  • 1. Data: 2007-02-16 20:52:48
    Temat: licencja programu na system operacyjny
    Od: Gippo <g...@g...com>

    witam
    jest program ktory ma legalne wersje i licencje na systemy windows i
    MacOSX, nie ma niestety tego programu ani licencji dla linuxa... wiec
    jesli np uruchomie go na linuxie, to czy moge go uzywac legalnie ? -
    jesli nie ma mozliwosci kupic legalnie programu/licencji na ten system ?
    - nielicencjonowa kopia czyli powiedzmy pirat... program ma wersje na
    win i mac'a a ja zainstalowalem go na linuxie - na ktorego nie ma wersji
    ani licencji.. i czy takiego "pirata" mozna uzywac ? jesli jego legalna
    licencja nie obejmuje tego systemu ?
    pozdrawiam
    Gippo GG:#2364689
    www.gippo-art.xt.pl
    ---------------------

  • 2. Data: 2007-02-16 21:43:47
    Temat: Re: licencja programu na system operacyjny
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Gippo* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

> [...]
    > mac'a a ja zainstalowalem go na linuxie - na ktorego nie ma wersji ani
    > licencji.. i czy takiego "pirata" mozna uzywac ? jesli jego legalna

    Dlaczego od razu "pirat"? To, że producent nie przewidział wersji pod
    konkretny system nie oznacza, że uruchamianie aplikacji pod tym systemem
    jest naruszeniem licencji.
    Co wolno a co nie wolno znajdziesz w licencji.

    A propos: rozbawiło mnie, że 2 najtańsze wersje WV nie mogą być
    uruchamiane na wirtualnej maszynie. No właśnie to jest takie
    zastrzeżenie: masz jak najbardziej "niepiracką" wersję, ale nie możesz.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    blog "Lege Artis" ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2007-02-16 23:23:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gippo wrote:
> [...]
    > jesli np uruchomie go na linuxie, to czy moge go uzywac legalnie ? -
    > jesli nie ma mozliwosci kupic legalnie programu/licencji na ten system ?

    ROTFL

    Weź się nie ośmieszaj...

    Masz legalną kopię? Masz. Pies drapał licencje - to tylko umowy cywilne,
    w dodatku często same niezbyt legalne.

  • 4. Data: 2007-02-16 23:24:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > A propos: rozbawiło mnie, że 2 najtańsze wersje WV nie mogą być
    > uruchamiane na wirtualnej maszynie. No właśnie to jest takie
    > zastrzeżenie: masz jak najbardziej "niepiracką" wersję, ale nie możesz.

    Posrało mikrosyfa już do końca... Ludzie! Przestańcie kupować to gówno!
    Wtedy wreszcie będą musieli zacząć myśleć i traktować klienta jak
    klienta, a nie jak jakieś ścierwo na ich łasce...

  • 5. Data: 2007-02-17 08:27:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Andrzej Lawa* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Pies drapał licencje - to tylko umowy
    > cywilne

    Bardzo ciekawe podejście ;-)

  • 6. Data: 2007-02-17 11:21:22
    Od: Gippo <g...@g...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Weź się nie ośmieszaj...
    >
    > Masz legalną kopię? Masz. Pies drapał licencje - to tylko umowy cywilne,
    > w dodatku często same niezbyt legalne.

    hmm, a zakladajac ze nie mam legalnej kopii.. to czy jesli na dany
    system nie ma regulacji prawnych co do uzywania, a idac za tropem co nie
    jest zabronione jest dozwolone... to od biedy mozna uznac ze piracki
    program windowsowy uzywany na linuxie bylby legalny ;)

    Gippo GG:#2364689
    www.gippo-art.xt.pl
    ---------------------

  • 7. Data: 2007-02-17 13:53:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gippo wrote:

> [...]
    > jest zabronione jest dozwolone... to od biedy mozna uznac ze piracki
    > program windowsowy uzywany na linuxie bylby legalny ;)

    Bzdury wypisujesz.

    Łaskawie zapoznaj się z art. 278 KK

  • 8. Data: 2007-02-19 11:38:53
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message
    s.com...
    > Osoba przedstawiająca się jako *Andrzej Lawa* stuknęła w klawisze i
    > oto co powstało:
    > Bardzo ciekawe podejście ;-)

    No ale w tym kontekscie to zlamanie takie umowy cywilnej czym grozi ? MS
    kogos pozwie ze odpalil soft na liuksie a nie na windows ? I jakie to straty
    poniosl MS z tego powodu ?

    Daniel

  • 9. Data: 2007-02-19 12:36:08
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Daniel Chlodzinski* na tej grupie:

    > No ale w tym kontekscie to zlamanie takie umowy cywilnej czym grozi ? MS
    > kogos pozwie ze odpalil soft na liuksie a nie na windows ? I jakie to straty
    > poniosl MS z tego powodu ?

    Teoretycznie może pozwać. Ale szkodę będą musieli wykazać.
    Najprościej to różnica w cenie pomiędzy tańszą wersją, która nie
    dopuszcza takiego uruchamiania a wersją droższą, gdzie jest to
    dozwolone.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl <==

  • 10. Data: 2007-02-19 13:02:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Daniel Chlodzinski napisał(a):

    > No ale w tym kontekscie to zlamanie takie umowy cywilnej czym grozi ? MS
    > kogos pozwie ze odpalil soft na liuksie a nie na windows ? I jakie to
    > straty poniosl MS z tego powodu ?

    No właśnie o to mi chodziło: nawet, gdyby w jakiejś zafajdanej licencji
    był dosłowny zakaz uruchamiania pod innym systemem operacyjnym, i nawet
    gdyby producent miał na to dowody (pomijam, jak je zdobył ;) ), to
    żadnych strat by nie wykazał. Ba! Sąd miałby pewnie też coś do
    powiedzenia w sprawie takiego zapisu w umowie - i to coś niezbyt
    pozytywnego ;)