  • 31. Data: 2007-03-30 12:02:19
    Temat: Re: legalne ściaganie filmów
    Od: Karol Makowski <s...@B...org>

    On Fri, 30 Mar 2007 11:36:44 +0000 (UTC), Olgierd wrote:

    > Musisz udowodnić, że Twój sposób korzystania z utworu jest zgodny z
    > prawem.

    No więc jest. Był nadany w telewizji/radio a ja go mam u siebie w avi/mp3
    na dysku.

    --
    spaceman

  • 32. Data: 2007-03-30 15:06:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 30.03.2007 Karol Makowski <s...@B...org> napisał/a:

    > No więc jest. Był nadany w telewizji/radio a ja go mam u siebie w avi/mp3
    > na dysku.

    Tylko że wybacz, ale Twoja argumentacja sprowadza się do pokazywania jaki
    jesteś cwany a jacy sędziowie i biegli głupi. Nie zmienia to faktu, że
    ściągnięcie filmu od osoby, z którą nie pozostaje się w zależności
    wymaganej przej art. 23 jest wg. PA nielegalne a właśnie to, a nie
    hipotetyczne kłopoty dowodowe są istotą tej dyskusji.

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2007-03-30 15:20:47
    Od: "Mach" <mstrzelbicki(malpa)gazeta(kropka)pl>

    > Nie, nie mam na myśli sieci Overnet - czyli nie jestem w błędzie.
    > Tylko samo pobieranie bez jednoczesnego udostępniania jest legalne.
    >
    > Standardowa Kazaa, eDonkey, BT, itp. podczas pobierania jednocześnie
    > udostępniają, eMule Flux nie robi tego, CND.

    Z tego co wiem programy klienckie torrentow udostepniaja w trakcie sciagania
    tylko fragmenty pliku :)
    nie pamietam zapisu ale zdaje sie ze jakis procent mozna bezkarnie uzywac i
    rozpowszechniac :))))))))))
    Sprawa jest sliska

  • 34. Data: 2007-03-30 19:35:51
    Od: bojster <b...@u...net>

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > wymaganej przej art. 23 jest wg. PA nielegalne a właśnie to, a nie
    > hipotetyczne kłopoty dowodowe są istotą tej dyskusji.

    Zdaje się, że dozwolony użytek osobisty dotyczy sposobu/zakresu
    rozpowszechniania utworu, a nie jego pobrania... Jeśli pobrałbym,
    np. jakiegoś publicznie dostępnego FTP, film, który był emitowany
    w telewizji (tj. spełnia założenia art. 23 ust. 1), to posiadam go
    jak najbardziej legalnie (co nie zmienia faktu, że prawo naruszył ten,
    kto go udostępnił) i mogę przekazać go np. siostrze czy znajomej.

    Czy coś źle napisałem?

  • 35. Data: 2007-03-30 22:44:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 30.03.2007 bojster <b...@u...net> napisał/a:
    > Zdaje się, że dozwolony użytek osobisty dotyczy sposobu/zakresu
    > rozpowszechniania utworu, a nie jego pobrania... Jeśli pobrałbym,

    Treść art. była już cyt. w tej dyskusji.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2007-03-30 23:51:28
    Od: bojster <b...@u...net>

    Marcin Debowski wrote:

    > Treść art. była już cyt. w tej dyskusji.

    Wiem, przeczytałem posty zanim napisałem swój. Czy masz coś do dodania?

  • 37. Data: 2007-03-31 01:02:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Wiem, przeczytałem posty zanim napisałem swój. Czy masz coś do dodania?

    W pierwszym zdaniu masz słówko "korzystanie" i art.23 mówi w jakim
    zakresie wolno korzystać (to trochę inne pojęcie niż rozpowszechniać, ale
    ufam, że definicję w sjp też sprawdziłeś) i jakie warunki muszą być
    spełnione. Jeśli tu jest jakaś niejasność to dalej, w u.2 masz wyraźnie
    podany zakres. Na serwerze leży sobie utwór, jest zapisany na dysku - to
    egzemplarz utworu. To czy z niego możesz skorzystać zależy m.in. czy
    należysz od grupy osób o których mówi właśnie u.2. Rozpowszechnianie to
    zupełnie inna bajka. Warto też zawsze pamiętać o treści art. 35 który
    zamyka ten rozdział PA: Dozwolony użytek nie może naruszać normalnego
    korzystania z utworu lub godzić w słuszne interesy twórcy.

    --
    Marcin

  • 38. Data: 2007-03-31 08:35:57
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Spinacz biurowy, Karol Makowski <s...@b...org>!

    > Nigdzie, ale jest stosunek towarzyski. Mam stosunek towarzyski
    > z kolegą z USA, który udostępnił mi na P2P serial.
    > Uduwodnisz, że bylo inaczej?

    Swoją drogą jak to się ma do torrentowych trackerów dostępnych tylko na
    zaproszenie z wewnątrz?

    --
    Adam Wysocki * Warszawa * http://www.chmurka.net/ * GSM: 514 710 213
    FidoNet: 2:480/138, SWL: SP5-250730, QTH: KO02MF, CB: 19 Śródmieście

  • 39. Data: 2007-03-31 13:08:49
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 30 Mar 2007 21:35:51 +0200, bojster napisał(a):

    > i mogę przekazać go np. siostrze czy znajomej.

    Jakkolwiek pierwsza część zdania faktycznie może mieć sens, co do
    dalszego udostępniania nie mam pewności. Jak dla mnie ust. 2 w zakresie
    "pojedynczych egzemplarzy" jest niejasny i niejednoznaczny.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 40. Data: 2007-04-01 12:36:12
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> napisali:
    > podany zakres. Na serwerze leży sobie utwór, jest zapisany na dysku - to
    > egzemplarz utworu. To czy z niego możesz skorzystać zależy m.in. czy
    > należysz od grupy osób o których mówi właśnie u.2.

    Ale to juz zmartwienie udostepniajacego, a nie moje. Ja sciagam i
    korzystam w zakresie dozwolonego uzytku.