  • 61. Data: 2011-12-29 20:11:54
    Temat: Re: mandat ze Straży Miejskiej
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-29, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > to co jest naganne, zachowanie straznikow czy uwzglednienie tego w
    > budzecie gminy skoro takiego dochody i tak są?

    Naganne jest to, ze straznik miejski/gminny zajmuje sie wylaczenie
    kontrola drogowa a nie zostal tylko do tego powolany. Ale nie jego wina,
    ze gmina ustalila ze maja zarobic 5 baniek.

    --
    Artur

  • 62. Data: 2011-12-29 20:33:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Dec 2011, witek wrote:

    > to co jest naganne, zachowanie straznikow czy uwzglednienie tego w budzecie
    > gminy skoro takiego dochody i tak są?

    Załóżmy, że naganne jest zachowanie strażników.
    Mi wychodzi, że *zaplanowanie* takich przychodów, które mają zostać
    ściągnięte przez organ podległy gminie, wypełnia znamiona podżegania
    oraz sprawstwa kierowniczego.
    Gdzie coś pomyliłem?

    > zapomniales cos wspomniec o lekcjach anatomii na studiach medycznych.

    A na tych lekcjach *układają* elementy ustroju, tak jak gmina
    swój budżet, na zasadzie "stąd trochę weźmiemy, tam dołożymy"?

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2011-12-29 21:29:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/29/2011 2:33 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Mi wychodzi, że *zaplanowanie* takich przychodów, które mają zostać
    > ściągnięte przez organ podległy gminie, wypełnia znamiona podżegania

    to nie jest planowanie osiągnięcia przychodów.
    tylko planowanie wydatków osiąganych przychodów. One są i nie ma się
    ich co wypierać.

    jeśli twierdzisz to pierwsze, to musiałbyś mieć na to dowody,

    > A na tych lekcjach *układają* elementy ustroju, tak jak gmina
    > swój budżet, na zasadzie "stąd trochę weźmiemy, tam dołożymy"?

    nie, też robią rzecz "obrzydliwą".

  • 64. Data: 2011-12-29 22:17:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Dec 2011, witek wrote:

    > jeśli twierdzisz to pierwsze, to musiałbyś mieć na to dowody,

    A widzisz, z istnieniem "problemu dowodowego" w zupełności się zgadzam.
    Starożytni coś przebąkiwali "is fecit, cui prodest", podobno.
    Dlatego konstrukcja prawna napędzająca taki mechanizm jest zła.

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2011-12-30 12:19:03
    Od: adamw2 <a...@w...pl>

    > stworzono system wybitnie kryminogenny

    Zgadzam się w pełni. Cała dyskusja, płacić czy nie, miał prawo ukarać
    czy nie, nie ma sensu wobec tego że wszystko to stoi na głowie.
    Stworzono system, z którego gminy natychmiast zrobiły maszynkę do
    zarabiania kasy i nic więcej. Do tego wiele działań straży było
    nielegalnych, a celem nie była poprawa bezpieczeństwa, tylko kasa.

    Koncentrując się na działaniach drogowych zaniedbano inne sprawy
    porządkowe, w niektórych gminach ilość grzywien z tego tytułu spadła o
    blisko 50%. Jak donosi Głos Koszaliński w Białogardzie w latach
    2008-2009 za zwykłe wykroczenia nie wystawiono żadnego mandatu, ale za
    to nie dawno za 400 tys zł wójt zakupił urządzenie do fotografowania
    przejeżdżających na tzw późnym pomarańczowym.
    Co ciekawe - ta paranoja dotyczy tylko płn-zach Polski.

    Kilka przykładów z raportu NIK

    -skontrolowano 11 gmin, w 8 nie stwierdzono poprawy bezpieczeństwa na
    drogach

    - w 2010 r. w Kobylnicy za wykroczenia drogowe wystawiono 62 tys
    mandatów co stanowi 99,9% wszystkich mandatów za wykroczenia porządkowe

    - w 7 gminach stwierdzono szereg nieprawidłowości i nielegalnych działań
    w zakresie nakładania grzywien

    - szacuje się że w skali kraju wystawiono ok 1 mln grzywien nielegalnie
    na kwotę ok. 300 mln zł

    Zachęcam do lektury http://www.nik.gov.pl/plik/id,3269,vp,4130.pdf

    Adam

  • 66. Data: 2011-12-30 17:07:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/30/2011 6:19 AM, adamw2 wrote:
> [...]
    > i nic więcej. Do tego wiele działań straży było nielegalnych, a celem
    > nie była poprawa bezpieczeństwa, tylko kasa.

    w jaki sposób można dostać mandat jadąc zgodnie z ograniczneiem prędkości?

  • 67. Data: 2011-12-30 17:15:08
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2011-12-30 18:07, witek pisze:

    > w jaki sposób można dostać mandat jadąc zgodnie z ograniczneiem prędkości?

    np. za "niemanie".
    Jeśli jedziesz sam, to co jest warte Twoje stwierdzenie że miałeś (pasy,
    światła, ...) wobec zgodnego przeciwnego stwierdzenia dwóch
    jakże-wiarygodnych funkcjonariuszy straży?

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 68. Data: 2011-12-30 17:34:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 30 Dec 2011 11:07:25 -0600, witek wrote:

    > w jaki sposób można dostać mandat jadąc zgodnie z ograniczneiem prędkości?

    Np. w taki że urządzeniem o dokładności pomiaru +-3km/h stwierdzają
    przekroczenie prędkości o 2km/h, a straż gminna wysyła Ci za to mandat.

    A na pismo w którym sugerujez że powinni uwzględnić błąd pomiaru
    urządzenia, dostajesz drugi za niewskazanie osoby kierującej pojazdem.

  • 69. Data: 2011-12-30 17:45:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/30/2011 11:15 AM, sqlwiel wrote:

    > np. za "niemanie".
    > Jeśli jedziesz sam, to co jest warte Twoje stwierdzenie że miałeś (pasy,
    > światła, ...) wobec zgodnego przeciwnego stwierdzenia dwóch
    > jakże-wiarygodnych funkcjonariuszy straży?

    to straż może za to wlepić mandat w locie z fotoradaru?
    bo zdaje się o tym cały czas dyskutujemy.

  • 70. Data: 2011-12-30 17:46:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/30/2011 11:34 AM, Tomasz Pyra wrote:

    > Np. w taki że urządzeniem o dokładności pomiaru +-3km/h stwierdzają
    > przekroczenie prędkości o 2km/h, a straż gminna wysyła Ci za to mandat.

    to odmawiasz przyjęcia.

    > A na pismo w którym sugerujez że powinni uwzględnić błąd pomiaru
    > urządzenia, dostajesz drugi za niewskazanie osoby kierującej pojazdem.

    wskazujesz siebie, wiec nie mogą ci wysłać manadatu za niewskazanie.

    po za tym też go nie przyjmujesz.