  • 11. Data: 2005-12-05 16:44:42
    Temat: Re: licencje free na oprogramowanie
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:43946927.F2BF2436@gazeta.pl...

    > No nasza Polizej dostaje doniesienei ze ten a tamten ma nielegalny soft,
    > piraty na kompie poinstalowane. No i okazuje sie, ze to programy
    > freeware do uzytku domowego....

    no i ?
    ten co zlozyl doniesienie ma wyrok, a policja moze sie cmoknac bo nie ma
    podstaw
    do interwencji. ich nie interesuje zlamana umowa jaka zawarlas z kimkolwiek.

    P.

  • 12. Data: 2005-12-05 17:11:25
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

> [...]
    > podstaw
    > do interwencji. ich nie interesuje zlamana umowa jaka zawarlas z kimkolwiek.

    No i w sumie o to mi chodzilo (tylko nie rozumiem dlaczego ten
    donosiciel ma wyrok...?)

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 13. Data: 2005-12-05 19:24:18
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > No i w sumie o to mi chodzilo (tylko nie rozumiem dlaczego ten
    > donosiciel ma wyrok...?)

    za zgloszenie nieistniejacego przestesptwa.

    P.

  • 14. Data: 2005-12-06 05:34:40
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Przemek R... napisał(a):
    > za zgloszenie nieistniejacego przestesptwa.

    o ile mu udowodnią świadomość tego

    KG

  • 15. Data: 2005-12-06 09:26:01
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    kam wrote:

    > o ile mu udowodnią świadomość tego

    Czy jezeli np. firma, ktora przechodzi policyjna kontrole, jest
    wstrzymama na czas tej kontroli, powiedzmy zajmuje to pol dniowki lub
    dniowke i firma jest w stanie wykazac straty (np. dzien w dzien zarabia
    X, w tym dniu zarobila X - Y) to czy moze prosic o wskazanie "uczynnego"
    w celu wytoczenia mu procesu cywilnego o odszkodowanie na to Y
    pieniedzy, co stracila?

    Bo czesto sie zdarza, ze to konkurencja "podpowiada" no i robi sie
    zamieszanie. Firma traci, konkurencja sie cieszy... A chcialbym, zeby im
    nie bylo tak wesolo...

    Pozdr

  • 16. Data: 2005-12-06 10:21:06
    Od: Piopio <p...@n...spam.org>

    mariposa doux wrote:

    > No nasza Polizej dostaje doniesienei ze ten a tamten ma nielegalny soft,
    > piraty na kompie poinstalowane. No i okazuje sie, ze to programy
    > freeware do uzytku domowego....

    Sam jestem autorem programu do wystawiania faktur, który udostępniam za
    darmo. Dostałem już 2 pisma z prokuratury i miałem też telefon z
    policji, że u kogoś znaleziono nielegalną kopię. Ekspertyzy legalności
    przeprowadzała jakaś firma z wybrzeża - pewnie mieli wtyki, żeby się na
    coś takiego załapać - bo wiedzy to "0". Udzieliłem odpowiedzi na piśmie,
    że nie roszczę pretensji do użytkownika, a w programie w oknie
    informacyjnym jest zapis, że program jest darmowy. Moja odpowiedź
    została olana, a przez 3 miesiące przychodziły listy z prokuratury i
    sądu informujące mnie o postępach w sprawie...
    Podsumowując, mariposa słusznie ma wątpliwości bo w tym kraju wszystko
    się może zdarzyć.

    Piotrek.