  • 41. Data: 2024-06-16 12:32:19
    Temat: Re: na dachu sejmowym [Rzepa już znalazła Litwina winnego podżegania :-)]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.06.2024 o 12:25, nadir pisze:

    > Uchylone drzwi kuszą niejednego. Może poseł myślał, że za drzwiami jest
    > Narnia? No to sobie pozwiedzał.

    Sugerujesz odmienne stany świadomości?;)

    > Powoli tak zaczyna być, między innymi przez nagłaśnianie takich bzdur.
    > Przecież to ktoś z Sejmu wysprzęglił się przez dziennikarzami.

    Bo problem ze zdobyciem zdjęć i filmików ma zwykle tylko policja:P

    > Kamery przed drzwiami, wyłazami czy korytarzami prowadzącymi na dach to
    > żadna sensacja, ale na samym dachu, po co? Żeby obserwować srające gołębie?

    > Od tego są zamki, sztaby czy kłódki, ale nie kamery.

    Kamera z detekcją ruchu jest całkiem skutecznym sposobem. Sztaby i
    kłódki mają tą wadę, że jak wyjdziesz to na ogół nie masz jak za sobą
    zamknąć i następny może wleźć. Ogólnie nawet jak masz zwykły zamek to
    mało kto za sobą zamyka. Jak bardzo będziesz chciał to praktycznie na
    każdy niestrzeżony dach wleziesz.

    > Czyli prawilnie.

    Średnio prawilnie... bo oni żadnym slużbom niczego nie blokowali.
    Przyjadą strażacy czy karetka to się odsuną i tyle.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 42. Data: 2024-06-16 12:38:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Zeby (p)osły na dach nie wyłaziły;)

    Nie raz spotkałem się z nieotwieralnymi oknami w hotelach. To zdaje się
    był hotel? Nie trzeba krat, wystarczy zablokować okna. Jak nie ma
    wymuszonej wentylacji w pokojach, to niech te okna mają jakieś lufciki.
    Takie otwierane okno prowadzące na dach to dla wielu zupełnie normalnych
    ludzi jak zaproszenie :) Na prawdę trzeba MZ złej woli, żeby kogoś
    winić, że sobie tam wlazł.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2024-06-16 12:46:31
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

> [...]
    > Takie otwierane okno prowadzące na dach to dla wielu zupełnie normalnych
    > ludzi jak zaproszenie :) Na prawdę trzeba MZ złej woli, żeby kogoś

    Ogólnie widać jakieś bzdetki i oczu zamydlacze. Hołownia też po dachu łaził.

    ctrl+v
    Widzę wszystko ładnie się rozwija, warto założyć oddzielny temat.

    https://www.youtube.com/watch?v=jW0kxaWQJlI

    Pokrótce.
    PISy za czasu pisów dawały kasę organizacjom pozarządowym aby te dbały o
    migrantów.
    Ktoś płaci prawnikom grubą forsę za obsługę prawną migrantów którzy
    przybyli od Łukaszenki.

    Jest zgrzyt. Dane policji DE nie pokrywają się z danymi PL.
    Wg. danych DE policji z DE do PL przerzucono już ponad 7000
    inżynierów/astrofizyków. Mister Tuska nabrał wody w usta, bo tematu nie
    zna, albo zwyczajnie pali głupa:)

    +

    firmy dostają 6x wyższe rachunki za gaz.

    Tuski z tefałenami i pewnie z TVP-PO wam czy mydlą. Mata się uśmiechać,
    najlepiej głośno.

  • 44. Data: 2024-06-16 13:04:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie raz spotkałem się z nieotwieralnymi oknami w hotelach. To zdaje się
    > był hotel? Nie trzeba krat, wystarczy zablokować okna. Jak nie ma
    > wymuszonej wentylacji w pokojach, to niech te okna mają jakieś lufciki.

    Okno nieotwieralne zazwyczaj jest otwieraln jak przyniesiesz ze sobą
    klamkę i wkrętak:P I co - też będzie że nie było napisane że własną
    klamką otwierać nie wolno.

    > Takie otwierane okno prowadzące na dach to dla wielu zupełnie normalnych
    > ludzi jak zaproszenie :) Na prawdę trzeba MZ złej woli, żeby kogoś
    > winić, że sobie tam wlazł.

