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Olo Kwasniak w wiadomości <btcb6k$1c4$1@atlantis.news.tpi.pl>
    powiedział(a) co następuje:

> [...]
    > nicku Kaczor Donald nazwała go baranem i jako dowód załącza wydruk z posta?

    Jeśli jeden z tych dżentelmenów nazywa się "Arek" Buzdygan to wszystko
    jest możliwe. Sam przetestowałem.

    --
    Olgierd
    "Istnieją dwaj wrogowie wolności - instytucjonalni altruiści i

  • 6. Data: 2004-01-05 20:14:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > personalnymi pozwanego. A co taki subskrybent w pozwie napisze? Ze osoba
    > nicku Kaczor Donald nazwała go baranem i jako dowód załącza wydruk z

    Nie do końca masz rację. Nagłówki większości informacji przesyłanych
    pocztą elektroniczną pozwalają na dokładne określenie urządzenia, z
    którego zostały wysłane. Piszę, ze większości, bo są sposoby na
    sfałszowanie IP wychodzącego albo jego maskowanie, by nie było możliwości
    jego ustalenia lub też możliwość taka została znacznie utrudniona. Ale to
    już trzeba być troszkę zaawansowanym użytkownikiem. Na tej podstawie można
    czasami ustalić wysyłającego, choć nie zawsze.

  • 7. Data: 2004-01-05 23:05:03
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > już trzeba być troszkę zaawansowanym użytkownikiem. Na tej podstawie można
    > czasami ustalić wysyłającego, choć nie zawsze.

    No dobra:
    1) Masz IP: 212.43.111.2 - na jakiej podstawie ustalisz ze to Michał Nowak,
    zamieszkały w Częstochowie przy ul. Słowackiego 4 m. 16 ?
    2) Jak ktos sie laczy przez modem to ztcw za kazdym razem ma inne IP i
    niebardzo mozna go namierzyc.

    pdr
    Olo

  • 8. Data: 2004-01-05 23:26:41
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Olo Kwasniak napisał(a) Tue, 6 Jan 2004 00:05:03 +0100 na pl.soc.prawo:
> [...]
    > zamieszkały w Częstochowie przy ul. Słowackiego 4 m. 16 ?
    > 2) Jak ktos sie laczy przez modem to ztcw za kazdym razem ma inne IP i

    W niektórych wypadkach są to o wiele bardziej dokładne dane, w przypadku
    DSL ostatnio sprawdzając whois (nie zawsze ale w większości jakie
    sprawdziłem) można otrzymać Imię, Nazwisko, ulicę (bez nr i mieszkania)
    oraz miasto właściciela takiego łącza.

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 www.mariuszr.prv.pl |

  • 9. Data: 2004-01-05 23:37:22
    Od: "Mirek" <M...@w...pl>

    > No dobra:
    > 1) Masz IP: 212.43.111.2 - na jakiej podstawie ustalisz ze to Micha?
    Nowak,
    > zamieszka?y w Cz?stochowie przy ul. S?owackiego 4 m. 16 ?
    > 2) Jak ktos sie laczy przez modem to ztcw za kazdym razem ma inne IP i
    > niebardzo mozna go namierzyc.
    Chyba da sie bardzo latwo.TPSA wie kto (jaki numer telefonu) i o ktorej
    godzinie mial przyznany dane IP.

  • 10. Data: 2004-01-05 23:57:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No dobra:
    > 1) Masz IP: 212.43.111.2 - na jakiej podstawie ustalisz ze to Michał
    Nowak,
    > zamieszkały w Częstochowie przy ul. Słowackiego 4 m. 16 ?

    Napisałem, że można jednoznacznie zidentyfikowałć urządzenie wysyłające, a
    nie człowieka. Jeśli to będzie komputer zainstalowany u Nowaka w domu, to
    widzę pewne szanse powodzenia. Jeśli w kafejce internetowej, to żadnych.
    Jak gość był niostrożny i z tego samego konta wysłał coś podpisanego
    cyfrowo, to mamy prawie pewność. Pewność będziemy rónież mieli, jak
    znajdziemy jakąś korespodencję na pewno przez niego prowadzoną z tego
    samego konta.

    > 2) Jak ktos sie laczy przez modem to ztcw za kazdym razem ma inne IP i
    > niebardzo mozna go namierzyc.

    Operator przetrzymuje tzw. logi, w których jest zawarta informacja jakiemu
    użytkownikowi w jakim czasie przypisano jakie IP. Dla tego ważny jest nie
    tylko IP nadawcy, ale i dokładny czas wysłania

    Wbrew pozorom wcale nie jesteśmy tacy anonimowi w sieci. Wiele osób się o
    tym przekonało. To wszystko zależy od profesjonalizmu sprawcy i
    szukającego.