  • 1. Data: 2002-03-19 17:01:04
    Temat: mam w pracy LINUXa
    Od: a...@o...pl

    Witam

    W pracy uzywam Linuxa ktorego nie ma na stanie firmy tzn. przynioslem
    sobie go z domu a wczesnij przekopiowalem sobie od kumpla. Czy w
    przypadku jakiejs kontroli, bede zmuszony do pokazania jakiejs
    licencji :-), orginalnych plytek, czy czegos tam jeszcze, czy goscie
    zobacza linuxa i sobie pojda :-)
    Czy podczas takiej kontroli jestem zobowiany zalogowac sie na roota,
    zeby sobie jakos to posprawdzali, czy nie,
    Jak wogole wyglada ta kontrola ?

    Dzieki za odpowiedzi - MIREK

  • 2. Data: 2002-03-19 18:05:29
    Temat: Re: mam w pracy LINUXa
    Od: praca <p...@t...pl>

    On wto, 19 mar 2002, a...@o...pl wrote:
> [...]
    >Czy podczas takiej kontroli jestem zobowiany zalogowac sie na roota,
    >zeby sobie jakos to posprawdzali, czy nie,

    linux rozpowszechniany jest na zasadzie licencji GNU można go więc kopiować i
    instalowć . Ogólnie ujmując mozna wszystko tylko nie usuwać nazwisk autorów
    programu. W firmie stać może spokojnie , czy w razie kontroli dać dostęp? wiele
    zależy od treści i zakresu nakazu przeszukania, tutaj zaczyna się zakres .
    Wygodniej i łatwiej jest umorzliwić dostęp. W innym przypadku zajmą komputer do
    dalszego badania choć i tak mogą . Organ procesowy moze nakazać wydanie hasła
    root`a wtedy nie wykonanie obciązone jest sankcją karną .
    Arkadiusz Związek

  • 3. Data: 2002-03-19 20:20:36
    Od: Artur <_...@s...pl>

    W artykule <1...@n...tpi.pl> praca napisał(a):

    witam

    Gdzie mozna sobie poczytac wiecej o takich sprawach ?

    _artur_