  • 71. Data: 2005-01-20 21:50:32
    Temat: Re: myĹ?liwy zabiĹ? mi psa
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mithos wrote:

    > Powiedz to na egazamienie z prawa karnego, a wylecisz z sali szybciej
    > niz index.

    Jak się czepiać, to się czepiać: co to jest 'egazamień'? ;-P

  • 72. Data: 2005-01-20 21:52:42
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Znaczy się co, jesteś na tyle durny, że puszczasz psa bez nadzoru? W
    > dodatku psa na tyle głupiego, że rzuca się na koty?

    Ja prowadzam na smyczy i w kagancu (w koncu to duza bestia). Tyle, ze on
    jest na tyle wyszkolony, ze nawet jakby byl bez smyczy i bez kaganca to
    bez komendy kota, czlowieka (chyba, ze ten by wyskoczl z nozem) nie
    ruszy. Chocby i kot siedzial 10cm od niego. A i od nogi tez nie
    odchodzi. Kwestia wychowania.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 73. Data: 2005-01-20 21:54:13
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Jak się czepiać, to się czepiać: co to jest 'egazamień'? ;-P

    Literowka, a pomylenie obrony koniecznej ze stanem wyzszej koniecznosci
    to dwie rozne kwestie ;)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 74. Data: 2005-01-20 21:58:32
    Od: Marta Wieszczycka <m...@d...pl>

    SQLwysyn wrote:

    > Prawo do odstrzalu daja cytowane w tym watku paragrafy ustawy o ochronie
    > zwierzat.

    Ale nie do odstrzału "niezdziczałego" psa, który jest z Tobą na
    spacerze, nawet biegając kilkaset metrów dalej.
    Pozdrawiam,

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 75. Data: 2005-01-20 22:12:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mithos wrote:

> [...]
    > bez komendy kota, czlowieka (chyba, ze ten by wyskoczl z nozem) nie
    > ruszy. Chocby i kot siedzial 10cm od niego. A i od nogi tez nie

    No i właśnie o to mi chodzi!

    I takie psy lubię i zawsze chętnie (za pozwoleniem i oraz właściciela)
    wygłaszczę i podrapię za uchem :)

  • 76. Data: 2005-01-20 22:14:12
    Od: Marta Wieszczycka <m...@d...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Pomijając już taki detal, że na pierwszy rzut oka tej finansowej
    > wartości nie widać, to skoro on jest takiw artościowy, to jego durny
    > właściciel powinien go pilnować, a nie puszczać wolno/szczuć na mniejsze
    > zwierzątka.
    Szczucie na mniejsze zwierzątka podpada pod przyczynienie się
    właściciela, pod sugestię, że pies jest niebezpieczny i może warto go
    właścicielowi odebrać. Ale to już inna historia.

  • 77. Data: 2005-01-20 22:22:35
    Od: Marta Wieszczycka <m...@d...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > PS: a z psów tylko takie, co na koty nie polują i nie ujadają jak głupie
    > (niestety - takie psy to rzadkość).
    Nie zgodzę się. Ja znam bardzo wiele psów mających dobre kontakty z
    kotami. Moja mama kiedyś wyszła nawet na spacer naraz z psem i kotem i
    inne psy (cała sfora) popatrzyły trochę w stylu "dziwny ten twój brat" i
    nawet nie próbowały go zaczepiać.
    Natomiast co do szczucia na koty, to rzecz jest dodatkowo
    niebezpieczna... dla ludzi. Koty z rzadka chodzą przy nodze, dlatego
    prędzej czy później lądują na rękach właściciela. W tym świetle szczucie
    na koty nabiera zupełnie innego znaczenia.

  • 78. Data: 2005-01-20 22:26:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marta Wieszczycka wrote:

    > Szczucie na mniejsze zwierzątka podpada pod przyczynienie się
    > właściciela, pod sugestię, że pies jest niebezpieczny i może warto go
    > właścicielowi odebrać. Ale to już inna historia.

    Wiesz, też bym wolał, żeby istniały fazery, które można ustawić na
    obezwładnianie ;) i są przy tym w pełni skuteczne.

    Ale niestety nie istnieją. Gdybym miał w ręku właściwie jedyną obecnie
    istniejącą skuteczną broń (czyli palną), to pies atakujący mnie lub
    poszczuty na kota dostałby kulkę.

    No, ale to akademicka dyskusja, bo broni nie mam (pomijając kwestię
    zezwolenia, to dość kosztowna impreza ;) ) - na szczęście póki co w tych
    sporadycznych przypadkach rzucenia się na mnie lub na kota psa, pieprz w
    spraju jako-tako zadziałał.

  • 79. Data: 2005-01-20 22:54:28
    Od: Marta Wieszczycka <m...@d...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > zezwolenia, to dość kosztowna impreza ;) ) - na szczęście póki co w tych
    > sporadycznych przypadkach rzucenia się na mnie lub na kota psa, pieprz w
    Na mnie kiedyś rzuciły się aż 2 psy.
    Sytuacja wyglądała tak: Późny wieczór, skrzypiący mróz, osiedle na
    odludziu. W ramach "zaczekania chwilę w samochodzie" oddaliłam się odeń
    o jakieś 50 m., żeby w spokoju poćwiczyć tai-chi. Było super. Aż tu
    nagle biegną w moją stronę, ujadając złowieszczo 2 psy. Biegną,
    rozpędzają się. Ja oceniam sytuację. Moją jedyną bronią jest...
    samochód. Tzn. był. 50 m. dalej. I tak nie dobiegnę, bo właśnie z jego
    strony nadbiegają psy. Coraz szybciej i ujadając coraz mocniej.
    I wtedy zrobiłam jedyną racjonalną rzecz.
    Nachyliłam się i zaczęłam je nawoływać.
    Zupełnie, jakby to psy, które znam i lubię biegły do mnie merdając ogonkami.
    Zaczęły hamować, nieco zdziwione i już po chwili leżały brzuszkami do
    góry prosząc o więcej głaskania.
    Czasem nie ma to jak stara, dobra... empatia :)
    Pozdrawiam,

  • 80. Data: 2005-01-20 23:38:28
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cso448$4kh$1@atlantis.news.tpi.pl Robertus
    <r...@p...pl> pisze:

    > Wszystko ładnie pięknie, ale ostatnio prawnik tłumaczył mi, że pies w
    > lesie to musi być prowadzony na smyczy o ile nie jest to pies łowiecki .
    > Tak więc i wyprowadzający psa nie jest bez winy. A wręcz również
    > popełnił czyn zabroniony.
    Jest to w świetle prawa prawda. Nie wiem jakie rasy są uznawane za
    myśliwskie i jak przepisy regulują sankcje w przypadku ew. pomyłki
    myśliwego-zabójcy. Może chore prawo uważa za normę spuszczenie ze smyszy w
    celach łownych jamnika-dzikojada lub ratlera-zającożercę, a wypuszczenie w
    lesie dla pobiegania pudla uprawnia idiotę do odstrzału.
    Jestem legalistą, ale nie jestem (pochlebiam sobie) zwyrodnialcem - te
    przepisy są barbarzyńskie, podobnie jak samo polowanie w dzisiejszych
    czasach. Nie mówiąc o kolekcjonowaniu i eksponowaniu "trofeów".
    Jeśli kogoś oburza/śmieszy/drażni/itp. moje stanowisko, proszę sie nie
    krępować i ulżyć sobie na grupie czy na priva.

    Jotte