  • 1. Data: 2009-06-05 06:24:12
    Temat: lokal spółdzielczy a CO
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam taką sytuację,

    wynajmuję lokal od SM (piwnica pod marketami)
    jakis czas temu, wypowiedziano mi prąd - bo miałem podlicznik, a lokal z
    kąd był podlicznik wynajął ktoś i postawił swój licznik (nie podlicznik)

    nie chce płacić złodziejskich stawek za CO
    opłata stała 12 X 50zł
    a za zuzyte ciepło (mam licznik CO) 3 X 35zł

    taniej mi będzie ogrzac te pare metrów prądem

    czy spółdzielnia moze wzbraniac się przed wyłączeniem mi CO ?
    jeśli tak, to jak ich podejść by mi to CO wyłączyli (mogą zakręcić
    zawory poza moim lokalem - wiec możliwosci techniczne są.)

    --
    pozdros
    icek

  • 2. Data: 2009-06-05 06:54:43
    Temat: Re: lokal spółdzielczy a CO
    Od: spp <s...@o...pl>

    icek2 pisze:

    > czy spółdzielnia moze wzbraniac się przed wyłączeniem mi CO ?
    > jeśli tak, to jak ich podejść by mi to CO wyłączyli (mogą zakręcić
    > zawory poza moim lokalem - wiec możliwosci techniczne są.)

    Nie mogę teraz tego znaleźć ale był wyrok sądu w którym uznano iż
    demontaż kaloryferów przez lokatora nie zwalnia go z obowiązku zapłaty
    za co. To było parę lat temu więc może orzecznictwo się zmieniło?

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-06-05 07:11:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    icek2 wrote:
> [...]
    > jeśli tak, to jak ich podejść by mi to CO wyłączyli (mogą zakręcić
    > zawory poza moim lokalem - wiec możliwosci techniczne są.)

    Ale z opłaty stałej cię to nie zwolni. W sumie z ogrznego korytarza też
    korzystasz.

  • 4. Data: 2009-06-05 07:12:36
    Od: "Jan" <s...@o...pl>

> [...]
    > demontaż kaloryferów przez lokatora nie zwalnia go z obowiązku zapłaty za
    > co. To było parę lat temu więc może orzecznictwo się zmieniło?

    Prosze napisac pismo do Spoldzielni o zdjecie grzejnikow.
    Jezeli tego nie uczynia powiadom ich ze przestajesz placic za ogrzewanie.
    W uzasadnieniu napisz ze przechwywujesz w tym lokalu urzadzenia ktorych
    praca odbywasie w temperaturze +4st.
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2009-06-05 08:58:17
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    witek pisze:

    > Ale z opłaty stałej cię to nie zwolni. W sumie z ogrznego korytarza też
    > korzystasz.
    nie
    wejscie do piwnicy mam z dworu
    wszystko juz za drzwiami "nalezy" do mnie

    mam sporo urzadzen i jest ciepło
    a płacenie za ciepło z którego nie korzystam to juz mnie zdenerwowało

    --
    pozdros
    icek

  • 6. Data: 2009-06-06 11:37:21
    Od: spp <s...@o...pl>

    icek2 pisze:

    > mój lokal - to lokal nie mieszkalny
    > dziwne widzimisie SM i tyle :(

    Możliwe, z tego artykułu to nie wynika ale OIDP Są uznał, że lokator nie
    może sam odciąć grzejników - i tak musi płacić za CO (co pośrednio można
    jednak wyczytać). :(

    --
    spp,

  • 7. Data: 2009-06-06 15:00:02
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    spp pisze:

    > Możliwe, z tego artykułu to nie wynika ale OIDP Są uznał, że lokator nie
    > może sam odciąć grzejników - i tak musi płacić za CO (co pośrednio można
    > jednak wyczytać). :(
    tak - w przypadku budynku to rozumiem

    ale ta zasada by mi nie pasowała do mnie
    kazdy loka ma licznik
    i płaci za ciepło, które zuzyje - nie "podzielniki"

    nie ma czesci wspolnych jak klatki etc

    --
    pozdros
    icek

  • 8. Data: 2009-06-06 15:31:21
    Od: spp <s...@o...pl>

    icek2 pisze:

    > tak - w przypadku budynku to rozumiem
    >
    > ale ta zasada by mi nie pasowała do mnie
    > kazdy loka ma licznik
    > i płaci za ciepło, które zuzyje - nie "podzielniki"
    >
    > nie ma czesci wspolnych jak klatki etc

    To akurat nie miało żadnego znaczenia - brak liczników odznaczał iż
    obciążenie liczono ryczałtem. Podobnie może być Twoim przypadku.

    Ja nie twierdzę, że nie możesz się starać o likwidację grzejników.,
    pokazuję jednak jeden przykład gdzie zacietrzewienie jednej ze stron
    sporu doprowadziło do poważnych konsekwencji.

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-06-06 16:31:07
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    spp pisze:

> [...]
    > pokazuję jednak jeden przykład gdzie zacietrzewienie jednej ze stron
    > sporu doprowadziło do poważnych konsekwencji.

    ja chce wywalczyć to, tak jak SM olała temat i pozbawiła mnie prądu :)
    na szczescie, załatwiłem prąd za wczasu

    a SM to olała
    i szlus

    --