  • 1. Data: 2002-08-14 05:48:54
    Temat: muzyka w barze (prawo autorskie)
    Od: "umpacha" <u...@n...polbox.kom>

    Do pewnego baru ktorego uczeszczam przychodzi facet z firmy STOART
    i kaze sobie placic za sluchanie muzyki w barze.
    Obojętnie jakiej, nie chce podac listy wykonawcow stowarzyszonych w stoart
    na stronie nie ma zadnej informacji czyje prawa reprezentuje STOART
    takich stowarzyszen jest chyba z 5 spaw, stoart, zaiks, zpav....

    czy w barze mozna sluchac muzyki jezeli nie pobiera sie oplat za wstep, moze
    wejsc kazdy
    a za sluchanie muzyki nie pobiera sie oplat

    co to jest odtwarzanie publiczne

    i czy bezwzgledu na wszystko dzieki ustawie:

    - Dozwolony użytek chronionych utworów

    Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego. Przepis ten
    nie upoważnia do budowania według cudzego utworu architektonicznego i
    architektoniczno-urbanistycznego.

    Art. 24.2. Posiadacze urządzeń służących do odbioru dźwięku lub dźwięku i
    obrazu mogą za ich pomocą odbierać nadawane utwory, choćby urządzenia te
    były umieszczone w miejscu ogólnie dostępnym, jeżeli nie łączy się z tym
    osiąganie korzyści majątkowych.

    Art. 31. Wolno nieodpłatnie wykonywać publicznie opublikowane utwory
    literackie, muzyczne i słowno-muzyczne, jeżeli nie łączy się z tym osiąganie
    korzyści majątkowych. Dotyczy to w szczególności okazjonalnego wykonywania
    na żywo, związanego ze sprawowaniem kultu religijnego, uroczystościami
    państwowymi, szkolnymi, obchodami i imprezami powszechnie dostępnymi, z
    wyłączeniem jednak imprez reklamowych, promocyjnych i wyborczych.

    z gory dziekuje za wasza opinie

  • 2. Data: 2002-08-14 09:47:03
    Temat: Re: muzyka w barze (prawo autorskie)
    Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "umpacha" <u...@n...polbox.kom> napisał w wiadomości
> [...]
    > obrazu mogą za ich pomocą odbierać nadawane utwory, choćby urządzenia te
    > były umieszczone w miejscu ogólnie dostępnym, jeżeli nie łączy się z tym

    Pytanie czy w tym wypadku nie łączy się to z osiąganiem korzyści
    majątkowych: bez muzyki bar miałby mniej klienteli, a zatem mniejsze obroty
    i mniejsze dochody.

    Dominik Jan Domin

  • 3. Data: 2002-08-14 11:40:07
    Od: "umpacha" <u...@n...polbox.kom>

> [...]
    >
    > Pytanie czy w tym wypadku nie łączy się to z osiąganiem korzyści
    > majątkowych: bez muzyki bar miałby mniej klienteli, a zatem mniejsze

    tak to wygodnie tlumacza STOARTY i inne
    a ja twierdze ze jest to nie do udowodnienia ten domniemany zysk
    mozna wykazac tylko straty:

    - zakup plyt,
    - sprzetu,
    - zurzycie pradu,
    - oplata za kablowke
    - abonament RTV

    klientom nie podoba sie muzyka,
    za glosno,
    nie ten wykonawca,
    znowu to samo leci etc...

    jak wykazac udowodnic barmanowi ze ma wiekszy dochód?

    POZDRAWIAM