  • 131. Data: 2011-06-30 10:55:08
    Temat: Re: mandat za spożycie piwka w p=?utf-8?Q?arku?=
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "valdoozz" <v...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:iuh7p5$l56$...@n...onet.pl...

    > Wiec jakiego wyniku można się podziewać po 1 piwku?

    wyniku, który nie odbierze ci prawka, czyli poniżej 0,2 promila, czyli 0,1
    mg/l, chyba że jesteś jakimś 30kg anorektykiem

    > Jeśli pijesz 2 x 100g / długi weekend, to nie możesz pisać o 'wielkim
    > doświadczeniu' w tej materii :-)

    chodziło mi o zabawę alkomatem w trakcie piwa, pomiary dokonywane na 3
    osobach, także dające pogląd na to ile można mieć po jakiej ilości

    obserwacja co prawda nie potwierdzona jakimiś większymi badaniami, ale
    prawdopodobna, to że papierosy mogą znacznie zaburzyć odczyty alkomatu i to
    na niekorzyść mierzonego, ale to trzebaby jeszcze potestować jakimś bardziej
    profesjonalnym testerem

  • 132. Data: 2011-06-30 16:26:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.06.2011 09:03, szerszen pisze:

    > Użytkownik "valdoozz" <v...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > jak po jednym, mieli 0,18 mg/l to znaczy że mieli 0,36 promila, a 0,3 to
    > ja mam, ale po 2 setkach wódki, sprawdzane w długi weekend

    http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpieczni
    e/wideo/17-iv-2011/4344189

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 133. Data: 2011-06-30 16:47:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.06.2011 12:55, szerszen pisze:

> [...]
    >
    > wyniku, który nie odbierze ci prawka, czyli poniżej 0,2 promila, czyli
    > 0,1 mg/l, chyba że jesteś jakimś 30kg anorektykiem

    tu badania wykazaly siakos inaczej i po 1 piwie 3/4 osoby mialy powyzej 0,5

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 134. Data: 2011-07-01 07:50:15
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:iui9ak$gkt$...@n...onet.pl...

    > tu badania wykazaly siakos inaczej i po 1 piwie 3/4 osoby mialy powyzej
    > 0,5

    jakoś nie chce mi się w to wierzyć, chyba że badania były robione dość
    tendencyjnie, czyli tylko w wydychanym i to zaraz po piciu

  • 135. Data: 2011-07-01 07:51:58
    Temat: Re: mandat za spożycie piwka w p=?UTF-8?Q?=3D=3Futf-8=3FQ=3Farku=3F=3D?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "valdoozz" <v...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > wyniku, który nie odbierze ci prawka, czyli poniżej 0,2 promila,
    > czyli 0,1 mg/l, chyba że jesteś jakimś 30kg anorektykiem

    Nieprawdą jest jakoby.

    Standardowo jak wytrąbisz duszkiem jednego browara, to możesz
    dociągnąć nawet do 0.6-0.7.
    Jak wypijesz "normalnie", w ciągu 20-30 minut - wynik będzie około
    0.5, przy większej masie poniżej 0.5, u "Małysza" powyżej.

    Wbrew pozorom duża masa ciała aż tak bardzo nie wpływa na poziom
    alkoholu. Bardziej wytrenowanie, jedzenie w trakcie picia etc.
    Przy dużej masie ciała masz w jelitach większą powierzchnię
    wchłaniania - i szybciej alko przechodzi do krwioobiegu, i ilość
    krwi krążącej nie jest aż tak większa. Bardziej tu działa
    większa wątroba.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 136. Data: 2011-07-01 07:58:43
    Temat: Re: mandat za spozycie piwka w parku
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-06-28 19:45, Massai pisze:
    > valdoozz wrote:

    > A co do meritum: za jazdę rowerem po trawniku, na łące itp, to
    > można co najwyżej wlepić mandat za niszczenie zieleni miejskiej.
    > Nawet jak jadący na 4 promile.
    > W lesie dochodziłby ew. mandat jeśli obowiązywał akurat zakaz
    > wstępu ze względu na zagrożenie pożarowe.
    > Za alkohol można karać za jazdę po drogach publicznych.

    Coś takiego dla ścisłości.

    http://img692.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?
    id=img0646ci.jpg

  • 137. Data: 2011-07-01 07:59:25
    Temat: Re: mandat za spożycie piwka w parku
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

    W dniu 2011-06-24 18:39, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > 1) drogi krajowe;
    > 2) drogi wojewódzkiej;
    > 3) drogi powiatów;
    > 4) drogi gminna.
    > Wyższe kategorie drogi raczej w tym wypadku w grę nie wchodzą i
    > pozostaje droga gminna. Zgodnie z art. 7 cytowanej ustawy zaliczenie do
    > kategorii dróg gminnych następuje w drodze uchwały rady gminy
    > po zasięgnięciu opinii właściwego zarządu powiatu. Ustalenie przebiegu
    > istniejących dróg gminnych następuje w drodze uchwały rady gminy. Trzeba
    > przejrzeć uchwały, czy rzeczoną alejkę zaliczono do dróg gminnych.

    Żeby nie być gołosłownym. Oto fotki parku, miejsca w którym spożywali
    piwko i miejsca zatrzymania.

    W regulaminie parku, pt. 7 czytam, że zabrania się prowadzenia pojazdów
    za wyjątkiem rowerów dla dzieci i wózków inwalidzkich. Więc co najwyżej
    można wlepić mandat za poruszanie się rowerem po parku. Ale chyba nie za
    jazdę po użyciu drogą publiczną.

  • 138. Data: 2011-07-01 08:00:18
    Od: valdoozz <v...@o...pl>

  • 139. Data: 2011-07-01 08:01:28
    Temat: Re: mandat za spozycie piwka w p
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:iui9ak$gkt$...@n...onet.pl...

    > jakoś nie chce mi się w to wierzyć, chyba że badania były
    > robione dość tendencyjnie, czyli tylko w wydychanym i to zaraz po
    > piciu

    Standardowy przybliżony wzór:
    25g alko (tyle jest w jednym piwie)/(masa ciała 80 kg *współczynnik
    dla mężczyzny 0.7)= circa 0.45 promila.

    Po dwóch setach, to masz:
    80g alko/(80*0.7)=1.42 promila.

    Przyjmuje się że organizm mężczyzny metabolizuje około 10g na
    godzinę.

    Nie opowiadaj takich rzeczy bo jeszcze ktoś uwierzy i straci prawko.
    Już jedno małe piwo (0.3l) wypite na chybcika może dać powyżej 0.2
    promila.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 140. Data: 2011-07-01 08:17:41
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.07.2011 09:50, szerszen pisze:

> [...]
    >
    > jakoś nie chce mi się w to wierzyć, chyba że badania były robione dość
    > tendencyjnie, czyli tylko w wydychanym i to zaraz po piciu

    A obejrzałeś film?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek