  • 1. Data: 2021-09-07 07:37:00
    Temat: można wchodzić narąbanym na pokład samolotu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    W sumie nie wiedziałem, że istnieje przeświadcznie, że nie można, ale
    cieszę się, że sąd potwierdził.
    https://www.rp.pl/konsumenci/art18890781-nawet-nietr
    zezwy-wejdzie-na-poklad-samolotu

    "Linie lotnicze muszą mieć dowody na to, że pasażer mógł stanowić
    niebezpieczeństwo i dlatego nie został wpuszczony na pokład samolotu.
    Tak wynika z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego."

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2021-09-07 08:02:09
    Temat: Re: można wchodzić narąbanym na pokład samolotu nie łamiąc przepisów "o stwarzaniu zagrożenia" [NSA]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
> [...]
    > niebezpieczeństwo i dlatego nie został wpuszczony na pokład samolotu.
    > Tak wynika z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego."

    No i o co ci chodzi?

    W wyroku chodziło o to czy "nieagresywny (słabo?) pijany" może być
    usunięty z samolotu na podstawie przepisów "o stwarzaniu zagrożenia".
    Ja się z (końcową) logiką prawną sądu *co do stwarzania zagrożenia*
    zgaszam choć bez specjalnego entuzjazmu.

    "Wykładnia rozszerzająca" stosowana za szeroko/często jest złą praktyką IMHO.

    Nie podoba się:
    1. wymieć wprost w przepisach wprost nietrzeźwość jako podstawę do nie
    wpuszczenia do samolotu z progiem alkoholu w wydychanym powietrzu
    [ znacznie wyższego niż (skandynawski) próg *kierowania* samochodem ]
    2. poczekać na 2-3 przypadki kiedy (słabo) ale dostrzegalnie pijany stał
    się agresywny dopiero po wpuszczeniu na pokład samolotu, wtedy
    domniemania sądów przestaną być "dość prawdopodobnie uzasadnione"

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2021-09-07 10:32:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-07, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    zezwy-wejdzie-na-poklad-samolotu

    > No i o co ci chodzi?

    Chciałem wyrazić w sumie radość, choć nie aż taką hura.

> [...]
    > się agresywny dopiero po wpuszczeniu na pokład samolotu, wtedy
    > domniemania sądów przestaną być "dość prawdopodobnie uzasadnione"

    Zabranianie komuś wejścia na pokład wyłącznie z powodu, że jest
    nietrzeźwy nie ma MZ sensu z prostego powodu: jak się chce narąbać to może
    to zrobić już na pokładzie, plus nie wszyscy muszą od razu rozrabiać po
    alkoholu.

    Co innego jakby był tak naprany, że miałby poważne problemy z
    koordynacją i czajeniem co się w okół niego dzieje.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2021-09-07 11:00:28
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Marcin Debowski pisze:

> [...]
    >
    > Co innego jakby był tak naprany, że miałby poważne problemy z
    > koordynacją i czajeniem co się w okół niego dzieje.

    Sens jest ekonomiczny i o to tylko idzie walka, ma się naprać dopiero na
    pokładzie kupując tam alkohol a nie tanio przed lotem :)

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

    Avast.

  • 5. Data: 2021-09-07 11:41:41
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 07.09.2021 o 08:02, A. Filip pisze:
> [...]
    > się agresywny dopiero po wpuszczeniu na pokład samolotu, wtedy
    > domniemania sądów przestaną być "dość prawdopodobnie uzasadnione"

    Ech, Polacy lubią sami sobie ukręcić bat na dupę.
    Powodzenia w zakłądaniu sobie kagańca.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 6. Data: 2021-09-07 11:43:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-07, cyklista <c...@k...pl> wrote:

    > Sens jest ekonomiczny i o to tylko idzie walka, ma się naprać dopiero na
    > pokładzie kupując tam alkohol a nie tanio przed lotem :)

    No kupi sobie w duty free, obali na pokładzie i co z tym zrobią? A na
    długodystansowych w regularnych liniach to alkohol jest w zasadzie
    darmowy. Nie testowałem co prawda limitów... :)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2021-09-07 13:36:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 07 Sep 2021 09:43:19 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > No kupi sobie w duty free, obali na pokładzie i co z tym zrobią?

    Zakaz wnoszenia butelek z plynami :-)

    > A na
    > długodystansowych w regularnych liniach to alkohol jest w zasadzie
    > darmowy. Nie testowałem co prawda limitów... :)

    W biznes klasie? Czlowiek tyle nie wypije, zeby zysk przepic.
    Ale jak zarzyga okolice, to kosztow moze narobic wiecej :-)

    J.

  • 8. Data: 2021-09-07 21:01:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-07, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zakaz wnoszenia butelek z plynami :-)

    Gdzie tam. Foliują w sklepie i wchodzisz.

    > W biznes klasie? Czlowiek tyle nie wypije, zeby zysk przepic.

    Zwykłej ekonomicznej. Wszystkie, którymi latałem oferowały, sasy,
    lufthansy, finairy i inne. Nie pamiętam czy był w katarskich :)

    > Ale jak zarzyga okolice, to kosztow moze narobic wiecej :-)

    Ciekawe w sumie jak często sie zdarza.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2021-09-07 21:15:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 07 Sep 2021 19:01:35 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Gdzie tam. Foliują w sklepie i wchodzisz.

    No to dorzuca zakaz wnoszenia w bagazu podrecznym, albo obowiazkowy
    depozyt w samolocie :-)

    > Zwykłej ekonomicznej. Wszystkie, którymi latałem oferowały, sasy,
    > lufthansy, finairy i inne. Nie pamiętam czy był w katarskich :)

    Widac i w ekonomicznej zysk jest wystarczajacy :-)

    > Ciekawe w sumie jak często sie zdarza.

    Szczegolnie, ze zarzygac mozna i bez alkoholu :-)

    J.

  • 10. Data: 2021-09-08 01:52:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-07, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No to dorzuca zakaz wnoszenia w bagazu podrecznym, albo obowiazkowy
    > depozyt w samolocie :-)

    Nie do zrealizowania w praktyce MZ.

    > Widac i w ekonomicznej zysk jest wystarczajacy :-)

    Ani chybi jest. Poza tym pewnie odmawiają jak widzą, że ktoś wciąga za
    dużo. Zresztą to się też troche samoogranicza, bo w sposób naturalny
    można sobie zamówić do posiłku innego niż śniadanie (wina, piwo jest
    zawsze na wózku), ale potem to już trzeba wzywać specjalnie obsługę.

    --
    Marcin