  • 31. Data: 2012-09-21 21:22:30
    Temat: Re: mieszkanie, -wejście w posiadanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:505cb50c$1@news.home.net.pl...

    > Nie zrozumiałeś.
    >
    > Ona powiedziała, że jej syn czy ktoś tam zrobił przelew. Jeśli nie
    > zrobił - jak udowodnisz, że to ona celowo w błąd wprowadziła? Może to ten
    > syn skłamał. Albo obiecał, zapomniał, a ona zrozumiała, że już zrobił.
    >
    > Bez skanu telepatycznego nie udowodnisz, kto namieszał i czy zrobił to
    > celowo.
    >
    > Generalnie wpuszczenie do lokalu i pozostawienie samopas jest ryzykowne,
    > bo w międzyczasie "oglądający" może się wprowadzić i potem udowadniaj, że
    > lokator wprowadził się podstępem.

    No i dlatego najlepiej złożyć zawiadomienie, a zajmą się udawadnianiem
    profesjonaliści.

  • 32. Data: 2012-09-21 21:36:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.09.2012 21:22, Robert Tomasik pisze:

    > No i dlatego najlepiej złożyć zawiadomienie, a zajmą się udawadnianiem
    > profesjonaliści.

    Ooo, policja zatrudnia certyfikowanych telepatów? Od kiedy? ;->

    Znając realia o ile nie będzie jakiegoś specnacisku z wierchuszki będzie
    umorzenie z powodu braku znamion czynu zabronionego i odesłanie na
    drzewo sporu cywilnego.

    No bo powiedz mi - jak chciałbyś udowodnić złą wolę i celowe
    wprowadzenie w błąd, o ile sama ta rzekomo dzika lokatorka się nie
    przyzna tylko będzie konsekwentnie iść w zaparte?

    Przykładowy scenariusz: będzie zeznawać, że ustnie dogadali się inaczej
    i mieszkanie zostało wydane bez zapłaty z góry. Bo czy nie wydaje ci się
    dziwne, że ktoś zostawił obcą osobę samą, z kluczami, na dłuższy czas
    (pozwalający na "urządzenie się") w rzekomo jeszcze nie wydanym do
    zamieszkania lokalu?

    Póki nie udowodnisz, że kłamie, nie masz sprawy karnej. A zamierasz to
    udowodnić? Zeznanie kontra zeznanie.

  • 33. Data: 2012-09-21 23:57:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:505cc1bb$1@news.home.net.pl...

> [...]
    >
    > No bo powiedz mi - jak chciałbyś udowodnić złą wolę i celowe wprowadzenie
    > w błąd, o ile sama ta rzekomo dzika lokatorka się nie przyzna tylko

    Co najmniej na to sie godziła. Weź zajrzyj do części ogólnej kodeksu. Sama
    znajomość częśći ogólnej nie wystarcza.

> [...]
    > zamieszkania lokalu?
    >
    > Póki nie udowodnisz, że kłamie, nie masz sprawy karnej. A zamierasz to

    Uduwiodnię, ze kłamie pokazując umowę. Gdyby stosować Twoją logikę, to
    nikogo by się nie dało skazać. No moze za nieumyślne zabójstwo złapanego na
    gorącym uczynku.

  • 34. Data: 2012-09-21 23:59:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Sep 2012, p47 wrote:

    [...]
    > przywileje
    > z tytułu posiadania (w sensie KC) tego lokalu?
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Chodzi mi po głowie, ze w ciągu pierwszego miesiąca zamieszkania bez tytułu
    > prawnego nie jest on jeszcze "posiadaczem" lokalu

    W sprawie formalnej - IMO tu leży błąd gruby.
    Niezależnie od tego czy jest on istotny czy o czymś przesądza lub nie,
    to jest błąd gruby właśnie.
    Posiadanie jak najbardziej może być *bezprawne*!
    Posiadanie opisuje "stan fizyczny".
    Najlepiej wskazuje to cytat z przywołanego KC, który po "intencyjnym"
    opisie posiadania (zaczynającym się przepisem ogólnym, wskazującym
    sporą listę przypadków posiadania w dobrej wierze) zapodaje taki tekst:

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
    +++
    Art. 342.
    Nie wolno naruszać samowolnie posiadania, chociażby posiadacz był w złej wierze.
    ---

    IMO mowa o takim właśnie przypadku.
    Posiadacz wie, że nie jest uprawniony (jeszcze) do posiadania, ale
    w złej wierze je objął.

