  • 21. Data: 2006-07-16 18:42:12
    Temat: Re: legitymowanie przez policje
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    akala [###a...@o...eu.###] napisał:

    > Ten przepis o kontroli osobistej to po prostu kolejna "niedoróbka" naszych
    > genialnych "prawodawców".

    W większości, jesli nie wszystkich krajach jest to podobnie unormowane. Są
    oczywiście jakieś tam drobne różnice, ale raczej techniczne, niż
    merytoryczne. Polska tu w niczym nie odstaje. Inaczej byś się w biurokracji
    zakopał.

  • 22. Data: 2006-07-16 19:06:08
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "akala" <a...@o...eu> napisał
    > tak ,dobrymi intencjami jest, jak mówi przysłowie, piekło wybrukowane. Ale
    > na pewno ten przepis nie może służyć do tego by młodzi policjanci biegali
    > po mieście i przeszukiwali ludziom kieszenie.

    Zgadzam się.

    >Jeżeli już można by ten
    > przepis pozostawić w takiej formie to na pewno przepis wykonawczy powinien
    > być zmieniony. Podstawową wadą tych przepisów jest to ,że nie określają
    > one konkretnie kiedy i w jakiej sytuacji policjant może dokonać takiej
    > czynności

    Fajnie by było uszczegółowić, ale ja nie jestem wcale przekonany czy można
    to realnie zrobić. Podaj jakąś propozycje zapisu, który by był
    satysfakcjonujący. Przecież nie można z góry przewidzieć wszystkich
    sytuacji. Podobnie z resztą napisane jest w kpk odnośnie przeszukania, a tam
    jest wątpliwości mniej, bo nadzór prokuratorski powoduje, iż każdy pomyśli
    dwa razy zanim doszuka się podstaw do przeprowadzenia czynności, a nie
    dlatego, że jest uszczegółowione.

  • 23. Data: 2006-07-16 19:45:20
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    > Ale może Ty się zachowywałeś się niespokojnie?
    > BTW zaciekawiłeś mnie,
    > jak radiowóz wyartykułował żądanie wylegitymowania się?

    Może przez te głośniki, co ma na dachu. Mnie bardziej
    zastanowiło, jak ten radiowóz szedł sobie spokojnie ulicą...
    Ciekawie to musiało wyglądac. ;-)

    Piotr

  • 24. Data: 2006-07-22 08:28:41
    Od: "John Serin" <j...@m...com>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > Ale może Ty się zachowywałeś się niespokojnie?
    > BTW zaciekawiłeś mnie,
    > jak radiowóz wyartykułował żądanie wylegitymowania się?

    Jak można się zachowywać się?

  • 25. Data: 2006-07-23 17:51:44
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sat, 22 Jul 2006 10:28:41 +0200, John Serin napisał(a):

    > Jak można się zachowywać się?
    A tak: http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=69400
    i to ze wzmocnienieniem o którym mowa w jednym z pkt
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=56541
    znaczy się: jak ChN - i to dwa razy
    ;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 26. Data: 2006-07-31 21:52:27
    Od: s...@m...com

    > Prosiłbym o wyjaśnienie albo paragraf na podstawie którego policja
    > legitymuje byle kogo na ulicy.
    > Pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło, idąc sobie spokojnie ulicą za
    > dnia, nagle zatrzymał się koło mnie radiowóz i kazał się wylegitymować,
    > przeszukiwali mi też kieszenie oraz sprawdzali komórkę. Wyglądam
    > absolutnie przeciętnie i niczym się nie wyróżniam, przez tą kontrolę
    > uciekł mi autobus i spóźniłem się na spotkanie :(
    > Czy policja może sobie ot tak, zatrzymywać każdego i przetrzepywać mu
    > kieszenie?

    A mogą podawac dane osobowe - w przypadku braku dokumentu tozsamosci u
    zatrzymanego - przez radio służbowe?

  • 27. Data: 2006-07-31 22:23:03
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia 31 Jul 2006 23:52:27 +0200, s...@m...com w wiadomości
    <news:33cf.000001d3.44ce7b9b@newsgate.onet.pl> napisał(a):

    > A mogą podawac dane osobowe - w przypadku braku dokumentu tozsamosci u
    > zatrzymanego - przez radio służbowe?

    Mogą, ale tylko w esperanto ;-)

    --
    Sz.

  • 28. Data: 2006-07-31 22:44:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <s...@m...com> napisał w wiadomości

    > A mogą podawac dane osobowe - w przypadku braku dokumentu tozsamosci u
    > zatrzymanego - przez radio służbowe?

    Tak. Bo ochronie podlega zbiór danych, a nie poszczególne dane osobowe. gdyby
    ochronie podlegały poszczególne dane, to wówczas przestępstwem było by wysłanie
    kartki pocztowej lub listu, bowiem musisz wpisać adresata.

  • 29. Data: 2006-08-01 16:58:59
    Od: s...@m...com

> [...]
    wysłanie
    > kartki pocztowej lub listu, bowiem musisz wpisać adresata.

    czy imiona, nazwisko, nazwisko rodowe matki,data urodzenia,adres zameldowania
    nie są takim zbiorem?

  • 30. Data: 2006-08-01 17:23:06
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia 1 Aug 2006 18:58:59 +0200, s...@m...com w wiadomości
    <news:705a.0000017b.44cf8853@newsgate.onet.pl> napisał(a):

    > czy imiona, nazwisko, nazwisko rodowe matki,data urodzenia,adres zameldowania
    > nie są takim zbiorem?

    Przechowywanym w?

    --
    Sz.