  • 121. Data: 2011-09-13 09:13:32
    Temat: Re: mieci do mietnikw osiedlowych.
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 22:43:18 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > "Bo ja tak nie robię" jest dość słabą podstawą, a przynajmniej
    > odnoszę takie wrażenie.
    /.../
    > A cham nie.
    > I co mu zrobisz?
    > Dyskusja jest O TYM, a nie o Twoim lukrowaniu ;)
    Dla ożywienia przypomnę, że w wielce obfitym wątku obok z wielu ust pada
    stwierdzenie, że "to grupa dyskusyjna" i mozna sobie w wątku dywagować na
    dowolnie odległy temat ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 122. Data: 2011-09-13 09:40:03
    Temat: Re: Śmieci do śmietników osiedlowych.
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 10:54:31 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > Mogę Ci podesłać zdjęcia jak to u nas "fajnie" działa.
    > Poniedziałek rano, po porannym szczycie - śmietnik z zewnątrz
    > obstawiony workami...

    Nie musisz:) U mnie na osiedlu juz wszystkie przerobili na zamykane

    --
    Mark

  • 123. Data: 2011-09-13 13:39:47
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Nie, nie ponoszę - firma musi mieć tak skalkulowane stawki, żeby jej
    > się opłacało nawet przy całkowitym zapełnianiu koszy przez wszystkich
    > klientów.

    Wiesz co, aż wstyd że trzeba Ci to tłumaczyć, toż to podstawy.

    Firma to musi mieć skalkulowane tak żeby wyjść na zysk, a jednocześnie
    żeby konkurencja jej nie wygryzła niższymi stawkami.

    Firmy nie obchodzi stopień zapełnienia kosza. Firmę obchodzi ile W
    SUMIE ma odpadów do przekazania wysypisku.
    Koszt wywozu jednego kosza od klienta kalkuluje po prostu na podstawie
    średniej masy śmieci w tym koszu, a nie jaki procent pojemności kosza
    stanowią.

    Inaczej mówiąc - jakby firma z jakiegoś powodu wymieniła kosze na
    większe o 1/4, a ty nadal byś do kosza wrzucał 30 kg odpadów tygodniowo
    (bo niby czemu więcej), to czy podniosłoby to koszty firmy? NIE.

    > Poza tym mniej kosz do zebrania to mniej trasy do objechania,

    Ty, to kto Ci podrzuca te śmieci do kosza? Sąsiad z drugiego końca wsi,
    czy jednak z sąsiedniej działki? Jak z sąsiedniej działki, to gdzie tu
    mniej czy więcej trasy do objechania?

    > mniejsze
    > zużycie paliwa i pojazdów, mniej roboczogodzin dla pracowników -
    > oszczędność!

    Roboczogodzin tylko minimalnie więcej (trzeba drugi kosz opróżnić),
    dlatego też napisałem że płaciłbyś ciut wiecej niż połowę tego co teraz.

    > [ciach]

    > ROTFL
    >
    > Już widzę, jak obniżają ceny.
    >
    > Naiwny jesteś.

    Tia, że wejdzie konkurencja to wielka naiwność. Eeech... Układ, ani
    chybi układ.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 124. Data: 2011-09-13 17:34:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Sep 2011, Massai wrote:

    > Podajesz przykłady kontenerów na gabaryty, do tego dochodzą pojemniki
    > na śmieci sortowane.

    Czy chcesz przez to powiedzieć, że całym jednym przepisem który
    stoi za tą tezą jest "zwyczaj"?
    Owszem, dobry jak każdy inny, tyle że wątpliwy i dyskusyjny,

    Do "ubicia chama" przydałby się jakiś lepszy konkret :[

    pzdr, Gotfryd

  • 125. Data: 2011-09-13 17:45:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Sep 2011, Massai wrote:

    > Nie kombinuj.

    Ale to Ty kombinujesz.

    Już wywodzę.

    > Sprawa jest bardzo prosta - jeśli ktoś podrzuca do mojego śmietnika
    > swoje śmieci (a ja płacę za wywóz tych śmieci), to przez to że on
    > (i jemu podobni) podrzucają - muszę zamówić częstszy wywóz, płacąc
    > odpowiednio więcej.

    Przecież to jest oczywiste.
    Nad tym NIKT nie dyskutuje.
    Pytanie brzmi: "jak ubić chama".

    I Twoje powołanie się na przepisy dotyczące przywłaszczenia są
    bardzo delikatnie mówiąc nieporozumieniem.

    > Nie wiem jak to można prościej napisać.