    No nie wiem. Ja bym raczej nie pomyślał że okno w pokoju nie służy do
    wyłażenia na dach, nawet jakby zakazu nie nakleili.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 45. Data: 2024-06-16 13:20:10
    Temat: Re: Uniwersytetu Warszawski im. J. Piłsudskiego (wojskowego zamachowca stanu) od 1935 roku
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.06.2024 o 12:40, A. Filip pisze:

    > AFAIR sytuacja jest że taka że są i nie są imienia J. Piłsudskiego.
    > Jeśli uchwała Senatu z 1935 nie została *formalnie* skasowana (już po
    > okresie PRL przez Senat UW) to "są ale się nie przyznają (już od dawna)".

    IMHO tak średnio - w czasie wojny uniwersytetu formalnie nie było, więc
    jest nową instytucją nawiązującą do poprzedniej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 46. Data: 2024-06-16 13:41:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 16.06.2024 o 13:04, Shrek pisze:

    > No nie wiem. Ja bym raczej nie pomyślał że okno w pokoju nie służy do
    > wyłażenia na dach, nawet jakby zakazu nie nakleili.

    Każdy może się pomylić. Też zaparkowałeś bo byłeś przeświadczony o
    legalności czynu. ;)

    Robert

  • 47. Data: 2024-06-16 13:45:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 16.06.2024 o 11:45, Shrek pisze:
    > Dobra - obejrzałem zdjęcia - to dach techniczny. Na 100% nieprzeznaczony
    > do łażenia po nim przez osoby postronne.

    A Hołownia mógł? W jakim trybie? Ma uprawnienia? ;)

    Robert

  • 48. Data: 2024-06-16 13:51:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 16.06.2024 o 12:25, nadir pisze:

    > Uchylone drzwi kuszą niejednego. Może poseł myślał, że za drzwiami jest
    > Narnia? No to sobie pozwiedzał.

    Widać zasmakował w tej formie zwiedzania.
    https://twitter.com/DariuszMatecki/status/1802053762
    149695762

    Co następne? Może dach jakiegoś więzienia/aresztu? :)

    Robert

  • 49. Data: 2024-06-16 14:10:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Okno nieotwieralne zazwyczaj jest otwieraln jak przyniesiesz ze sobą
    > klamkę i wkrętak:P I co - też będzie że nie było napisane że własną
    > klamką otwierać nie wolno.

    Mogą być i są prawdziwie nieotwieralne. Szczególnie przy tak niskim
    budynku to nie powinien być problem (mycie).

    > No nie wiem. Ja bym raczej nie pomyślał że okno w pokoju nie służy do
    > wyłażenia na dach, nawet jakby zakazu nie nakleili.

    To jakiś dziwny jesteś :) Tzn. jakbym tam spędzał jedną noc to pewnie
    bym nie wylazł, ale jak kilka/nacie, a jeszcze nie byłbym jakiś zupełnie
    nowy w tym sjemie, to myślę, że prędziej czy później bym wylazł.

    --
    Marcin

  • 50. Data: 2024-06-16 14:55:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 16.06.2024 o 12:32, Shrek pisze:

    > Kamera z detekcją ruchu jest całkiem skutecznym sposobem.

    Jedynie na podniesienie alarmu czy ewentualne udowodnienie czynu, w
    niczym nie zabezpiecza przed przedostaniem się.

    > Sztaby i
    > kłódki mają tą wadę, że jak wyjdziesz to na ogół nie masz jak za sobą
    > zamknąć i następny może wleźć.

    I na to są znane od dawna rozwiązania.

    > Ogólnie nawet jak masz zwykły zamek to
    > mało kto za sobą zamyka.

    Ale to nie problem ciekawskiego.

    > Jak bardzo będziesz chciał to praktycznie na
    > każdy niestrzeżony dach wleziesz.

    Na strzeżony też, więc w czym problem?

    > Średnio prawilnie... bo oni żadnym slużbom niczego nie blokowali.
    > Przyjadą strażacy czy karetka to się odsuną i tyle.

    Droga pożarowa czasem jest też pierwszą drogą do ewakuacji, więc służy
    wszystkim nie tylko służbom. Natomiast komuś przeszkadzało blokowanie
    przejścia/przejazdu więc zrobił z tym porządek. Jakie były pobudki
    jednych i drugich, to inny temat jednych, ale żeby robić sensację z
    łażenia po dachach, to też trzeba mieć coś nie tak ze śmigłem.