  • 21. Data: 2009-05-06 08:52:44
    Temat: Re: legalność przepuszczania klientów sieci przez smtp-gated
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 06 maj 2009 10:50
    (autor Tapatik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gtrjhv$9bf$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Na jakiej podstawie twierdzisz, że K ma wirusa?

    Bo nie ma ludzi bez wirusów.

    --
    Tristan

  • 22. Data: 2009-05-06 14:32:01
    Od: Jacek_D <e...@n...pl>

    witek pisze:

    > jaka usluga? Router tez ci swiadczy usuluge przysylania twoich danych w
    > swiat?

    Usługa filtrowania wysyłanych danych

    --
    pozdrawiam
    Jacek_D

  • 23. Data: 2009-05-06 16:04:43
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...adresu> napisał w wiadomości

    > Na jakiej podstawie twierdzisz, że K ma wirusa?
    > Z Jego wypowiedzi nic takiego nie wynika.

    TTTM. Jeszcze nie widziałem, żeby kiedykolwiek odpowiedziała na temat. Wrzuć
    do KF - bedziesz miał spokój i nie będziesz innym wyciągał ze śmietnika.

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 24. Data: 2009-05-07 08:31:33
    Od: <a...@g...pl>

    > dziś zadzwonił do mnie oburzony klient który wykrył spisek,

    a tak z ciekawosci
    - moge umiescic zapis o skanowaniu poczty w regulaminie podajac zasady i
    program
    ale moga byc klienci ktorzy tego nie chca i wtedy
    - czy moge dodac zapis ze w przypadku braku zgody na powyzsze klient wyraza
    zgode na odciecie go od sieci w przypadku powiecia informacji /np email
    abause lub info z baz sapmu ze rozsyla/ do czasu odwirusowania swojego
    komputera/sieci?
    co w przypadku gdy ta przerwa bedzie np 1 miesiac - czy mam prawo mu
    naliczyc abonament wiedzac ze z jego przyczyny nie ma netu /lub dostepu do
    okreslonych portow/?

  • 25. Data: 2009-05-08 18:22:33
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > Na upartego 267KK ( Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego
    > nie przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do
    > przewodu służącego do przekazywania....) w sumie uzyskujesz informację,
    > czy w załączniku jest jakiś wirus.
    >
    > A to już może zahaczać o 268aKK (Kto, nie będąc do tego uprawnionym,
    > niszczy, uszkadza, usuwa, zmienia lub utrudnia dostęp do danych
    > informatycznych albo w istotnym stopniu zakłóca lub uniemożliwia
    > automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywa nie takich
    > danych...).

    mało tego

    należy wyjść także z genezy prawa

    http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm
    art. 49 Konstytucji RP,

    Zapewnia się wolność i ochronę tajemnicy komunikowania się. Ich
    ograniczenie może nastąpić jedynie w przypadkach określonych w ustawie i
    w sposób w niej określony.

    teraz poproszę na jakiej podstawie naruszasz ten art

    ogólnie, w żadnym państwie UE nie wolno takich rzeczy robić Tobie,
    przekraczasz posiadane uprawnienia

    Andrzej

  • 26. Data: 2009-05-08 18:31:45
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > Usługa filtrowania wysyłanych danych

    dane można filtrować, możesz filtrować po źródle, celu, ograniczać
    przesłanie pakietu, możesz pakiet odrzucić bo go nie chcesz, możesz
    pakiet przesłać, określić jego trasę, możesz pakiet opóźnić, kolejkować itd

    lecz nie wolno do nich zaglądać, uzyskiwać treści, powielać, rozgłaszać,
    przechowywać, modyfikować

    chyba że odpowiednie ustawy umocowują Cię w takich uprawnieniach

    Andrzej

  • 27. Data: 2009-05-09 11:08:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 May 2009, K wrote:

    > ratowałem komputery itp itd. wciąż szukam podstawy, ze to co robimy jest
    > nielegalne/legalne. w umowie nic nie ma ten temat

    To popatrz na to inaczej - skąd założenie, że ktoś na porcie 25 będzie
    przesyłał pocztę?
    Jeśli NIE POTRZEBUJE SMTP (bo pocztę obsługuje z innych adresów),
    to mu blokujesz np. używanie tego portu do czegokolwiek innego.
    A OBOWIĄZKU obsługi akurat SMTP na 25. AFAIK nie ma :|

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2009-05-09 11:14:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 May 2009, witek wrote:

    > jaka usluga? Router tez ci swiadczy usuluge przysylania twoich danych
    > w swiat?

    Router się nie wtrąca do tego, że na porcie 25. puszczę sobie FTP.
    IMHO jeśli ktoś płaci za dostęp do IP, to jedyne "rozsądne" (a więc
    zgodne z art.5 KC i resztą "uzasadnionego") ograniczenia mogą
    wynikać z obsługi portów standardowo wykorzystywanych przez
    mechanizmy routingu (z p.widzenia routera).
    Jak widzę ten element "gorszości od faszyzmu" jest pomijany,
    a IMO niesłusznie.
    Standard standardem, ale pytanie za co klient płaci.
    Jak za standard IP - to jego zmartwienie, czy na 25. chce sobie
    proxy HTTP zrobić :] (to jest już POZA IP)
    nb. podobny problem pojawiał się swojego czasu z uszczęśliwaniem na
    siłę klientów na porcie 80. (przez "przymusowe" proxy HTTP).

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2009-05-09 11:18:29
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > Zauważyłeś burzę o "prawo do odcinania od inetu" w .ue (już nie pamietam,
    > czy parlamencie czy którejś Komisji)?>
    > Bo ja nie wiem czy uchwalili ;)

    Nie uchwalili. Natomiast tu zawsze moze wystapic awaria techniczna.
    Ot, taki rurociag do Mozejek, ktorego baaardzo dlugo naprawic sie nie da.
    Nikt nikogo nie odcial, panie sedzio, awaria. Co podepniemy router,
    to pada od nadmiernego ruchu wychodzacego :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 30. Data: 2009-05-09 11:22:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 May 2009, a...@g...pl wrote:

> [...]

    > abonament wiedzac ze z jego przyczyny nie ma netu /lub dostepu do okreslonych

    W żadnym wypadku.
    Nie tylko nie korzystał, ale również nie świadczyłeś "gotowości"
    (próbował a nie działało).

    Osobna sprawa, to czy klient wyrazi zgodę (w umowie) na zapłacenie kary
    umownej (a że przypadkiem np. w tej samej wysokości, to inna sprawa) :D

    Ale na mój gust rozliczenia trochę skomplikuje - trzeba będzie sprawdzić
    jak będzie z VATem od tej kary.
    No chyba że klient zapłaci za "powstrzymywanie się od wysyłania
    w internet" ;) (dobrowolne "powstrzymywanie się" jest opodatkowane).

    pzdr, Gotfryd