    No ja też (nie wiem).
    To tak jakbyś na podstawie przepisu o karalności oszustwa
    chciał wsadzić do więzenia np. mordercę.
    Nie przejdzie.

    Raz jeszcze i większymi literami:
    - tego, że podrzucanie śmieci jest "czynem społecznie szkodliwym",
    FAKTYCZNIE "społecznie szkodliwym", nie podważa NIKT
    (nie wyłączając Andrzeja piszącego o dobrowolnym przyjmowaniu
    czyichś śmieci)
    - argumenty (w postaci porównania do przywłaszczenia) które
    przytoczyłeś są od czapy.
    Tymi argumentami można co najwyżej wzbudzić śmiech, od samego
    "oskarżonego" do Wysokiego Sądu włącznie.

    Co tu jest niejasne?

    Krytykuję ARGUMENTACJĘ!

    > Nie "twoja" usługa wywozu śmieci - nie wykorzystuj jej.

    Ale my tu nie o etyce.
    Jest bardzo konkretne pytanie prawne: JAK UKARAĆ CHAMA.
    Przytaczanie bezsensownych argumentów co najwyżej daje
    mu *ochronę* (bo łatwo je podważy).

    > Współcześnie mamy taką sytuację, że generalnie wywóz odpadów
    > komunalnych musimy opłacać z własnej kieszeni. Taka jest po prostu
    > norma.

    Owszem.
    I skromne pytanie: czy prawo tę normę jakoś chroni.

    Fakt przywoływania absurdalnych argumentacji co najwyżej wskazuje
    że nie bardzo.

    pzdr, Gotfryd

  • 126. Data: 2011-09-13 17:49:52
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 10 Sep 2011 07:39:06 +0200, Maruda napisał(a):

    > Zgadzam się.

    Niemal codziennie widzę śmieci "miejskie" - porozwlekane przez zwierzęta
    leśne worki zużytych pampersów, puszek po piwie, butelek i innych odpadów
    "poweekendowych", porzucone w okolicznych lasach przy drogach wyjazdowych z
    terenów działek rekreacyjnych, których właścicielami są ludzie z miasta.
    Bo to przecież tak trudno dowieźć własne śmieci do własnego śmietnika przy
    bloku...
    Buraki... miejskie?
    --
    XL

  • 127. Data: 2011-09-13 17:51:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Sep 2011, Massai wrote:

    > Rozważamy swego rodzaju "kradzież" usługi wywozu śmieci.

    Ale *ten* flejm był już naprawdę wiele razy przewałkowany: nie
    po to są określenia na różne czyny karalne, w tym na szalbierstwo
    (czyli właśnie "wyzyskanie usługi"), żeby mieszać je z paserstwem
    czy kradzieżą.

    Czy Ty NIE ROZUMIESZ, że z tezą iż "podrzucanie śmieci" jest
    ZŁE wszyscy się ZGADZAJĄ?
    To co Ci wszyscy piszą, to fakt iż Twoje własne przekonanie
    że "jak to jest złe, to źle czyniącego można *jakoś* ukarać
    mimo braku interwencji poszkodowanego" ma wątpliwe podstawy
    prawne.
    Przyjeżdża taki, wrzuca Ci śmieci i mówi: "i co mi zrobisz,
    tabliczki nie było"?
    No to pytamy, po dobroci ;) - i CO MU ZROBISZ?
    Kolejny raz napiszesz że tak się nie godzi?
    No nie godzi się. Co dalej?

    pzdr, Gotfryd

  • 128. Data: 2011-09-13 17:58:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Sep 2011, poreba wrote:

    > Dla ożywienia przypomnę, że w wielce obfitym wątku obok z wielu ust pada
    > stwierdzenie, że "to grupa dyskusyjna" i mozna sobie w wątku dywagować na
    > dowolnie odległy temat ;)

    W zupełności się zgadzam ;), różnica jest taka, że tam jakiś niepusty
    podzbiór grupowiczów próbuje co najmniej oponować wobec poszczególnych
    tez (np. oburzając się na pytanie o ZUS :P), a tu jest tak, że na
    wszystkie problemy dotyczące PRAWNEJ możliwości dobrania się do skóry
    "podrzucaczowi", wszelkie argumenty Massai obala tezą "przecież
    podrzucanie jest tak samo złe jak kradzież".
    No dla poszkodowanego jest. (tyle, że nie jest kradzieżą)
    I teraz clou programu: z tą tezą NIKT NIE DYSKUTUJE, nie ma sprzeciwów!
    A na kolejny post oponujący wobec absurdalności *prawnych* tez
    (np tego, że przepisy o przywłaszczeniu *wobec* podrzucania śmieci
    można sobie wsadzić khm... nomen omen do śmieci właśnie) pada
    argument: "no ale podrzucanie śmieci jest złe".
    Taka czarna dziura logiczna ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 129. Data: 2011-09-13 19:01:57
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Pytanie brzmi: "jak ubić chama".
    >
    > I Twoje powołanie się na przepisy dotyczące przywłaszczenia są
    > bardzo delikatnie mówiąc nieporozumieniem.

