  • 1. Data: 2007-10-04 08:53:50
    Temat: mp3, divx, soft a prawo
    Od: Sesjusz <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam,

    Administruje laczem internetowym w firmie 40 osobowej, charakter pracy
    zmusza do zachowania prawa adminsitratora na kazdym komputerze w firmie,
    podobnie z podzialem lacza. Nie jestem w stanie przypilnowac wszystkich
    komputerow aby nie sciagali sobie z netu mp3 czy innych gadzetow, chce
    napisac pismo i dac kazdemu do podpisania ze zostal poinformowany i wie
    o tym ze nie mozna sciagac mp3, video, gierek, softow i innych rzeczy
    poniewaz nie jest to legalne i w ogole (wypaczcie za ubogi slang ale
    jestem tylko informatykiem :). Tak wiec chce sie powolac na jakies
    ustawy/kodeksy/przepisy/normy prawne. Znacie jakies zrodla, kawalki
    tekstow, albo nawet gotowe pisma, na ktorych moglbym sie wzorowac, tak
    by przestraszyc ludzi w firmie a przy okazji (posiadajac ich podpis na
    na pismie) zrzucic na nich wspolodpowiedzialnosc za posiadanie lub
    ewentualnie pobieranie nielegalnych danych/utworow z internetu ?

    Maciej K. aka Sesjusz

  • 2. Data: 2007-10-04 11:02:07
    Temat: Re: mp3, divx, soft a prawo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sesjusz wrote:

> [...]
    > o tym ze nie mozna sciagac mp3, video, gierek, softow i innych rzeczy
    > poniewaz nie jest to legalne i w ogole (wypaczcie za ubogi slang ale

    Przy okazji dodaj informację, że morderstwa są też nielegalne i że
    podpisujący zobowiązują się ich nie popełniać ;)

  • 3. Data: 2007-10-04 11:27:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Przy okazji dodaj informację, że morderstwa są też nielegalne i że
    > podpisujący zobowiązują się ich nie popełniać ;)

    morderstwa rzeczywiscie sa nielegalne, ale czy:
    sciaganie mp3 jest nielegalne??? Chyba nie. Jak jest to przestaje
    przesłuchiwac plyty na stronach sklepow internetowych.
    Sciaganie video jest nielegalne??? Chyba nie. Jezeli jest to musze sie
    szybko pozbyc tego pliku z pierwszymi krokami malutkiego synka mojego
    znajomego...
    Sciaganie gierek jest nielegalne??? Chyba nie. Jezeli jest to przestaje
    grac w OpenTTD :)
    Sciagaie softów jest nielegalne? Chyba nie. Jezeli jest to wyrzucam mojego
    X-newsa i juz nic wiecej na grupach dyskusyjnych nie napisze... :)

    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"
    Karol Irzykowski

  • 4. Data: 2007-10-04 11:30:55
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > Administruje laczem internetowym w firmie 40 osobowej, charakter pracy
    [...]

    Pracodawca moze w regulaminie napisac ze uzywanie sprzetu do celow innych
    niz sluzbowe grozi tym a tym...

    [...]
    > poinformowany i wie o tym ze nie mozna sciagac mp3, video, gierek,
    > softow i innych rzeczy poniewaz nie jest to legalne i w ogole
    > (wypaczcie za ubogi slang ale jestem tylko informatykiem :). Tak wiec

    wez nie osmieszaj informatykow takim pisaniem.
    z drugiej strony fakt ze kazdy kto ma cos wspolnego z komputerami nazywa sie
    informatykiem jest powszechny niestety.

> [...]
    > ktorych moglbym sie wzorowac, tak by przestraszyc ludzi w firmie a
    > przy okazji (posiadajac ich podpis na na pismie) zrzucic na nich

    Chlopie jestes "informatykiem" zapewne wiesz co to google i jak sie z nich
    korzysta!
    slowa kluczowe tez powinienes znac, choc moze nie odnosza sie do
    bezposrednio mp3 divix, soft ...

    > wspolodpowiedzialnosc za posiadanie lub ewentualnie pobieranie
    > nielegalnych danych/utworow z internetu ?

    skoro jestes adminem lacza internetowego to mozesz tez zablokowac niektore
    strony, p2p itd...

    do tego skoro masz prawa administarcyjne mozesz spokojnie urochamiac skrypty
    ktore takie rzeczy wyszukuja na dyskach i je chocby kasuja..

    Masz tyle mozliwosci...

    Sorry za ostry ton, ale poprostu bezradnosc twoja zwala z nog.

    Steel

  • 5. Data: 2007-10-04 11:35:50
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

> [...]
    > mojego
    > X-newsa i juz nic wiecej na grupach dyskusyjnych nie napisze... :)

    odniosles sie pobieznie do tego co sie dzieje w sieci.
    Jasne ze nie kazda mp3 jest nielegalna, nie kazdy soft jest nielegalny, nie
    kazde video jest nielegalne.

    Autorowi chodzilo o utwory chronione prawem autorskim.

    Steel

  • 6. Data: 2007-10-04 12:20:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.10.2007 Steel <d...@K...wp.pl> napisał/a:
    > Autorowi chodzilo o utwory chronione prawem autorskim.

    Dużo znasz w tym temacie nie chronionych?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-10-04 12:41:30
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > Dużo znasz w tym temacie nie chronionych?

    Chodzilo mi o takie ktore nie sa udostepnione na licencji odpowiedniej przez
    autorow i ktore mozna rozpowszechniac do woli.
    Ale pewnie ty takich nie znasz ani programow ani filmow, ani mp3.

    Steel

  • 8. Data: 2007-10-04 13:00:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Chodzilo mi o takie ktore nie sa udostepnione na licencji odpowiedniej przez
    > autorow i ktore mozna rozpowszechniac do woli.

    Coś ci chyba ponownie nie wyszło.

    > Ale pewnie ty takich nie znasz ani programow ani filmow, ani mp3.

    Rozwiniesz?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-10-04 13:10:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.10.2007 Sesjusz <posesjusz@_spam_gazeta.pl> napisał/a:
> [...]
    > jestem tylko informatykiem :). Tak wiec chce sie powolac na jakies
    > ustawy/kodeksy/przepisy/normy prawne. Znacie jakies zrodla, kawalki

    Po co?

> [...]
    > na pismie) zrzucic na nich wspolodpowiedzialnosc za posiadanie lub
    > ewentualnie pobieranie nielegalnych danych/utworow z internetu ?

    Jeśli popełnią czyn zabroniony to bez cytowania konkretnych przepisów też
    będą odpowiadać.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2007-10-04 13:48:56
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 4 Oct 2007 21:10:00 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Jeśli popełnią czyn zabroniony to bez cytowania konkretnych przepisów też
    > będą odpowiadać.

    Chyba chodzi po prostu o to że pracownik może powiedzieć "to już tam było
    - administrator to pewnie zainstalował".
    IMHO najlepsze rozwiązanie to poinformowanie jakie oprogramowanie/dane może
    się znajdować na komputerze i że tylko takie jest instalowane przez admina.
    Pozostałe programy i dane użyszkodnik instaluje/nagrywa na swoją
    odpowiedzialność - bez wnikania czy to legalne czy nie - jak ktoś
    sobie chce posłuchać radia z netu czy muzyki w mp3 to jego sprawa.
    Poza tym są sytuacje gdy podpada użyszkodnik, ale problemy ma cała firma
    (np. user rozpowszechnia zakazaną pornografię, a nalot będzie na całą
    firmę) - więc firma nie może tak całkiem się nie interesować co jest
    na komputerach.

    Pozdrawiam,
    Henry