  • 71. Data: 2024-06-17 10:37:02
    Temat: Re: na dachu sejmowym [Rzepa już znalazła Litwina winnego podżegania :-)]
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 16.06.2024 o 22:19, Shrek pisze:

    > Coś w tym stylu. Ale poważnie jak ktoś wychodzi oknem na dach bo nie
    > było kartki, to mam wątpliwość czy powinien być posłem;)

    Nie 'bo nie było kartki' tylko 'bo chciał wschód słońca zobaczyć'.

  • 72. Data: 2024-06-17 10:39:51
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 17.06.2024 o 06:09, Shrek pisze:

    > NIe sądzę;)

    > Ale zasadniczo przez okno nie wolno... Podobnie właśnie jak z czerwonym
    > światłem. Jak nikomu krzywda się nie dzieje to... można, tylko dalej nie
    > wolno. Jak jesteś posłem, którego nie lubi marszałek i pismaki, to
    > lepiej nie.

    To jakby czerwone było na wejściu na dach, ale bez tego to ... co nie
    jest zabronione, jest dozwolone.

  • 73. Data: 2024-06-17 10:40:50
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 17.06.2024 o 06:10, Shrek pisze:

    > Że chciałem to polazłem:P

    No to chyba ... normalny człowiek :-)

  • 74. Data: 2024-06-17 10:43:40
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Sądzę, że jeśli gość to robi we własnym prywatnym czasie (skoro
    > pracodawca, to powiedzmy przerwa na spożycie posiłku), a dach w tym
    > miejscu jest do tego dostosowany, to nikt by awantur nie czynił.
    > Szczerze mówiąc na zdjęciu to bardziej na balkon wygląda.

    Ale czemu miałoby mieć znaczenie że 'jest dostosowany'? To nie jest
    urzędnicze 'na podstawie prawa i w granicach prawa' tylko osobiste 'co
    nie jest zabronione to jest dozwolone'.

  • 75. Data: 2024-06-17 10:49:28
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 16.06.2024 o 11:49, Shrek pisze:

    > Ja też:P Sporo na legalu, trochę mniej na przypale. No ale jakoś nie mam
    > podejścia że jak ktoś nie domknie drzwi to wolno... Nie róbmy USA, gdzie
    > trzeba pisać że kawa jest gorąca.

    > Raczej to drugie, choć ja osobiście spotykałem się z kamerami na dachu -
    > najczęściej przy wejściach, czasem ogólnie na dach - właśnie żeby nikt
    > nie łaził.

    Nie nikt tylko obcy i to dopiero jak się go wyprosi.

  • 76. Data: 2024-06-17 10:50:38
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 16.06.2024 o 12:25, nadir pisze:

    > Od tego są zamki, sztaby czy kłódki, ale nie kamery.

    Zwykły monitoring obiektu. Sam niczego nie robi, ale umożliwia
    obserwację i podjęcie adekwatnych działań.

  • 77. Data: 2024-06-17 10:57:22
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 16.06.2024 o 22:34, Shrek pisze:

    > I zawsze jak go namierzą w czasie czynu to czekają na niego na górze
    > ochroniarze i policjanci. Sam kiedyś robiłem lekki urbex, ale nie
    > udawałem że mi wolno. Inna spawa że raczej nikt się nie czepiał.

    No ale .. na jakiej konkretnie podstawie nie wolno. Zarzuty są chyba nie
    o to, że 'nie wolno' tylko np że 'można spaść na kogoś'. A poza tym tak
    jest w Polsce, w innych krajach prawo może być inne. Może np. nie wolno
    wejść na teren cudzej posesji.

  • 78. Data: 2024-06-17 11:04:01
    Temat: Re: na dachu
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Osób biegających po różnych dachach bez stosownych uprawnień oraz
    > istotnego powodu jest w skali kraju masa. Dokąd nie stanowią zagrożenia
    > dla innych przebywających pod budynkiem osób, albo konstrukcji dachu, to
    > te zdarzenia raczej obsługują negocjatorzy policyjni pod kątem
    > nakłonienia "desperata" do powrotu oknem, zamiast skoku z tego dachu,
    > niż policjanci celem nałożenia mandatu. Znam z kilka przypadków, gdzie
    > ukarano "spacerowicza", ale zawsze za skutki, a nie samo spacerowanie.
    > Przeważnie skutki upadku z takiego dachu.

    Ale, że upadł, kogoś zabił i go wtedy karano?

    > Pod linkiem https://tiny.pl/djtzt jest artykuł o zdarzeniu będącym
    > przedmiotem niniejszej dyskusji. Tam jest fotka. Ten człowiek na zdjęciu
    > (bo nie wiem, czy to akurat poseł MATECKI) chodzi po dachu, ale wokół
    > tego miejsca są barierki. Czyli jest to dach, ale chyba przeznaczony
    > jednak do pobytu ludzi.

    To śmieszne raczej jest :-)

  • 79. Data: 2024-06-17 11:11:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.06.2024 o 10:43, io pisze:

    > Ale czemu miałoby mieć znaczenie że 'jest dostosowany'? To nie jest
    > urzędnicze 'na podstawie prawa i w granicach prawa' tylko osobiste 'co
    > nie jest zabronione to jest dozwolone'.

    W mojej ocenie samo zdarzenie należy przeanalizować pod kątem
    spowodowanego zagrożenia, dla dachu, dla posła oraz dla innych osób
    przykładowo przechodzących pod dachem. Skoro była barierka, to zakładam
    dodatkowo, ze i dach w tym miejscu był przystosowany do chodzenia po
    nim. Zatem po prostu nie było żadnego zagrożenia. Są kamery i strażnik
    zwrócił uwagę posłowi, że to jednak dach, a nie balkon. Problemem stało
    się najprawdopodobniej jedynie powiadomienie prasy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 80. Data: 2024-06-17 11:58:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Są kamery i strażnik zwrócił uwagę posłowi, że to jednak dach, a nie balkon.

    No i tu jest rozbieżność.
    On mówi, że nikt go nie niepokoił, żadnej straży marszałkowskiej nie
    widział, nikt mu nic nie mówił, nikogo nie spotkał.
    Hołownia mówi, że prosili, aby wrócił, ale nie skorzystał z włazu, tylko
    wybrał okno.

    Robert