  • 1. Data: 2010-06-18 09:37:13
    Temat: małżeństwo a długi
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    jest małżeństwo ze wspólnota majątkową
    małżonek posiada nieruchomość z przed zawarcia związku małżeńskiego
    małżonka w trakcie związku dowiedziała się o spadku, który niestety ma
    poważne długi
    zbyt późno aby taki spadek odrzucić - dowiedziała się o śmierci tej
    osoby, ale nie wiedziała że będzie mieć po niej spadek, a po
    odrzuceniu spadku w 6 miesięcy przez innych spadkobierców, dostało się
    tej małżonce

    czy komornik może wejść na majątek męża w takiej sytuacji?

  • 2. Data: 2010-06-18 10:00:53
    Temat: Re: małżeństwo a długi
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    VoyteG pisze:

    > zbyt późno aby taki spadek odrzucić - dowiedziała się o śmierci tej
    > osoby, ale nie wiedziała że będzie mieć po niej spadek, a po

    Pytanie: nie wiedziała, że będzie mieć spadek w sensie "nie wiedziała,
    że jest coś do dziedziczenia" czy "nie wiedziała, że jest spadkobiercą"?

  • 3. Data: 2010-06-18 10:18:34
    Od: Jan <j...@w...pl>

    VoyteG pisze:

    > czy komornik może wejść na majątek męża w takiej sytuacji?
    Nie może.

  • 4. Data: 2010-06-18 10:35:43
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 18 Cze, 12:18, Jan <j...@w...pl> wrote:

    > Nie może.

    Dzieki za szybka reakcje, ale moglbys podac podstawe prawna, jakby co?

  • 5. Data: 2010-06-18 10:36:31
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 18 Cze, 12:00, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:
    > VoyteG pisze:

    > Pytanie: nie wiedziała, że będzie mieć spadek w sensie "nie wiedziała,
    > że jest coś do dziedziczenia" czy "nie wiedziała, że jest spadkobiercą"?

    Nie wiedziala, ze jest spadkobieraca, myslala ze inni... Ci inni sie
    wylogowali ze spadku, a ze minelo 6 miesiecy od "dowiedzenia sie o
    smierci" to wiadomo co...

  • 6. Data: 2010-06-18 10:39:50
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-06-18 12:36, VoyteG pisze:

    > Nie wiedziala, ze jest spadkobieraca, myslala ze inni... Ci inni sie
    > wylogowali ze spadku, a ze minelo 6 miesiecy od "dowiedzenia sie o
    > smierci" to wiadomo co...

    A nie jest tak, że masz 6 miesięcy na odrzucenie spadku od kiedy
    dowiedziałeś się, że jesteś spadkobiercą?

  • 7. Data: 2010-06-18 10:41:43
    Od: Jan <j...@w...pl>

    VoyteG pisze:

    > Dzieki za szybka reakcje, ale moglbys podac podstawe prawna, jakby co?
    Spadek jest majątkiem odrębnym. Nie kombinował bym więcej.

  • 8. Data: 2010-06-18 10:42:16
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-06-18 12:39, Miecio pisze:

    > A nie jest tak, że masz 6 miesięcy na odrzucenie spadku od kiedy
    > dowiedziałeś się, że jesteś spadkobiercą?

    Z tego co znalazłem, to sytuacja jest prosta - spadkobierca dowiaduje
    się o tym, że dziedziczy i ma 6 miesięcy na podjęcie decyzji. Nie jest
    tu warzna data śmierci,

  • 9. Data: 2010-06-18 11:01:59
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 18 Cze, 12:39, Miecio <m...@w...pl> wrote:
    > W dniu 2010-06-18 12:36, VoyteG pisze:

    > A nie jest tak, że masz 6 miesięcy na odrzucenie spadku od kiedy
    > dowiedziałeś się, że jesteś spadkobiercą?

    Od dowiedzeniu sie o smierci... niestety

  • 10. Data: 2010-06-18 11:04:04
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 18 Cze, 12:41, Jan <j...@w...pl> wrote:

    > Spadek jest maj tkiem odr bnym. Nie kombinowa bym wi cej.

    Czyli zobowiazania powstale teraz, to tez dlug odrebny?
    W chwili smierci zmarlego nie bylo tych zobowiazan, one powstaly po