    Problem w wydaniu kluczy leży zaś IMVHO tu:
    +++
    Art. 343.
    [...]
    § 2. Posiadacz nieruchomoœci może niezwłocznie po samowolnym
    naruszeniu posiadania [...]
    ---

    Jak rozumiem, całość Twojego pytania sprowadza się do prostej (za to
    trudnej w wyjaśnieniu) kwestii: czy wydanie kluczy z twierdzeniem że
    "były wydane w celu pokazania lokalu" i użycie ich w celu objęcia
    w posiadanie wypełnia warunek "samowolności".

    > 2. umowa najmu nie weszła w życie, -jest nieważna z powodu niewypełnienia
    > przez najemcę opisanego wyżej warunku

    Ale wyżej nie napisałeś, że umowa wchodzi w życie z dniem wpłacenia
    pierwszego czynszu, lecz że przekazanie mieszkania nastąpi po spełnieniu
    tego warunku.
    Czyli *po* wejściu umowy w życie (najpierw umowa "wchodzi", później
    dopiero kandydat na lokatora jest zobowiązany do wpłaty).
    Tu trzeba się zgodzić z przytaczanymi już zastrzeżeniami :(

    > 2. czy policja nie powinna interweniować, - wszak mamy tu do czynienia wg
    > mnie z przestępstwami:
    > 1. doprowadzeniem do niekorzystnego rozporządzenia mieniem,
    [...]
    > 3. oszustwa

    Ja bym jeszcze o definicję oszustwa poprosił.
    Ewentualnie wskazanie który art. KK proponujesz dla p.1 a który dla p.3
    Mogłoby to znacznie uprościć skreślanie duplikatów (bo od tego siła
    argumentów nie rośnie, więc przeciwnie).

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2012-09-22 00:07:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > No i dlatego najlepiej złożyć zawiadomienie, a zajmą się udawadnianiem
    > profesjonaliści.

    A co ten specjalista niby moze zrobic, po za wzruszeniem ramionami, ze
    nic nie może zrobić.

    Posadzi ich na wariografie?

  • 36. Data: 2012-09-22 00:09:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Uduwiodnię, ze kłamie pokazując umowę.

    Niby co w ten sposob udowodnisz.

    Skoro ta pani juz mieszka od dluzszego jak widac czasu i twierdzi, ze
    wynajmujacy zmienil zdanie i dal jej klucze. Na poparcie czego ma klucze
    i mieszka.

  • 37. Data: 2012-09-22 01:23:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Niby co w ten sposob udowodnisz.
    >
    > Skoro ta pani juz mieszka od dluzszego jak widac czasu i twierdzi, ze
    > wynajmujacy zmienil zdanie i dal jej klucze. Na poparcie czego ma klucze
    > i mieszka.

    Mało wobec dowodu w postaci umowy.

  • 38. Data: 2012-09-22 04:09:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Mało wobec dowodu w postaci umowy.

    mama mija.
    naprawde nie kumasz?

  • 39. Data: 2012-09-22 04:35:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2012-09-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Jeśli powiedział, ze wysłał przelew, a nie wysłał, to też oszustwo :-)

    WKF: kłamstwo, nie oszustwo.

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2012-09-22 05:25:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2012-09-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Jeśli powiedział, ze wysłał przelew, a nie wysłał, to też oszustwo :-)

    Tak się zastanawiam, czy takie zobowiązanie jest aby na pewno
    mieniem, którym można niekorzystnie rozporządzić na szkodę
    osoby, które to zobowiązanie dotyczy?

    --
    Marcin