  • 1. Data: 2008-11-21 12:40:27
    Temat: "likwidacja: firmy os.fizycznej - a świadectwo
    Od: l...@v...pl

    Mój pracodawca prowadził jednoosobową dział.gosp. zatrudniał mnie na umowę o
    pracę na czas nieokreślony.

    Wczoraj otrzymałam świadectwo pracy o tym, że niby 31.10.2008 rozwiązał ze mną
    umowę na podstawie art. 30 par. 1 pkt 3 k.p. likwidacja stanowiska pracy. Jestem
    na zwolnieniu lekarskim od 21.10.2008 dlatego nie wiem jak faktycznie wygląda
    sprawa tego czy wykreślił firmę z rejestru czy też nie.

    Czy tak to wygląda ?
    Nie dostałem wypowiedzenia ?
    Co mogę zrobić ?

  • 2. Data: 2008-11-21 13:05:56
    Temat: Re: "likwidacja: firmy os.fizycznej - a świadectwo
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 21 Nov 2008 13:40:27 +0100, lukeskyobi napisał(a):

> [...]
    > stanowiska pracy. Jestem na zwolnieniu lekarskim od 21.10.2008 dlatego
    > nie wiem jak faktycznie wygląda sprawa tego czy wykreślił firmę z

    Jakiś dziwny ten Twój ex-chlebodawca. Wskazany przepis to po prostu
    dyscyplinarka, a zatem nie likwidacja stanowiska pracy.

    Oczywiście, w takiej sytuacji nie dostajesz wypowiedzenia, lecz właśnie
    dyscyplinarkę.

    A skąd wiesz, że miałby wykreślić się z ewidencji DG?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-11-21 13:23:32
    Od: l...@v...pl

    Problem polega na tym, że dyscyplinarki ani żadnego innego wypowiedzenia nie
    otrzymałem.

    Informację o tym, że firma jest wykreślona - nie mam - jednak odnoszę się do
    treści świadectwa - likwidacja.

    Tylko czy likwidacja czyli wykreślenie z rejestru dział.gosp. to jest
    równoznaczne z tym, że ja mam otrzymać świadectwo bez żadnego wypowiedzenia ?

    Czy ustawa o zwolnieniach grupowych art 10 nie wchodzi tu w gre ?

  • 4. Data: 2008-11-21 13:30:28
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 21 Nov 2008 14:23:32 +0100, lukeskyobi napisał(a):

    > Problem polega na tym, że dyscyplinarki ani żadnego innego wypowiedzenia
    > nie otrzymałem.

    Jak się pewnie domyślasz to, że pracownik nie otrzymał dyscyplinarki, nie
    jest przeciwwskazaniem, aby było ono skuteczne. Może leżeć na poczcie
    (awizo).

    > Informację o tym, że firma jest wykreślona - nie mam - jednak odnoszę
    > się do treści świadectwa - likwidacja.

    Likwidacja stanowiska pracy czy likwidacja pracodawcy?
    Tak czy inaczej coś jest dziwne, bo w przypadku wskazanego przepisu nie
    ma likwidacji stanowiska pracy (tj. przy okazji pracodawca może sobie je
    zlikwidować, ale z punktu widzenia zastosowania rozwiązania bez
    wypowiedzenia nie ma to znaczenia).

    > Tylko czy likwidacja czyli wykreślenie z rejestru dział.gosp. to jest
    > równoznaczne z tym, że ja mam otrzymać świadectwo bez żadnego
    > wypowiedzenia ?

    Nie.
    Ale to są dywagacje troszkę przedwczesne, ponieważ pisałeś o likwidacji
    stanowiska pracy oraz likwidacji pracodawcy równocześnie.

    > Czy ustawa o zwolnieniach grupowych art 10 nie wchodzi tu w gre ?

    Wchodziłaby w obu przypadkach, chyba że jest to dyscyplinarka.
    Acz od niej też możesz się, rzecz jasna, odwołać do sądu.

  • 5. Data: 2008-11-21 13:36:04
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    Ikwidacja stanowiska to nie to samo co likwidacja pracodawcy. Powinnas
    dostac normalne wypowiedzenie, ale nie na zwolnieniu.

  • 6. Data: 2008-11-21 13:44:11
    Od: l...@v...pl

> [...]
    >
    > Wchodziłaby w obu przypadkach, chyba że jest to dyscyplinarka.
    > Acz od niej też możesz się, rzecz jasna, odwołać do sądu.

