  • 11. Data: 2009-05-05 19:50:49
    Temat: Re: legalność przepuszczania klientów sieci przez smtp-gated
    Od: Jacek_D <e...@n...pl>

    K pisze:
> [...]
    > - brak filtracji spamu i wirusów, prowadzi w krótkim czasie do
    > całkowitej blokady poczty wysyłanej z Państwa komputera (komputer trafia
    > na czarne listy na całym świecie).
    > - w dzisiejszych czasach wirusy komputerowe nie niszczą danych, tylko
    > służą do rozsyłania z Twojego komputera spamu.
    >
    > Jednocześnie pragniemy poinformować, że cały proces odbywa się
    > automatycznie i nie ma to wpływu na treść wysyłanych maili. Tak więc
    > warto zaopatrzyć się w program antywirusowy (najlepiej inny niż Norton
    > :) oraz dbać o aktualizacje systemu Windows."

    Oczywiście w umowie albo regulaminie jest opisany sposób filtrowania i
    ewentualnej naprawy szkód poniesionych przez klienta na skutek wadliwego
    działania waszego systemu?

    Dlaczego nie Norton? Czyżby wasza sieć była na niego uczulona?

  • 12. Data: 2009-05-05 20:31:22
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    K pisze:

    > heh, szukam raczej podstawy prawnej niz dobrych rad ;]

    Przejrzyj swoją książkę adresową i poszukaj w komputerze wirusa.. Twój
    wirusek rozsyła wiruski do wszystkich z listy kontaktów.

    --
    animka

  • 13. Data: 2009-05-05 20:41:28
    Od: K <...@...c>

    Piotr C. pisze:
    > Jesteś pewny, że dokładnie wiesz jak działa smtp? Wysłanie jednego maila
    > do 40 odbiorców to jedna sesja smtp - w normalnych warunkach, gdy klient
    > wysyła przez zewnętrzny serwer pocztowy. Osobne sesje smtp generowane są
    > gdy wasz klient ma uruchomiony własny serwer pocztowy, co jest mniej
    > prawdopodobne. No ale to wykracza poza temat grupy - tak czy inaczej
    > robicie źle, choć niekoniecznie nielegalnie.
    >
    > P.

    tak jestem pewny, ale chyba sie nie rozumiemy i nie odpowiadasz na
    pytanie zawarte w moim poscie. firma x jest podlaczona przez swoj router
    i wychodzi przez _jedno_ ip, ktore 'wysyla' dziesiat maili w ciagu
    kilku minut, chyba nie chcesz mi powiedziec ze odbywa sie to w jednej
    sesji? ;] takich firm jest kilka.

  • 14. Data: 2009-05-05 20:46:37
    Od: K <...@...c>

    Jacek_D pisze:

> [...]
    > działania waszego systemu?
    >
    > Dlaczego nie Norton? Czyżby wasza sieć była na niego uczulona?

    skoro już odbiegamy od tematu, to NORTON niestety jest spowalniaczem
    Windowsa, a nie _antywirusem_ wiem co mowie, porównywałem, sprawdzałem,
    ratowałem komputery itp itd. wciąż szukam podstawy, ze to co robimy jest
    nielegalne/legalne. w umowie nic nie ma ten temat i nie mówimy tu o
    stratach poniesionych przez użytkownika (bo żadnych nie poniósł) po
    prostu twierdzi że jest to nielegalne.

  • 15. Data: 2009-05-05 20:53:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 05 May 2009 22:31:22 +0200, animka napisał(a):

    > Przejrzyj swoją książkę adresową i poszukaj w komputerze wirusa.. Twój
    > wirusek rozsyła wiruski do wszystkich z listy kontaktów.

    I dostałeś dobrą radę. Od animki! ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 16. Data: 2009-05-05 20:58:07
    Od: Jacek_D <e...@n...pl>

    K pisze:

> [...]
    > nielegalne/legalne. w umowie nic nie ma ten temat i nie mówimy tu o
    > stratach poniesionych przez użytkownika (bo żadnych nie poniósł) po

    Jeśli nie ma o tym mowy w umowie i regulaminie, to jest to nielegalne.
    Zgoda usługobiorcy na dodatkowe świadczenia nie może być domniemana ani
    dorozumiana, co wynika z ustawy na jaką sie powołujecie w FAQ.

  • 17. Data: 2009-05-05 20:59:45
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om>

    K wrote:
> [...]
    > i wychodzi przez _jedno_ ip, ktore 'wysyla' dziesiat maili w ciagu
    > kilku minut, chyba nie chcesz mi powiedziec ze odbywa sie to w jednej

    To zrób wyjątek dla nich. Tak jak powiedziałem - to co robicie
    najprawdopodobniej JEST legalne, a jedynie na marginesie można dodać iż
    jest to praktyka typowa dla "wanna-be-providerów" dzielących kawałek
    łącza na okoliczne osiedla.

    P.

  • 18. Data: 2009-05-05 22:17:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_D wrote:

    > Jeśli nie ma o tym mowy w umowie i regulaminie, to jest to nielegalne.
    > Zgoda usługobiorcy na dodatkowe świadczenia nie może być domniemana ani
    > dorozumiana, co wynika z ustawy na jaką sie powołujecie w FAQ.

    jaka usluga? Router tez ci swiadczy usuluge przysylania twoich danych w
    swiat?

  • 19. Data: 2009-05-06 02:45:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    K pisze:

> [...]
    > transparentnego skanowania jego poczty pod kątem spamu/wirusów. twierdzi
    > że jest to _nielegalne_. czy jest paragraf za lub przeciw takiemu

    Na upartego 267KK ( Kto bez uprawnienia uzyskuje informację dla niego
    nie przeznaczoną, otwierając zamknięte pismo, podłączając się do
    przewodu służącego do przekazywania....) w sumie uzyskujesz informację,
    czy w załączniku jest jakiś wirus.

    Pamiętaj też, że ktoś może wirusa przesyłać celowo - np. zajmuje się
    zawodowo zwalczaniem wirusów i wysyła próbkę do kolegi po fachu.

> [...]
    > zablokowany na 30 minut. Zobacz czym jest SPAM i dlaczego Twój komputer
    > go rozsyła" O co chodzi, przecież ja nic nie wysyłam ?

    A to już może zahaczać o 268aKK (Kto, nie będąc do tego uprawnionym,
    niszczy, uszkadza, usuwa, zmienia lub utrudnia dostęp do danych
    informatycznych albo w istotnym stopniu zakłóca lub uniemożliwia
    automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywa nie takich
    danych...).

    Klient zapłacił za dostęp be żadnych blokad czy ingerencji. Jeśli klient
    czymś śmieci, to jest to zasadniczo jego problem, póki nie zacznie
    faktycznie zakłócać pracy całej reszty.

    [ciach]

> [...]
    > warto zaopatrzyć się w program antywirusowy (najlepiej inny niż Norton
    > :) oraz dbać o aktualizacje systemu Windows."

    Koniecznie? A jak ktoś ma Linuxa, to też musi Windows aktualizować? ;->

  • 20. Data: 2009-05-06 08:50:18
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik animka napisał:

    > Przejrzyj swoją książkę adresową i poszukaj w komputerze wirusa.. Twój
    > wirusek rozsyła wiruski do wszystkich z listy kontaktów.

    Na jakiej podstawie twierdzisz, że K ma wirusa?
    Z Jego wypowiedzi nic takiego nie wynika.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik