  • 1. Data: 2007-11-10 22:06:05
    Temat: mandat- zdjecie
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    hej znajomy ma takowy problem:
    w marcu ,powiedzmy 20, mial zrobione zdjecie przez fotoradar w innym
    wojewodztwie niz mieszka. Ok 10 maja dostal wezwanie z policji, aby sprawe
    wyjasnic, pokazali mu zdjecie, oczywiscie sie z nim zgodzil i chcial mandat,
    ale policjant powiedzial mu, ze sprawa jest na tyle przeterminowana (minelo
    30 dni od zdarzenia), ze mandatu wystawic juz nie moze i ze sprawa jest
    skierowana do sadu grodzkiego. Kilka dni temu dostal info z sadu grodzkiego,
    ze ma oczywiscie mandat 200 zl i koszty 80 zl.

    Problem jest w tym ze znajomy az do wezwania przez policjanta nie mial
    zielonego pojecia o tym mandacie (zdjeciu) i w sumie to, ze nie dostal info
    do 30 dni od zajscia to nie jego wina, wiec dlaczego mialby ponosic koszty
    sadu grodzkiego.
    Czy mozna jakos wybranac z tej sytuacji? bede wdzieczny za podanie podstawy
    prawnej na ktora moznaby sie powolac w odwolaniu
    pzdr
    Anax

  • 2. Data: 2007-11-10 23:31:50
    Temat: Re: mandat- zdjecie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Anax WRC wrote:
> [...]
    > Czy mozna jakos wybranac z tej sytuacji? bede wdzieczny za podanie podstawy
    > prawnej na ktora moznaby sie powolac w odwolaniu

    Nie można.
    Moze tak: sąd grodzki to nalezy sie z definicji, a jak policja się
    uwinie w 30 dni, to ma się ten przywiliej, że się można od kosztów sądu
    wymigać.
    Jemu na przywilej załapac się nie udało.

  • 3. Data: 2007-11-11 21:11:33
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    Mnie dziwi jedno. Jak to jest z tym sądzeniem bez możliwości obrony? Sąd tak po
    prostu wydaje wyrok?

  • 4. Data: 2007-11-12 04:16:49
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    LukaszS pisze:
    > Mnie dziwi jedno. Jak to jest z tym sądzeniem bez możliwości obrony? Sąd
    > tak po prostu wydaje wyrok?

    nakazowy
    możesz wnieść sprzeciw i będzie rozprawa

    KG

  • 5. Data: 2007-11-12 09:10:29
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > nakazowy
    > możesz wnieść sprzeciw i będzie rozprawa

    Rozumiem. No to wygląda, że wszystko ok. Sprawdziłem to jeszcze. Jesli się mylę,
    to proszę o poprawienie: Jeśli się nie zgadzam z mandatem, to zgłaszam to
    policjantowi i od razu jest rozprawa? Art 93 par. 1 Kodeksu postepowania w
    sprawach o wykroczenia.
    http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2001/1148.htm

    --
    Lukasz

  • 6. Data: 2007-11-12 18:31:27
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    LukaszS pisze:
    > Rozumiem. No to wygląda, że wszystko ok. Sprawdziłem to jeszcze. Jesli
    > się mylę, to proszę o poprawienie: Jeśli się nie zgadzam z mandatem, to
    > zgłaszam to policjantowi i od razu jest rozprawa?

    niekoniecznie, może być wyrok nakazowy

    KG