  • 21. Data: 2006-02-12 16:30:46
    Temat: Re: moment wypowiedzenia umowy o prace
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Olgierd" napisał:

    > nie można napisać "ja tu proponuję tak i tak a jeśli nie to proszę
    > sprawę traktować w ten sposób, że ja z pracy rezygnuję".

    To tylko świadczy o nieznajomości prawa przez pracodawcę, skoro
    "poszedł" na takie coś.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 22. Data: 2006-02-12 16:51:06
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dsnnnn$rtd$1@atlantis.news.tpi.pl Aicha
    <b...@m...pl> pisze:

    > Ale również musi mieć uzasadnienie, tak jak wypowiedzenie umowy na
    > czas niekreślony.
    Naturalnie. Z tym, że uzasadnienia (bez względu na powód) nie ma na
    świadectwie pracy. Jest tylko tryb i podstawa prawna.

    Jotte

  • 23. Data: 2006-02-12 17:15:18
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Olgierd wrote:
    > Tzn. nie można napisać "ja tu proponuję tak i tak a jeśli nie to proszę
    > sprawę traktować w ten sposób, że ja z pracy rezygnuję".
    > Albo pracownik umowę wypowiada, albo składa ofertę porozumienia
    > zmieniającego, wprawdzie może w tej ofercie zaznaczyć, że jeśli się
    > pracodawca nie zgadza to będzie wypowiadał umowę, ale zawsze będzie
    > wymagana dodatkowa czynność.

    IMO to można inaczej załatwić: "Wypowiadam umowę. Jednocześnie składam
    ofertę rozwiązania stosunku pracy za porozumieniem stron na warunkach X.
    W przypadku przyjęcia oferty zobowiązuję się do wycofania
    wypowiedzenia." Albo i bez ostatniego zdania, bo skoro strony się
    dogadają co do rozwiązania umowy, to mogą też zgodnie uznać
    wypowiedzenie za niebyłe.

    -------------------+
    -------------------+

  • 24. Data: 2006-02-12 22:04:46
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Paweł Sakowski* wypowiedziała te
    słowa:

> [...]
    > ofertę rozwiązania stosunku pracy za porozumieniem stron na warunkach X.
    > W przypadku przyjęcia oferty zobowiązuję się do wycofania

    No to "wypowiadam" czy "proponuję"? Bo te rzeczy są ze sobą sprzeczne.
    Zgodnie z kc nie można dokonać dwóch rozbieżnych czynności prawnych
    odnoszących się do tego samego stosunku, czyli go wypowiedzieć i złożyć
    ofertę rozwiązania za porozumieniem stron.
    Zaznaczam, że mówię tu o prawie, nie o sposobie załatwiania tego rodzaju
    spraw.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID:o...@j...org ||| gg: 3657597