  • 11. Data: 2006-12-21 00:39:59
    Temat: Re: mapka :-)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JK" <n...@D...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:emcjm7$1kt$1@inews.gazeta.pl...

    > A jeżeli w ich mapie jest błąd - np. ulica X łączy się z ulicą Y kiedy
    > naprawdę nie ma tam przejazdu to czy zmienia to postać rzeczy?

    Moim zdaniem nie. Trudno ów "błąd" uznać za przejaw działalności artystycznej.

  • 12. Data: 2006-12-21 00:40:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Kluczowe jest tu czy on tę mapę "obrysował" zachowując oryginalne tło (ja
    > tak to zrozumiałem) czy zrobił coś w stylu kopii przez kalkę. Jeśli to
    > drugie to się z Tobą zgadzam. Jeśli to pierwsze to niekoniecznie.

    Zakładam, ze po prostu zrobił swoja mapę na podkładzie tamtej. Czyli w wynikowym
    rysunku nie ma ani jednego piksela z ich mapy.

  • 13. Data: 2006-12-21 00:52:17
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> wrote in message

    > Czasem wydawcy map popełniają specjalne błędy, po których można poznać
    > kopię. Nie wiem jak jest dalej z udowodnieniem na takiej podstawie
    > naruszenia praw autorskich.

    Dalej jest tak, że albo sąd uwierzy jednej stronie, która przedstawi mapkę
    zrobioną i mapkę swoją i inne mapki i pokaże, że "ten charakterystyczny
    błąd" występuje tylko na jej mapie, albo uwierzy drugiej stronie na
    podstawie odpowiedzi na pytanie co było podstawą do narysowania jego mapy.".

  • 14. Data: 2006-12-21 01:01:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.12.2006 m...@g...com <m...@g...com> napisał/a:
    > On tylko wykorzystał dane z pierwotnej mapy, a dane chyba nie są objęte
    > ochroną. Nawet te nieprawdziwe :).

    Są jak najbardziej vide Dz.U. z 2001 r. Nr 128, poz. 1402. Z tym, że to
    muszą być konkretne dane a nie przybliżona topografia ulic która jest
    w końcu każdemu dostępna.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2006-12-21 06:47:03
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    > Użytkownik "JK" <n...@D...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem nie. Trudno ów "błąd" uznać za przejaw działalności
    > artystycznej.

    raczej twórczej (jaesli piesz do prawa autorskiego)

    ale to nie chodzi o kopipowanie błedu tylko o to że powielając błąd można
    się zorientować jaki był oryginał.

  • 16. Data: 2006-12-21 06:54:01
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    > Czasem wydawcy map popełniają specjalne błędy, po których można poznać
    > kopię. Nie wiem jak jest dalej z udowodnieniem na takiej podstawie
    > naruszenia praw autorskich.

    Zawsze możesz wziąć dwie mapy dwóch róznych wydawców i usunąć niezgodności i
    co wtedy.

    A.

    PS.
    Generalnie w mapie chroniony jest jej wygląd prawem autorskim oraz dane w
    niej zawarte. Przy czym z danymie jest o tyle kłopot że twórcy map pozyskują
    te dane (odpłatnie) od wydziałów geodezyjnio kartograficznych + puszczają
    ludzi w teren i owi dokonują poprawek (aktualizacji) gdyż zasób w wydziałach
    geodezji-kart nie jest aktualny. I o ile dane pozyskane z urządu trudno by
    było chronione prawem autorskim (moze otrzymać je generalnie kazdy za opłatą
    natury technicznej) o tyle to co firma ma od swoich ludzi jest już
    chronione.

    Jezeli w mapie a błedy to mogą to być równie dobrze blędy które i tak są w
    zasobie geodezyjno/kartograficznego, więc najlepiej wziąc dwie mapki tego
    samego obszaru róznych wydawców i porównać. Jeśli wygląd będzie radykalnie
    zmieniony to nikt się nie przyczepi.

    A.

  • 17. Data: 2006-12-21 07:29:06
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: JK [Thu, 21 Dec 2006 01:14:01 +0100]:

    > A jeżeli w ich mapie jest błąd - np. ulica X łączy się
    > z ulicą Y kiedy naprawdę nie ma tam przejazdu to czy
    > zmienia to postać rzeczy?

    Tak - można ich obsmarować w prasie za nierzetelność
    i wprowadzanie klienta w błąd :))

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net/ ~
    \o)/ * Gry OnLine * Radio GG * Ni Huyah... *

  • 18. Data: 2006-12-21 09:31:42
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział Tiger na tej grupie:

    > I teraz: dzwoni firma map1 i grozi sadem, zadajac 2x oplaty licencyjnej za
    > wykorzystanie ich map :-)
    > Czy maja racje, czy tez moze mapki ktore zrobilem tylko niechlujnie
    > konturujac mapy ze skanera - tez sa ich wlasnoscia? :-))

    Była kiedyś taka sprawa, źle się skończyła dla kopiującego.
    To, że się zamaskuje modyfikację utworu oryginalnego nie oznacza, że
    powstaje w ten sposób samoistny utwór.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 19. Data: 2006-12-21 10:32:13
    Od: "Andrzej Wróblewski" <a...@b...pl>

    > Zakładam, ze po prostu zrobił swoja mapę na podkładzie tamtej. Czyli w
    > wynikowym rysunku nie ma ani jednego piksela z ich mapy.

    Dokladnie tak. Wrecz - obrysowalem z zachowaniem pewnej wlasnej
    niedokladnosci - czyli pominalem niektore nieistotne uliczki, choc sporo
    szczegolow jest zachowanych, szerokosc ulic jest inna i dosc znacznie
    miejscami pozmieniana.

    Dziekuje za odpowiedzi.

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 20. Data: 2006-12-21 10:55:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.12.2006 Andrzej Wróblewski <a...@b...pl>
    napisał/a:
> [...]
    > niedokladnosci - czyli pominalem niektore nieistotne uliczki, choc sporo
    > szczegolow jest zachowanych, szerokosc ulic jest inna i dosc znacznie

    To skąd im w ogóle przyszło do głowy, że to od nich?

    --
    Marcin