    Ok może trochę jaśniej i na spokojnie napisze, bo jestem zdenerwowana.

    Obecnie jestem na zwolnieniu lekarskim (ciążą). Zwolnienie lekarskie od
    21.10.2008t. 20 listopada 2008r. otrzymałam Świadectwo Pracy. W Świadectwie
    Pracy mowa jest o likwidacji zakładu pracy (dosłownie) a jako podstawa prawna
    wpisany jest art 30 par. 1 pkt 3 (faktycznie jest to dyscyplinarka) czyli
    uzasadnienie prawne do literalnego jest niedopasowane.

    Nie otrzymałam żadnego pisma wskazującego na rozwiązanie ze mną umowy o pracę
    bez wypowiedzenia (dyscyplinarki) a odrazu otrzymałam druk Świadectwa Pracy.

    Jeśli uznać że jest to dyscyplinarka a ja nie odebrałam pisma (którego nie było
    oczywiście) - to czemu pisze się o likwidacji zakładu pracy ?

    Jeżeli przyjąć, że chodzi o faktyczną likwidację zakładu pracy, to czemu nie
    otrzymałam wypowiedzenia w trybie art. 10 ustawy o zwolnieniach grupowych (ale
    pracodawca zatrudniał tylko mnie a nie 20 osób więc nie wiem może dlatego).

    Co mam zrobić, czy mam się odwołać do sądu od tego fikcyjnego rozwiąznaia bez
    wypowiedzenia ?

  • 7. Data: 2008-11-21 13:47:20
    Od: l...@v...pl

    > Ikwidacja stanowiska to nie to samo co likwidacja pracodawcy. Powinnas
    > dostac normalne wypowiedzenie, ale nie na zwolnieniu.

    W świadectwie jest napisane Likwidacja Zakładu Pracy i jako podstawa art. 30
    par. 1 pkt 3 k.p. (dyscyplinarka) Czyli ewidentny błąd. Przepraszam z nerów na
    początku pomyliłam z likwidacją stanowiska.

    Ale zaznaczam jest to jednoosobowa działalność gospodarcza, więc nie wiem co to
    znaczy likwidacja zakładu pracy w takim przypadku i nie wiem czy faktycznie ona
    nastąpiła.

  • 8. Data: 2008-11-21 13:56:49
    Od: l...@v...pl

    Coś takiego znalazłam.

    Wyciąg z kodeksu pracy.

    Art. 361. [Upadłość lub likwidacja pracodawcy ]
    § 1. Jeżeli wypowiedzenie pracownikowi umowy o pracę zawartej na czas
    nieokreślony następuje z powodu ogłoszenia upadłości tub likwidacji pracodawcy
    albo z innych przyczyn niedotyczących pracowników, pracodawca może, w celu
    wcześniejszego rozwiązania umowy o pracę, skrócić okres trzymiesięcznego
    wypowiedzenia, najwyżej jednak do 1 miesiąca. W takim przypadku pracownikowi
    przysługuje odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za pozostałą część okresu
    wypowiedzenia.

    § 2. Okres, za który przysługuje odszkodowanie, wlicza się pracownikowi
    pozostającemu w tym okresie bez pracy do okresu zatrudnienia.

    Czyli oznacza to, że pracodawca powinien mi normalnie wypowiedzieć umowę podając
    jako przyczynę likwidacja pracodawcy ???

  • 9. Data: 2008-11-21 13:59:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Nov 2008, l...@v...pl wrote:

    > umowę na podstawie art. 30 par. 1 pkt 3 k.p. likwidacja stanowiska pracy.
    [...]
    > na zwolnieniu lekarskim od 21.10.2008 dlatego nie wiem jak faktycznie wygląda
    > sprawa tego czy wykreślił firmę z rejestru czy też nie.

    Czekaj, czekaj, ale likwidacja *zakładu pracy* i likwidacja *stanowiska
    pracy* to dwie *różne* sprawy.
    Z Twojego opisu wynika, że firma nie przestała działać.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-11-21 14:02:17
    Temat: to likwidacja zakładu pracy - tak pisze w świadectwie
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > pracy* to dwie *różne* sprawy.
    >  Z Twojego opisu wynika, że firma nie przestała działać.

    pomylka moja to LIKWIDACJA ZAKŁADU PRACY - ale nie wiem czy faktycznie nastąpiła