  • 11. Data: 2003-02-07 12:32:25
    Temat: Re: malzenstwo z kuzynka
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Ponieważ pytający wspomniał o miłych duszach ;) dodam, że
    > kościelne Prawo Kanoniczne uznaje za przeszkodę pokrewieństwo
    > boczne do 4 stopnia włącznie, choć przy 3 i 4 stopniu (sytuacja
    > z pytania to 4 stopień) możliwe jest uzyskanie dyspensy.
    >
    > Kasia :)

    Sam fakt, że kuzynka i nasz rozmówca mają wspólnego dziadka powinien
    zdyskwalifikować tą rozmowę.
    To chyba podpada pod kazirodztwo ?

    Tomek

  • 12. Data: 2003-02-07 12:39:40
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Tomek" <b...@o...pl> wrote in message news:b20991$nu9$1@news.onet.pl...

    > Sam fakt, że kuzynka i nasz rozmówca mają wspólnego dziadka powinien
    > zdyskwalifikować tą rozmowę.
    > To chyba podpada pod kazirodztwo ?

    Podpadaloby, gdyby to byla siostra.
    jesli maja wspolnego dziadka to nawet kosciol moze zezwolic.

    Boguslaw

  • 13. Data: 2003-02-07 17:38:11
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Tomek wrote:

    >Sam fakt, że kuzynka i nasz rozmówca mają wspólnego dziadka powinien
    >zdyskwalifikować tą rozmowę.
    >To chyba podpada pod kazirodztwo ?

    Nie, kazirodztwo zagrożone karą w myśl art.201 KK to obcowanie płciowe
    ze wstępnym, zstępnym, bratem lub siostrą (pod artykuł ten podpadają
    też relacje przysposobiający-przysposobiony).

    Międzu bratem i siostrą istnieje pokrewieństwo boczne
    drugiego stopna (każdy stopień to jedna relacja w linii
    prostej 'najbliższy wstępny<>zstępny').

    Przy wspólnym dziadku pomiędzy pietruszkiem a córką
    siostry jego ojca są cztery takie stopnie:
    1. on - ojciec
    2. ojciec - dziadek
    3. dziadek - siostra ojca (córka dziadka)
    4. siostra ojca - córka siosty ojca

    Prawo (KRO) nie zabrania takiego małżeństwa (i nawet bardziej
    restrykcyjne Prawo Kanoniczne przewiduje możliwość zezwolenia
    przy większym niż 2 stopniu pokrewieństwa bocznego).
    Natomiast pokrewieństwo w linii prostej wyklucza małżeństwo
    bez względu na jego stopień, a dodatkowo współżycie w tym
    przypadku zagrożone jest karą z w/w art.201.

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 14. Data: 2003-02-07 18:47:44
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > bez względu na jego stopień, a dodatkowo współżycie w tym
    > przypadku zagrożone jest karą z w/w art.201.

    A mi się wydawało, że kuzynka to rodzina :)

    Tomek

  • 15. Data: 2003-02-08 11:35:58
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "pietruszek" [...]

    > no i dobrze ci sie wydaje
    > ale jak to mowia na milosc nie ma rady ;-)

    Racja. Ale zona to juz krewna nie jest.
    Po co ma czlowiek szukac "obcej kobiety"
    jak juz zalazl taka, ktora kocha ?

    Boguslaw

  • 16. Data: 2003-02-08 12:26:10
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > ale jak to mowia na milosc nie ma rady ;-)

    To fakt. Jeżeli rodzina nie ma obiekcji ?

    Tomek

  • 17. Data: 2003-02-08 20:20:46
    Od: "pietruszek" <e...@w...go2.pl>

  • 18. Data: 2003-02-10 09:25:48
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Tomek" <b...@o...pl> wrote in message news:b22t9s$kt7$1@news.onet.pl...

    > To fakt. Jeżeli rodzina nie ma obiekcji ?

    Jak ma - to jej przejdzie.

    Boguslaw

  • 19. Data: 2003-02-10 13:21:52
    Od: Andrzej Gradziel <a...@d...ns.net.pl>

    kachna.pl <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    > boczne do 4 stopnia włącznie, choć przy 3 i 4 stopniu (sytuacja
    > z pytania to 4 stopień) możliwe jest uzyskanie dyspensy.

    Jakiego kosciola?

    --
    Andrzej Grądziel
    gg: 1557202