  • 1. Data: 2004-11-14 10:43:14
    Temat: [media] Brak cenzury i prawo.
    Od: "notabene" <t...@g...pl>

    Duzo jezdze samochodem dzieki czemu jestem
    wielogodzinnym sluchaczem roznych radiostacji.
    Zauwazylem ze wszystkie stacje puszczajac jakis
    utwor (najczescie z rodzaju hip-hop) wycisza lub
    znieksztalca wyrazy wulgarne. W TV mamy "piiii"
    a w radio (na przykladzie jednego utowu:
    ...muzyka rozbłebłebłe glośniki". Jednak jedna
    ze stacji puściła dokładnie oryginał, co zaowocowało
    pytaniem mojego 5 letniego dziecka co znaczy, że
    "muzyka rozjebie głośniki"... Po krótkiej gimnastyce
    odwróciłem uwage syna od wnikania w znaczenie
    wyzej wymienionego, ale nasuneło mi sie pytanie,
    czy nie jest to bezprawne?
    Czy może być stacja, ktora statutowo nie stosuje
    cenzury, nawet poza godzinami nocnymi?
    Na wszelki wypadek zanotowalem date, godzine
    i nazwe stacji w ktorej to slyszalem... Co mozna
    z tym zrobić?

    pz.

  • 2. Data: 2004-11-14 12:41:31
    Temat: Re: [media] Brak cenzury i prawo.
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    notabene wyskrobał(a):
> [...]
    > cenzury, nawet poza godzinami nocnymi?
    > Na wszelki wypadek zanotowalem date, godzine
    > i nazwe stacji w ktorej to slyszalem... Co mozna

    Będzie to można podciągnąć pod łamanie zakazu z art. 18 ustawy o radiofonii
    i telewizji i nałożyć karę przewidzianą w art. 53 tej ustawy.
    Tak BTW, to nie stacje wyciszają wylgaryzmy, tylko są różne wersje utworów:
    te oryginalne i te bez wulgaryzmów przygotowane przez producenta nagrania.
    Wersje bez wulgaryzmów oznaczane są jako Radio Edit, Radio Mix, Wersja
    radiowa, Clean Version itd.

    --
    Bartek Gliniecki