  • 41. Data: 2006-05-18 09:21:22
    Temat: Re: na kasie cena inna niz na towarze - gdzie interweniowac?
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <1amuy5t7x5ru0.1uqiyr12xxzay$.dlg@40tude.net>,
    scream <n...@p...pl> wrote:

    > To jest sugerowana przez producenta cena sprzedaży, a to po ile sprzedaje
    > dany sklep to tylko ich sprawa. Nie masz sie o co kłócić, bo nie masz
    > racji.

    W przypadku papierosów akurat ma. To nie jest cena sugerowana, tylko
    maksymalna dozwolona.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 42. Data: 2006-05-18 09:25:05
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e4erhc$fak$1@atlantis.news.tpi.pl>, BartekK <s...@d...org>
    wrote:

> [...]
    > na 2 paczkach zafoliowanych razem) jest wielka zolta naklejka 4.70 zl
    > (albo 4.6 czy cos w tej okolicy). A sprzedawca/sprzedawczyni upiera sie
    > "my mamy jeszcze/juz po 5.6 i nie moge sprzedac w innej cenie". Wczoraj
    > juz nawet przeszla jedna wszystko "to nie my naklejamy te naklejki tylko
    > dystrybutor papierosow i nic nie poradzimy, my mamy w cenie 5.60"
    > Co mnie interesuje kto nakleja ceny na towary - widze cene i za nia chce
    > kupic towar. Awanturujaca sie kolejka podpitych studentow zniechecila
    > wczoraj mnie do walki o cene, po prostu nie kupilem, ale co robic w

    Najlepiej u kierownika. Z uprzejmą informacją, że od papierosów
    sprzedawanych powyżej maksymalnej ceny detalicznej musi zapłacić akcyzę
    (art. 74 ustawy o podatku akcyzowym). Tyle że istotna jest cena
    nadrukowana przez producenta na paczce, którą kupiłeś.

  • 43. Data: 2006-05-18 09:26:21
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Klienta nie interesuje kto, jak i kiedy umieścił tę cenę. On ją widzi,
    > innej nie widzi, więc to co widzi ma prawo uznać za ofertę sprzedaży.

    No i własnie na tym polega perfidia działania producentów. Nie ma zmowy
    cenowej, ale niech no się któryś sklep spróbuje postawić i sprzedać
    drożej...

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 44. Data: 2006-05-18 09:34:37
    Od: "Bartek P." <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-2FD32D.11250518052006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

> [...]
    > (art. 74 ustawy o podatku akcyzowym). Tyle że istotna jest cena
    > nadrukowana przez producenta na paczce, którą kupiłeś.

    1. To jest odpowiedź na zagadnienia związane z wysokością ceny w barze itp.
    2. Cena sugerowana przez prodeucenta - moim zdaniem związana jest z ryzykiem
    i promocją jego towarów - bo i tak płacona oakcyza jest od ceny wydrukowanej
    na paczce papierosów, a więc zysk producenta musi być mniejszy w momencie
    sprzedaży papierosów po promocyjnej cenie.

    Pozdrawiam
    Bartek P.

  • 45. Data: 2006-05-18 09:47:29
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał:

    >No i własnie na tym polega perfidia działania producentów.
    Nie rozumiesz, to nie 'perfidia'. Sprzedawca, jeśli mu się cena nie
    podoba usuwa ją/zakleja i podaje własną.
    Problem jest inny- to sprzedawca wprowadza w ten sposób klienta w błąd
    podając niższą cenę na półce (aby klienta skusić/oszukać), a przy
    kasie żąda (po cichu) już wyższą licząc, że klient tego nie sprawdzi
    przed zapłatą.

    --
    Artur Golański

  • 46. Data: 2006-05-18 09:47:30
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    krys <k...@p...onet.pl> napisał:

    > A potem odpowiedz zgodnie z nią na moje pytanie.
    Już odpowiedziałem. Omawiamy problem gdy cena na pólce jest inna niż
    ta przy kasie. Nie mieszaj. Odpowiadając scream-owi miałem na myśli
    fakt, że obowiązuje cena na towarze/opakowaniu. Klienta nie interesuje
    CZYJA to cena.

    >i o to właśnie chodzi, że cena producenta jest tylko _sugerowana_.
    Na boga czytaj list i pytanie autora. CENY były dwie różne.

    --
    Artur Golański

  • 47. Data: 2006-05-18 10:03:00
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości news:1ovps52dz78w8

    > Ano. Na butelkach browaru też często jest np "cena sugerowana 2,99", ale w
    > knajpie/klubie/pubie za taką butelke płacisz 6-8 zł.

    To idz i doczytaj, a potem pisz pierdoly na grupie.

    Jacek

  • 48. Data: 2006-05-18 10:06:12
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Nie jestem jełop. Kto powiedział, że cena z opakowania nadrukowana przez
    > producenta jest wiążąca?

    Na papierosach jest i sprzedawca nie ma prawa sprzedawac za cene wieksza niz
    ta ktora widnieje na opakowaniu

    Nie jest. Zresztą, zazwyczaj obok takiej ceny jest

    A jak gwiazdki nie ma? :)

    Jacek

  • 49. Data: 2006-05-18 10:42:46
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e4hf48$she$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Bartek P." <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    i.pl...

    > 1. To jest odpowiedź na zagadnienia związane z wysokością ceny w barze itp.

    Nie tylko. Sprawdź, podstawę podałem.

> [...]
    > na paczce papierosów, a więc zysk producenta musi być mniejszy w momencie
    > sprzedaży papierosów po promocyjnej cenie.

    Mieszasz cenę sugerowaną z maksymalną. W przypadku papierosów
    nadrukowana na paczce jest ta druga.

  • 50. Data: 2006-05-18 11:35:29
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 18 May 2006 12:03:00 +0200, castrol napisał(a):

    > To idz i doczytaj, a potem pisz pierdoly na grupie.

    Co mam doczytać?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl