  • 21. Data: 2008-10-07 16:57:32
    Temat: Re: licencja na oprogramowanie
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości
    news:pan.2008.10.06.14.11.35@rudak.org...

    > No cóż, z oprogramowania możesz korzystać wyłącznie w sposób określony w
    > licencji. Nie podejmuję się w tej chwili rozstrzygać co się stanie, jeśli
    > spróbujesz popolemizować z licencją dostarczoną Tobie po uiszczeniu
    > opłaty.

    Prawo ponoć nie może działąć wstecz,a czy licencja może? Bo jeżeli
    dostarczono by licencję jakiś czas bo sprzedaży (w dodatku napsianą już po
    sprzedazy programu), to czy ona obejmuje programy już sprzedane, czy te
    ktore zostaną sprzedane?

    Pozdro Przemek

  • 22. Data: 2008-10-08 07:09:28
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 07 Oct 2008 17:57:32 +0100, Przemek Lipski napisał(a):

> [...]
    > dostarczono by licencję jakiś czas bo sprzedaży (w dodatku napsianą już
    > po sprzedazy programu), to czy ona obejmuje programy już sprzedane, czy

    Jeśli licencjobiorca wyrazi zgodę -- to tak. Licencja to nie prawo, lecz
    umowa, a umowy można zmieniać zawsze (prawie zawsze).
    Feler sytuacji jest taki, że jak zrozumiałem początkowo oprogramowanie
    było w ogóle pozbawione licencji. Ale teraz się okazuje, że to jednak GNU
    GPL.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl