  • 21. Data: 2012-10-29 08:39:45
    Temat: Re: lotto zaklady z kolegami i umowa
    Od: "dude" <c...@m...pl>

    Użytkownik "t?" <t??_usenet@interia.pl> napisał w wiadomości
    news:k6l98r$miq$1@usenet.news.interia.pl...

    > Niech każdy kupi własny kupon z tymi samymi skreśleniami, przecież lotto
    > samo podzieli ew. wygraną po równo.
    >
    > Problem wyssany z palca.

    Nie wiesz co to system? To się nie wypowiadaj. Gra na jednym kuponie
    obstawiającym jednocześnie kilka kombinacji, taki zakład może kosztować
    tyle co dobra pensja.
    Twoja odpowiedź wyssana z czegoś gorszego niż palec.

  • 22. Data: 2012-10-29 11:25:05
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-10-28 23:41:21 +0000, "dude" <c...@m...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > To jak ocenisz podpisywanie intercyzy przed zawarciem małżeństwa? Brak
    > zaufania,

    Oczywiście, że też. Bo tak zazwyczaj bywa w (skrajnych) przypadkach
    wiązania się bogatego z biednym.
    Ale też - wręcz przeciwnie; jest to ograniczanie odpwowiedzialności
    biednego za czyny bogatego.
    Natomiast ty nie bierzesz ślubu z tymi ludźmi, tylko im nie ufasz...

    > to po co się żenić...

    1. tradycja
    2. spełnianie zachcianki (swojej/cudzej)
    3. regulacja praw i obowiązków

    99. miłość...
    ;-)

    > a ile było historii w świecie że pieniądze podzieliły najlepszych
    > przyjaciół/rodziny?

    A tu mamy taką sytuację, że na razie są tylko wydatki, a już są problemy.
    :-)
    (żeby nie było wątpliwości: nic mi do tego co robisz ze swoimi
    pieniędzmi, ale napisz, jaką macie umowę z dysponentem kasetki?)

    --
    Bydlę

  • 23. Data: 2012-10-29 13:24:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    t? wrote:
    > Niech każdy kupi własny kupon z tymi samymi skreśleniami, przecież lotto
    > samo podzieli ew. wygraną po równo.

    Ale oni tych kuponow chca kupic tysiac, zamiast 4 tysiecy

    jakby mieli kase na 4 tysiace to by kupili 4 tysiace.

    > Problem wyssany z palca.

    rozwiązanie z dupy.

  • 24. Data: 2012-10-29 13:59:00
    Od: t? <tÎż_usenet@interia.pl>

    witek wrote:

    > Ale oni tych kuponow chca kupic tysiac, zamiast 4 tysiecy

    Rozróżniasz liczbę pojedynczą od mnogiej?

    "Chcę grać z kolegami systemem w lotto. Składamy się wspólnie na kupon,
    kserujemy go dla każdego, a oryginał deponujemy w kasetce w biurze."

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 25. Data: 2012-10-29 13:59:43
    Od: t? <tÎż_usenet@interia.pl>

    dude wrote:

    > Nie wiesz co to system? To się nie wypowiadaj.

    Wymyślanie systemu do gry losowej? Wiem co to -- czysty idiotyzm.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 26. Data: 2012-10-29 14:05:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    1...@n...neostrada.pl

    > Przecież można pociąż z góry na dół, tak że na każdej części byłby kawałek
    > kodu :P

    Jest to przynajmniej "normalny" papier?
    I tak przestrzegałbym przed pocięciem.
    Po prawdzie analiza przebiegu włókien powinna wykazać, że to są części
    tego samego kuponu, ale IMVHO porwanie (a nie pocięcie) daje na dzień
    dobry znacznie mniej argumentów do podważania "oryginalnej" całości.
    Idzie o prostą sprawę - zestawienie kompletu kawałków kuponów
    daje za wysokie prawdopodobieństwo oszukańczej wygranej ;)

    Z tego powodu nie zdziwiłbym się jakby regulamin zabraniał (bo co
    zrobić z przypadkiem, kiedy "przerwanie" jest na tyle wąskie, że
    numery na częściach są czytelne, ale jednocześnie zawiera lukę na
    tyle dużą, że "pasowania" włókien nie da się udowodnić lub jest
    wątpliwe?)

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2012-10-29 14:20:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Oct 2012, kashmiri wrote:

    > Założyć firmę,

    Nie, nie firmę. Spółkę. Ale niekoniecznie firmę.
    :)
    Żeby nie było, traktuję Twój koncept w kategorii "żart
    formalny", ale jak już, to IMO przeszkód prawnych nie widać
    i do tego można operację NIECO uprościć :)
    Swoją drogą - czy usiłowanie wygrania w lotto może uchodzić
    za "cel gospodarczy"?
    Bo to przesądza o wersji o której mowa :)

    > w której każdy z was ma równy udział, i kupony kupować na
    > firmę?

    Na spółkę.
    Formalnie zawartą :)
    Nie musi być firma.

    Tak z przezorności - opis w KC nakazuje, aby SC miała "cel gospodarczy",
    ale NIE stanowi, że SC a priori jest DG.

    A że definicji DG jest od metra, w szczególności "DG w rozmieniu
    przepisów o rejestrowanych DG" nie jest najszersza (najszersza
    jest definicja z Ordynacji, szersza od niej jest również ta z VAT)
    to "cel gospodarczy" wcale nie oznacza firmy.

    W archiwach grupy znaleźć można zresztą posty oponentów używania
    S.C. do DG (tak właśnie), wskazujących, ze ich zdaniem jest to
    dobra konstrukcja do "wspólnej budowy płota".
    Z wyjątkiem słowa "tylko" (które pominąłem) trzeba się zgodzić :)
    Pomijają rzecz jasna zdanie klientów i wierzycieli :>
    (dla których S.C. to znacznie wiarygodniejszy twór, niż np. spzoo)

    > (Wiem, żartuję, ZUS by wam dokopał bardziej niż totolotek)

    Ale ja usiłuję tę żartobliwą część żartobliwie podważyć - bo
    definicja DG w rozumieniu ZUS należy do szerokich, ale nie
    najszerszych, i sam "cel zarobkowy" nie wystarczy :)

    DG wg ZUS = DG wg PDoOF + "artyści", zaś przychody z wygranych
    w myśl PDoOF *nie* zaliczają się do przychodów z DG, bo mają
    odrębny przepis szczególny wobec DG, więc również jakby były
    uzyskane przy wszelkich pozostałych cechach DG, to do przychodów
    z DG nie należą.

    A to implikuje brak podlegania pod ZUS :D (z dokładnością do
    wymogu, żeby nie były to przychody "artystyczne", odrębnie
    dodane w ustawie o SUS)

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2012-10-29 15:50:18
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    400200.1520@quad
    *Gotfryd Smolik news* napisał(-a):

    > Jest to przynajmniej "normalny" papier?

    Tego nie wiem, ale mnie on przypomina trochę papier kredowy, tyle że o
    mniejszej gramaturze.

> [...]
    > całości. Idzie o prostą sprawę - zestawienie kompletu kawałków
    > kuponów daje za wysokie prawdopodobieństwo oszukańczej wygranej ;)

    Jestem niemal pewien, że każdy kupon ma niepowtarzalny kod paskowy,
    którego prawidłowe zestawienie z _kuponów_ jest chyba nierealne, nawet
    mając choćby tylko kawałek prawidłowy. Co za tym idzie, na podstawie
    takiego oszukańczego składaka wygranej pobrać by się chyba nie dało, bez
    względu czy kupon byłby pocięty, czy porwany.

> [...]
    > numery na częściach są czytelne, ale jednocześnie zawiera lukę na
    > tyle dużą, że "pasowania" włókien nie da się udowodnić lub jest

    O ile cały kupon jest ważny, to chyba w nim najważniejszy jest ww. kod
    paskowy. To na jego podstawie kupon jest identyfikowany i "system" wie
    czy i ewentualnie jaka wygrana na niego padła. Teraz to jest kod
    paskowy, a w nieodległej przeszłości był to nadruk przypominający kartę
    perforwaną.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 29. Data: 2012-10-29 16:54:26
    Od: "dude" <c...@m...pl>

    > Rozróżniasz liczbę pojedynczą od mnogiej?
    >
    > "Chcę grać z kolegami systemem w lotto. Składamy się wspólnie na kupon,
    > kserujemy go dla każdego, a oryginał deponujemy w kasetce w biurze."

    Matołku piszący do góry nogami: system oznacza grę 7,8,9,10,11 lub 12
    liczbami w zakładzie zamiast sześcioma.
    Zobacz sobie ile kosztują takie kupony http://www.forumlotto.pl/1900.htm
    i wracaj do gry w kapsle, bo reszta Cię przerasta. Dlaczego gramy, że
    prawdopodobieństwo jest takie jak to, że meteoryt spadnie nam na głowę, że
    lotto to wał itp to nasza sprawa.

  • 30. Data: 2012-10-29 16:55:14
    Od: "CPL" <n...@s...com>

    Użytkownik "Jarosław Bomba" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    >i juz ? :D

    I tyle zobaczą notatriusza :) Za 25 baniek bym pojechał na wieczne wakacje
    do Argentyny bez szans na ekstradycję :)