  • 21. Data: 2011-12-29 12:12:08
    Temat: Re: mandat ze Straży Miejskiej
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-29, mz <a...@w...pl> wrote:

    > Gdzieś dzwoni ale nie wiem gdzie. Bo znasz to ze w Rosji w Moskwie na placu
    > czerwonym dają za darmo Wołgi ? (taki samochód) ?

    Rozumiesz co znaczy "OIDP"?

    --
    Artur

  • 22. Data: 2011-12-29 12:12:12
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > I tak zawsze i wszędzie 50/90/120? ;-)

    Jest jeszcze 140 gdzie niegdzie. ;)
    A czy ja napisałem, że tak jeżdze ? Choć staram się ;)

  • 23. Data: 2011-12-29 12:53:10
    Od: jedrus <j...@w...btx.pl>

    W dniu 2011-12-29 12:00, Kris pisze:

    > A są przeznaczane(inwestowane) na zakup nowych fotoradarów, czyli na
    > poprawe bezpieczeństwa;))

    Co wspolnego z bezpieczenstwem ma stawianie frow w lesie?
    http://wrzuta.btx.pl/beznazwy2.png

    Malo tego, co da zakratkowanie posazera gdy pol komendy SM moze sobie
    poogladac kogo wioze w aucie.
    Jak nic permanentna inwigilacja.

    --
    jedrus
    Kto nie szanuje i nie ceni swojej przeszłości, ten nie jest godzien

  • 24. Data: 2011-12-29 13:13:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-12-29 11:44, Użytkownik spp napisał:

    > Ciekaw jestem czy byłby równie 'elokwentny' gdyby samochód potrącił kogoś.
    > Jestem pewien że wiedziałby kto prowadził. :(

    Gdyby samochód kogoś potrącił to szukali by winnego nazajutrz
    a nie po kilku miesiącach.
    Ja nie pamiętam co robiłem miesiąc temu a notatek czy pamiętnika
    nie prowadzę.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2011-12-29 13:14:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-12-29 11:48, Użytkownik Nixe napisał:

    > Na firmę nie.
    > Wystawiają za to na na prezesa zarządu :>

    A to od kiedy tak wolno ?

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2011-12-29 13:27:40
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-29 14:14, RadoslawF pisze:

    > A to od kiedy tak wolno ?

    Od roku.

    Kodeks wykroczeń

    Ustawa z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks wykroczeń
    Stan prawny: 29.12.2011
    Art.96 Naruszenie przepisów o prowadzeniu pojazdów - przesłanki wykroczenia

    § 1. Właściciel, posiadacz, użytkownik lub prowadzący pojazd, który na
    drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu dopuszcza:
    [...]
    podlega karze grzywny.
    [...]
    § 3. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie wskaże na
    żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub
    używania w oznaczonym czasie.

    --
    spp

  • 27. Data: 2011-12-29 13:28:36
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-29 14:13, RadoslawF pisze:

    > Gdyby samochód kogoś potrącił to szukali by winnego nazajutrz
    > a nie po kilku miesiącach.

    Twierdzisz, że wtedy by pamiętał?

    --
    spp

  • 28. Data: 2011-12-29 13:29:55
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    > A to od kiedy tak wolno ?

    Nie wiem od kiedy, ale tak robią.
    Przy czym nie wiąże się to w żaden sposób z "zanieczyszczeniem"
    kartoteki owego prezesa - on jest na tym mandacie jedynie reprezentantem.
    Po prostu nie mogąc wystawić mandatu na firmę, a jedynie na osobę
    fizyczną, ale chcąc obciążyć firmę z powodu popełnionego przez któregoś
    z jej pracowników wykroczenia, muszą działać niejako "naokoło".
    Tłumaczenie nie moje, lecz "strażaków".
    A uważasz, że to nielegalne? Jeśli tak, to poproszę o podstawę prawną,
    bo mam właśnie do załatwienia pewnego upierdliwca :)

    N.

  • 29. Data: 2011-12-29 13:40:30
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2011-12-29 14:27, spp pisze:

    > Od roku.

    A wcześniej nie można było?
    Bo taką właśnie sytuację mieliśmy bodaj na początku 2010.

> [...]
    > § 3. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie wskaże na
    > żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub

    Ale to chyba nie do końca to, o czym piszesz. Tu karze nie podlega
    prezes zarządu jako osoba fizyczna. Jedynie mandat jest wystawiony na
    niego (albo innego członka zarządu), jako reprezentanta firmy. Karze
    podlega niejako firma, jakkolwiek idiotycznie to brzmi. Innymi słowy
    pozwala to na zapłatę mandatu z pieniędzy firmy, a nie pieniędzy
    prywatnych któregokolwiek członka zarządu. Oczywiście nie otrzymuje się
    też w takiej sytuacji punktów karnych.
    Swoją drogą nie rozumiem dlaczego podanie kilku nazwisk potencjalnych
    kierowców (co w przypadku samochodu służbowego nie jest niczym
    nadzwyczajnym) jest równoznaczne z niewskazaniem kierowcy.

    N.

  • 30. Data: 2011-12-29 13:46:35
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-29 14:40, Nixe pisze:

    > A wcześniej nie można było?
    > Bo taką właśnie sytuację mieliśmy bodaj na początku 2010.

    Było mętnie - w każdym razie istniały sprzeczne zapisy w PoRD i Kodeksie
    wykroczeń, ta nowelizacja obowiązuje od 30.12.2010 r. i już nie ma
    wątpliwości.

> [...]
    > pozwala to na zapłatę mandatu z pieniędzy firmy, a nie pieniędzy
    > prywatnych któregokolwiek członka zarządu.

    Hmm, i ta wypłata stanowi koszty uzyskania przychodu?

    > Oczywiście nie otrzymuje się
    > też w takiej sytuacji punktów karnych.

    To tak.

    > Swoją drogą nie rozumiem dlaczego podanie kilku nazwisk potencjalnych
    > kierowców (co w przypadku samochodu służbowego nie jest niczym
    > nadzwyczajnym) jest równoznaczne z niewskazaniem kierowcy.

    Bo ma wskazać kierującego pojazdem a nie kilku innych (w szczególności
    jak często się to zdarzało iż lista potencjalnych prowadzących byłą
    zgodna z listą płac w zakładzie pracy)?
    Czemu policja ma robić za pracodawcę to co jest jego obowiązkiem?

    --
    spp

    To _jest _obowiązek_