  • 21. Data: 2007-08-18 12:59:46
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

  • 22. Data: 2007-08-18 13:00:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Bez OC?

    czemu bez OC?

  • 23. Data: 2007-08-18 13:14:53
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    > A co do galowego stroju, to z reguły równiez nie stanowi dodatkowego
    > wydatku dla rodziców.

    Może stanowić, mogą rodzice nie zapewnić z innych przyczyn... Czy można
    wtedy karać ucznia za winy rodziców?
    Jeżeli będziemy dzielić włos na czworo, to do absurdu dojdzzemy, nie uważasz?

    Jest regulamin i rodzice mają zapewnić, żeby dziecko go przestrzegało.
    Kropka.

    Sz.

  • 24. Data: 2007-08-18 13:30:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > uważasz?
    > Jest regulamin i rodzice mają zapewnić, żeby dziecko go przestrzegało.

    No i doszliśmy do punktu wyjścia. Rodzice powinni te mundurki dzieciom dać,
    ale jak nie dadzą, to ustawa prawnych instrumentów nacisku nie
    przewidziała. W praktyce, to będzie tak, że na początku większość uczniów
    będzie miała te mundurki. Z czasem część z nich zacznie zastępować mundurek
    strojem przypominającym mundurek. Z dalszym upływem czasu ilość
    zastępujących wzrośnie, a i odstępstwa będą większe. W końcu po pewnym
    czasie nikt o głupocie pamiętał nie będzie.

  • 25. Data: 2007-08-18 13:33:54
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 18 sierpnia 2007 15:00
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fa6qqm$8u5$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    A da się ubezpieczyć na tej podstawie?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 26. Data: 2007-08-18 13:56:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A da się ubezpieczyć na tej podstawie?

    Oczywiście.

  • 27. Data: 2007-08-18 15:39:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wrak Tristana wrote:

    > E, no jak nie mają? Mają....

    Jaką?

    Pomagają w nauce? Pomagają dbać o czystość w szkole?

    Czy tylko poprawiają samopoczucie ex-ministra edukacji?

  • 28. Data: 2007-08-18 15:41:15
    Od: "Szerr" <s...@g...pl>

    > No i doszliśmy do punktu wyjścia. Rodzice powinni te mundurki dzieciom
    > dać, ale jak nie dadzą, to ustawa prawnych instrumentów nacisku nie
    > przewidziała.

    Na rodziców nie, na uczniów tak.

> [...]
    > zastępujących wzrośnie, a i odstępstwa będą większe. W końcu po pewnym
    > czasie nikt o głupocie pamiętał nie będzie.

    I nareszcie jako ojciec będę mieć instrument pozwalający z dużym
    prawdopodobieństwem odróżnić szkoły, w których praca wychowawcza jest
    prowadzona rzetelnie, w których nauczyciele nie mają kłopotu, żeby
    wyegzekwować od uczniów przestrzeganie podstawowych zasad, od badziewnych,
    nic nie wartych pseudoszkółek. Albo też odznaczyć sobie wizualnie szkoły
    działające w dziwacznej społeczności, gdzie nauczyciele może i sensowni, ale
    rodzice do bani - buntujący się, kontestujący wszystko, mający skrajnie
    lewackie poglądy na wychowanie i niewahający się je siłą narzucać szkole.

    Większość społeczeństwa jest za mundurkami, więc stawiam dolary przeciwko
    orzechom, że rodziców myślących podobnie jak ja będzie wielu i te
    pseudoszkółki notować będą w następnych latach dramatyczny odpływ uczniów.

    Sz.

  • 29. Data: 2007-08-18 15:42:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szerr wrote:

    > Nie popadajmy w śmieszność. Sprawa obuwia to typowa sprawa porządkowa.

    Nie, higieniczna.

    Przy zmianie obuwia łatwiej utrzymać czystość w budynku.

    A w przypadku cięższego obuwia - także sprawa higieny samych stóp staje
    się istotna (posiedź sobie 8 godzin w dobrze ogrzanej szkole w obuwiu, w
    którym drałowałeś zimą przez śnieg).

  • 30. Data: 2007-08-18 17:27:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Na rodziców nie, na uczniów tak.

    Tylko, że to nie dzieci, a ich rodzice mają te mundurki kupić.

> [...]
    > rodzice do bani - buntujący się, kontestujący wszystko, mający skrajnie
    > lewackie poglądy na wychowanie i niewahający się je siłą narzucać szkole.

    Tylko, że będzie tu pewien dylemat. W szkole, gdzie nie będą się wygłupiać
    z mundurkami być może po prostu będą pracować ludzie, którzy czasem myślą.

> [...]
    > orzechom, że rodziców myślących podobnie jak ja będzie wielu i te
    > pseudoszkółki notować będą w następnych latach dramatyczny odpływ

    Która większość społeczeństwa i skąd to wiesz? Umknęło mi jakieś
    referendum?