  • 21. Data: 2006-08-18 04:04:29
    Temat: Re: mandat bez podpisu
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Wasilewski napisał(a):
    > No i? Jedyne co pasuje, to:
    >
    > Art. 156. [Stwierdzenie nieważności decyzji] § 1. Organ administracji
    > publicznej stwierdza nieważność decyzji, która:
    >
    > [...]
    >
    > 7) zawiera wadę powodującą jej nieważność z mocy prawa

    rażąco narusza prawo

    KG

  • 22. Data: 2006-08-18 05:57:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > To może inaczej - w którym moemncie wg Ciebie papier przestaje być
    > bloczkiem mandatowym, a zaczyna być prawomocnie wystawionym mandatem? Z
    > chwilą wypełnienia? Jeśli tak, to jest tam takie pole jak "podpis
    > wystawiającego".

    A czytasz co piszę? Ja kwestionuje twoje twierdzenia o nieważności. I
    tylko tyle.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 23. Data: 2006-08-18 06:01:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > No i? Jedyne co pasuje, to:
    >
    > Art. 156. [Stwierdzenie nieważności decyzji] § 1. Organ administracji
    > publicznej stwierdza nieważność decyzji, która:
    >
    > [...]
    >
    > 7) zawiera wadę powodującą jej nieważność z mocy prawa
    >
    > Ale to takie ciasto w cieście, bo jeśli coś zawiera "wadę powodującą jej
    > nieważność z mocy prawa", to nie musi być zapisu, aby było nieważne,
    > jeśli z mocy prawa, czy innych przepisów jest nieważne. Jak widzisz na
    > temat podpisu nie jest nic wspomniane, uważasz zatem, że decyzja bez
> [...]

    Znów nie widzisz różnicy między decyzja administracyjną, a mandatem. Kpa
    podałem ci tylko jako przykład że prawo czasem, gdy ustawodawca tego
    chce przewiduje instytucje nieważności. Kpa nie stosuje się do mandatów.

    > Ciągnąc dalej ten wątek - tak uważam, że jeśli dokument nie został
    > podpisany, przez osobę upoważnioną, to nie ma on mocy prawnej.

    Ale nie jest to tożsame z nieważności, no chyba że potoczną. Prawne
    pojęcie nieważności tutaj nie występuje.

    > Jest jak wypełniona umowa, bez podpisu stron. Zauważ, że aby mandat karny mógł
    > być nałożony, musi być tam nawet podpis ukaranego, dlaczego w takim
    > razie starasz się udowodnić, że podpis wystawcy, wcale nie jest
    > potrzebny?

    A w którym miejscy staram się do udowodnić?

  • 24. Data: 2006-08-18 09:36:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Inna sprawa, że uważam, że jest jakaś tam szansa na podważenie tytułu
    > egzekucyjnego, argumentując, że mandat bez podpisu, który otrzymał, posiada
    > wady prawne powodujące jego nieważność.
    Gdyby podpisu nie było na tym egzemplarzu, który ma policjant, to się zgodzę.

  • 25. Data: 2006-08-18 14:47:53
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 15 sierpnia 2006 21:04
    (autor Kyrzan
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@7...googlegroups.co
    m>):

    > spieszylismy sie bardzo na wesele

    Weź to sprzedaj PZU... Oni zbierają takie hasełka na rachunkotablice.

    --
    Jego Ponurość Tristan