    Ależ ja się nie powołuję na przepisy dotyczące przywłaszczenia w
    kontekście ukarania "podrzucacza".

    Przepisy dotyczące przywłaszczenia (rower nieprzypięty pod sklepem etc)
    wypłynęły przy dyskusji o tym czy śmietnik niezamknięty, bez stróża czy
    też dobermana uwiązanego, automatycznie staje sie publicznie dostępnym.

    Andrzej utrzymuje że właściciel śmietnika nie może (ok, "nie powinien")
    mieć pretensji jeśli śmietnika nie zamknął. To dyskusja bardziej o
    normach współżycia społecznego - "czy można spać spokojnie, jeśli coś
    zostawimy bez dozoru, czy też jednak trzeba każdej ruchomości i
    nieruchomości pilnować".

    Dla mnie teza "jeśli coś jest niepilnowane, niezamknięte -
    automatycznie staje się publicznie dostępne" jest bardzo naciągana, i
    prowadzi do patologii, sytuacji w której trzeba wszystkiego pilnować.
    Tak jak tego nieprzypiętego roweru.

    Odpowiedziałeś na moje pytanie o niezamknięte mieszkanie, nakreślając
    trochę idiotyczne przepisy prawa, ale ta sytuacja (ktoś wchodzi, siada,
    poproszony - wychodzi) nie jest analogiczna do wrzucenia śmieci do
    otwartego, ale prywatnego śmietnika.

    Wyrzucenie śmieci odpowiada raczej temu że ktoś wejdzie do
    niezamkniętego mieszkania, nasra na środku pokoju i wyjdzie. Właściciel
    musi posprzątać, zapłacić komuś żeby posprzątał - ponosi tym samym
    wymierną szkodę. Podobnie jak właściciel śmietnika - musi zapłacić za
    wywóz dodatkowych śmieci.

    Jakbym wiedział jakie konkretnie przepisy tu zastosować, to bym podał
    artykuł i cześć. Może po prostu kodeks cywilny? "kto wyrządza szkodę..."
    W przypadku śmietnika problem polega na wykazaniu wprost wysokości
    szkody, bo system rozliczeń, ryczałtowe etc sprawia że ew. straty mogą
    być odczuwalne dopiero w przyszłości.

    Problem polega też na tym że taki czyn powinien być penalizowany,
    normalnie w KW czy KK - tak żeby kara odstraszała. Być może jest to
    dziura w przepisach, tak jak jeszcze niedawno nie do końca była
    sprecyzowana kwestia "kradzieży" usług telekomunikacyjnych.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 130. Data: 2011-09-13 19:09:16
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > No dla poszkodowanego jest. (tyle, że nie jest kradzieżą)
    > I teraz clou programu: z tą tezą NIKT NIE DYSKUTUJE, nie ma

    Wciąłeś się w moją dyskusję z Andrzejem, w której on dowodzi, że,
    upraszaczając, własciciel śmietnika nie zamykając go - w pewnym sensie
    przyzwala na wyrzucanie śmieci przez innych.

> [...]
    > podrzucania śmieci można sobie wsadzić khm... nomen omen do śmieci
    > właśnie) pada argument: "no ale podrzucanie śmieci jest złe".

    Żadna dziura logiczna, tylko nie doczytałeś tej dyskusji - argument
    "podrzucanie śmieci do nie zamkniętego śmietnika to zuooo" dotyczył nie
    kwestii JAK ukarać, tylko czy w ogóle WOLNO ukarać. Kumasz? Andrzej
    twierdzi że jeśli nie zamknąłeś smietnika, to ktoś inny ma pełne prawo
    sądzić że do tego smietnika wolno wyrzucić, i z wszelkimi swoimi
    pretensjami, cytuję, "spadaj na drzewo".

    W jego wersji nie ma co dyskutować nad tym jak "ubić chama", bo cham
    niewinny.

    --
    Pozdro
    Massai