  • 361. Data: 2007-08-24 11:27:05
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Niezła linia obrony. Pada, jeśli w rejestrach znajdziesz ślady
    > uruchamiania programu.

    "Niechcący kliknąłem i się uruchomił".

    Uruchomienie to nic - należałoby udowodnić, że jakoś konkretnie korzystał.

  • 362. Data: 2007-08-24 11:28:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wrak Tristana wrote:

    > (to w ogóle jest szerszy problem, bo poza sharewarem widziałem też
    > nielegalne komercyjne instalowane przez serwisantów).

    Niekoniecznie nielegalne - dla serwisanta mogło być legalne.
    Zainstalował jakieś swoje narzędzie a potem zapomniał usunąć.

  • 363. Data: 2007-08-24 13:50:41
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2007 12:09:23 +0200, Robert Tomasik napisał(a)
    w:<news:fajmls$1cv$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    > Znajdź mi w ustawie ten swój "Time-out"

    Jeżeli Ty znajdziesz w ustawie uprawnienie nauczyciela do prowadzenia
    lekcji metodą wykładu albo do zrobienia zbiórki.

    > Chwilowo, to ty nielegalnie pozbawiasz osoby wolności

    Time-out. Metoda wychowania dopuszczalna przez współczesne nauki
    pedagogiczne.

    > Dyrektor szkoły, jak się o Twoich praktykach dowie, to ma ustawowy obowiązek
    > powiadomienia

    A rodzic wg Ciebie o pomoc w razie nieposłuszeństwa dziecka musi prosić sąd
    rodzinny, żeby nie narazić się na zarzut bezprawnego pozbawienia wolności
    :-D

    Zaraz postraszę żonę, że jak bez sądu zastosuje time-out, to mam społeczny
    obowiązek to przestępcze zachowanie zgłosić odpowiednim organom ;-P

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 364. Data: 2007-08-24 13:53:02
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2007 20:54:45 +0200, Andrzej Lawa napisał(a)
    w:<news:oo11q4-dg8.ln1@ncc1701.lechistan.com>:

    > nielegalne pozbawienie wolności i nie ma przebacz. No, chyba że
    > uzgodnisz to z rodzicami, a uczeń niepełnoletni.

    A rodzice mają prawo - chwilowo przyjmując Twoją retorykę - nielegalnie
    pozbawić swoje dziecko wolności?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 365. Data: 2007-08-24 13:55:24
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2007 20:43:24 +0200, Robert Tomasik napisał(a)
    w:<news:fakkhn$99$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > I nie jest.

    Jeżeli wkracza w ustawową autonomię nauczyciela, to jest.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 366. Data: 2007-08-24 14:14:02
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2007 20:53:51 +0200, Robert Tomasik napisał(a)
    w:<news:faklqv$59v$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Tak samo, jak każdy inny nielegalny program. Jakie tu mogą być wątpliwości?

    Jednak mogą być, jak się okazuje.

    > To napisz szerzej, co też to oznacza Twoim zdaniem, bo nie mam ochoty
    > zgadywać.

    W prawie administracyjnym istnieje kategoria tzw. działań faktycznych
    administracji, których legalności nie potwierdza żaden wyraźny przepis -
    nie tylko ustawowy, ale w często żaden. A jednak są to działania legalne.
    Działania nauczyciela, których celowość i rzetelność potwierdzają nauki
    pedagogiczne, działania wzorowane na opiece "modelowego dobrego rodzica",
    podejmowane z zamiarem wychowawczym i w jak najlepiej pojętym interesie
    dziecka, nie mogą być na litość Boga traktowane jak przestępstwo! Nie ma
    zamiaru jego popełnienia, nie ma jego materialnych znamion.

    Różnimy się, jak rozumiem, właśnie w ocenie co do wystąpienia owych
    materialnych znamion przestępstwa. Ja, biorąc pod uwagę zamiar nauczyciela,
    wskazania pedagogiki oraz identyczną, powszechną praktykę rodzicielską,
    jestem zdecydowanie zdania, że znamion przestępstwa w tym wypadku nie ma.

    > Pisz jaśniej, bo trudno polemizować z takimi skrótami myślowymi. Kary
    > regulaminowe zawiera bodajże Statut szkoły.

    Nauczyciel nie jest organem statutowym szkoły i nie stosuje wyłącznie kar
    regulaminowych. Najczęściej stosuje różne pozytywne i negatywne wzmocnienia
    zachowania ucznia podejmowane na bazie osobowego kontaktu z nim. Time-out
    jest właśnie przykładem takiego negatywnego wzmocnienia.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 367. Data: 2007-08-24 17:20:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:upr2q4-d0b.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nie "wygasła" ale została naruszona.

    Przekonaj do tego jeszcze sąd :-) Mnie się nie chce polemizować, bo wiem,
    że to nie ma sensu.

  • 368. Data: 2007-08-24 17:31:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli Ty znajdziesz w ustawie uprawnienie nauczyciela do prowadzenia
    > lekcji metodą wykładu albo do zrobienia zbiórki.

    Czy prowadzenie lekcji metodą wykładu narusza którekolwiek z prawnie
    gwarantowanych praw?

    Co do zbiórki to już temat na zupełnie osobną dyskusję. W większości
    wypadków nie ma prawnych możliwości wymuszenia zapłaty.

    > Time-out. Metoda wychowania dopuszczalna przez współczesne nauki
    > pedagogiczne.

    Jeszce muszą zostać dopuszczone przez prawo i już możesz sobie je stosować.
    Wskazałem Ci przepisy wprowadzające prawo do ograniczenia wolności. Coś
    podobnego musiało by być w odniesieniu do tego Twojego "Time-out", by stało
    się legalne.

> [...]
    > społeczny
    > obowiązek to przestępcze zachowanie zgłosić odpowiednim organom ;-P

    To nie jest śmieszne. Znam przypadek odblokowania przez AT 16-to latki,
    której rodzice na randkę nie chcieli puścić i zamknęli w pokoju. Nie wiem,
    jak się sprawa skończyła dla ojca, bo chyba generalnie odblokowana skargi
    na ojca złożyć nie chciała i się po kościach rozeszło. Ale na randkę
    wyszła.

    Generalnie Ci już napisałem i więcej powtarzać mi się0 nie chce, że w życiu
    wiele osób - w tym i ja - robi wiele rzeczy, które są zabronione. Mnie i
    innym osobom orientującym się w prawie czasem ciężej to przychodzi, bo
    pozostałe 99% społeczeństwa nawet sobie sprawy nie zdaje, że łamie
    przepisy.

  • 369. Data: 2007-08-24 17:35:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jeżeli wkracza w ustawową autonomię nauczyciela, to jest.

    Powiedz, ze żartujesz, bo nie uwierzę, ze doktorat chcesz o czymkolwiek
    związanym ze szkolnictwem pisać.

  • 370. Data: 2007-08-24 17:38:04
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 24 Aug 2007 19:35:05 +0200, Robert Tomasik napisał(a)
    w:<news:fan4u4$rok$2@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Powiedz, ze żartujesz

    Uzasadnij.

    --