  • 1. Data: 2009-06-28 12:33:43
    Temat: lepiej etat czy DG? - niepełnosprawny, stanowisko biurowe
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    czy użyczyłby ktoś rozeznania w kwestii, czy korzystnie(j) - i z jakich
    względów - osobie niepełnosprwanej zatrudnić się na etat, czy może DG..?
    (jest to niepełnosprawność ruchowa (nogi), ale osoba porusza się bez wózka i
    normalnie prowadzi auto. Wyksztacenie wyższe (mgr, w dziedzinie obszaru
    informatyki)).

    Czy pracodawcy niechętnie zatudniają nepełnosprawnych..?

    w imieniu niepłnosprawnej i swoim
    Dziękujemy za wszelkie wskazówki

  • 2. Data: 2009-06-28 17:38:40
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to niepełnosprawność ruchowa (nogi), ale osoba porusza się bez wózka i
    > normalnie prowadzi auto. Wyksztacenie wyższe (mgr, w dziedzinie obszaru

    O sposobie współpracy nie decydują zainteresowani, lecz władza ludowa w artykule
    22 kodeksu pracy.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2009-06-28 22:21:32
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w wiadomości
    > O sposobie współpracy nie decydują zainteresowani, lecz władza ludowa w
    > artykule 22 kodeksu pracy.

    nie rozumiem ...

  • 4. Data: 2009-06-29 08:56:47
    Od: Onufry Zagloba <Z...@g...com>

    On 28 Cze, 14:33, "yapann" <y...@o...pl> wrote:
> [...]
    > normalnie prowadzi auto. Wyksztacenie wyższe (mgr, w dziedzinie obszaru

    Każda z tych form zatrudnienia ma swoje zalety w zależności od tego
    czy potrafi się je wykorzystać (np. przy działalności gospodarczej
    odliczanie kosztów uzyskania przychodu takich jak paliwo). Ta sytuacja
    jest o tyle specjalna, że kolega jest niepełnosprawny a takim osobom
    zatrudnionym na umowę o prace przysługują korzyści, o których może
    zapomnieć mając działalność gospodarczą (np. o wiele dłuższy urlop).
    Inna inszość czy pomimo ostatniej kampanii społecznej ktoś się
    podejmie zatrudnić taką osobę. Jeśli nie to próbować z DG.

    Gdyby jednak kolega zdecydował się na DG musi pamiętać o tym, że nie
    ma wtedy zasadniczo czegoś takiego jak chorobowe (jest ale tyle z tym
    zachodu że na krótkie okresy czasu się nie opłaca w moim mniemaniu).
    Jeśli chce mieć urlop w kontrakcie musi być to zaznaczone i jego
    długość będzie zależna od negocjacji. Są firmy które nawet dopuszczają
    takie niby chorobowe tzn. płacą za okres choroby, mimo że dana osoba
    nie mogła się wywiązać z kontraktu.
    Negocjując kontrakt do sumy, którą chce zarabiać na rękę należy
    doliczyć co najmniej opłaty na ZUS (teraz to około 800 PLN - bez
    chorobowego które jest nieobowiązkowe), 18% podatku dochodowego, no i
    oczywiście 22% VAT.

    Można też próbować łączyć te dwie formy zatrudnienia. Tzn. pół etatu
    na najniższej krajowej a drugie pół to kontrakt. Ale to już zaczyna
    się kombinatoryka i nie każdy na to pójdzie. Wtedy ma się połowę
    przysługującego urlopu z racji umowy o pracę plus to co się zawrze w
    kontrakcie, płaci się tylko około 200 PLN na ZUS (nie ma w tym
    chorobowego) zamiast wspomnianych 800PLN. Przysługuje też wtedy połowa
    chorobowego.

    Wydaje mi się że zakładając DG twój kolega przestaje być
    niepełnosprawny dla pracodawcy a zatem znika u tego (pracodawcy) lęk
    przed spełnieniem dodatkowych wymogów (jeśli taki występuje). Ale na
    pewno kolega traci większość przysługujących mu praw, które miałby
    pracując na etacie.

    > Czy pracodawcy niechętnie zatudniają nepełnosprawnych..?

    To już zależy od danego pracodawcy. Ale jeśli kolega jest dobry w tym
    co robi nie powinien mieć kłopotów. Najważniejsze to spróbować i
    myśleć pozytywnie.

    Na koniec chciałem dodać że nie mam osobiście nic przeciwko
    niepełnosprawnym, a to co wyżej napisałem, a mogłoby zostać odebrane
    negatywnie, nie wynika z moich przekonań a jedynie z realiów życia.

    Onufry Zagłoba

  • 5. Data: 2009-06-29 18:56:06
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Użytkownik "Onufry Zagloba" <Z...@g...com> napisał w wiadomości
    googlegroups.com...

    > czy potrafi się je wykorzystać (np. przy działalności gospodarczej
    > odliczanie kosztów uzyskania przychodu takich jak paliwo).
    ale czym to się różni od DG osoby pełno-sprawnej?
    Chodzio mi o plusy/minusy bezpośrednio (lub pośrednio) wynikające z
    niepłenosprawności (przepisy, przywleje, ograniczenia..).

    > np. o wiele dłuższy urlop).
    ok.

    > pomimo ostatniej kampanii społecznej
    czy mógłbyś proszę mi podać jakić odnośnik do sczegółów kampanii, gdyż nie
    wiem o takiej, dzięki

    > to co wyżej napisałem, a mogłoby zostać odebrane
    > negatywnie,
    nic takiego nie odebrałam.
    Interesują mnnie wyłącznie rzeczowe osadzone w realiach informacje/opinie, a
    nie jakieś głaski bułkę przez bibułkę.