  • 11. Data: 2015-01-14 18:51:12
    Temat: Re: legalne oprogramowanie dla firm
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Spojrzałem, jest znaczek z logo Windows bez klucza, na allegro kosztuje złotówkę. I
    co dalej?

  • 12. Data: 2015-01-14 18:57:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-14 o 18:51, Konfabulator pisze:
    > Spojrzałem, jest znaczek z logo Windows bez klucza, na allegro kosztuje złotówkę. I
    co dalej?

    W moich laptopach jest naklejka z kluczem. Daj zdjęcie.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2015-01-14 19:28:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W moich laptopach jest naklejka z kluczem. Daj zdjęcie.

    W moim też bez. Zdjęcia nie chce mi się robić - konkretnie taka
    https://www.modsticker.com/product_images/w/892/wind
    ows-8-COA-sticker__93708_zoom.jpg

    Shrek.

  • 14. Data: 2015-01-14 19:35:41
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 14.01.2015 o 18:57, Liwiusz pisze:
    I co dalej?

    > W moich laptopach jest naklejka z kluczem.

    Tak było do Sevena. Teraz masowi producenci OEM nie dają klucza na
    nalepce, a w BIOSie.

    >/ Daj zdjęcie.

    http://www.microsoft.com/pl-pl/howtotell/Hardware.as
    px#PCPurchase

  • 15. Data: 2015-01-14 22:00:38
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisa?(a):

    > W moich laptopach jest naklejka z kluczem. Daj zdjęcie.

    W nowych (win8 i win8.1) nie ma na naklejce nr klucza. Jest on zaszyty
    w biosie.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 16. Data: 2015-01-16 00:20:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jan 2015, Krzychu wrote:

    > Żeby produkt był uznany
    > w świetle prawa
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    > za legalny klient musi dysponować co
    > najmniej 2 z 3 atrybutów legalności. Atrybutami potwierdzającymi oryginalność
    > produktu są:
    >
    > 1. Oryginalny nośnik instalacyjny
    >
    > 2. Naklejka z widocznym, prawidłowym kluczem produktu

    Bardzo mnie intryguje owo "światło prawa", najlepiej w postaci
    artykułu ustawy, art. dyrektywy UE też może być (najchętniej
    przetłumaczonej na polski) :>

    > 3. Potwierdzenie zakupu produktu (faktura / paragon)

    Z tym nie dyskutujemy :)

    > </cytat>

    Wiem, wiem, uwaga nie do Ciebie :D

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2015-01-16 07:37:09
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Jest sobie np. taka dyrektywa, która zezwala na handel dowolnym softem, ignorując
    wszelkie zapisy licencyjne. Czyli sztukę sprzedać można. Myśliciele UE zapomnieli
    jednak o licencji i sztukę kupić można, ale czy można jej legalnie użyć tu już
    decyduje licencja. Ale zawsze można kupić klucz na allegro za dychę, wydrukować i
    spuścić go w kiblu, prawo tego nie zabrania, ale z używaniem tego klucza to już
    lepiej sto razy się nad tym zastanowić czy nas stać na taki rodzaj piractwa i jego
    konsekwencje.

  • 18. Data: 2015-01-18 19:52:27
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    http://allegro.pl/ms-windows-7-professional-32-64bit
    -coa-fvat23-i4973541036.html

    a coś takiego?

  • 19. Data: 2015-01-19 11:21:01
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    > trochę dziwne, że nikt jeszcze o to nie pytał, a przecież to się
    > narzuca... cóż widać muszę we wszystkim być pionierem... trudnosz...
    >
    > na allegro można kupić tanie klucze do np. windowsów
    > http://allegro.pl/windows-8-1-pro-pl-klucz-automat-i
    4907883056.html
    > http://allegro.pl/windows-7-pro-sp1-pl-klucz-automat
    -fv-i4919825549.html
    > do kasperskiego
    > http://allegro.pl/kaspersky-internet-security-2015-1
    -pc-1-rok-f-vat-i4914055987.html

    > można te klucze kupić z fakturą VAT...
    >
    > pytanie: czy to jest legalny soft i czy mając fakturę można takie
    > programy instalować firmom komercyjnym?
    >
    > każda informacja na ten temat będzie cenna, więc nie bójmy się
    > pierdolonej europy tylko piszmy co istotne.

    § 1. Kto rzecz, o której na podstawie towarzyszących okoliczności
    powinien i może przypuszczać, że została uzyskana za pomocą czynu
    zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje
    lub pomaga do jej ukrycia,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.

    wiec ryzyko jest Twoje.

    --
    @foe_pl

  • 20. Data: 2015-01-19 11:42:29
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-14 o 18:03, Konfabulator pisze:
    > Tym gorzej. Kupowany w sklepie laptop z preinstalowanym Windows 8 w myśl tej
    odpowiedzi to też pirat. Klient nie otrzymuje żadnej naklejki z kluczem (zakodowany w
    biosie), ani żadnego nośnika...

    nawet gdyby to był ordynarny pirat to co to Ciebie obchodzi? Nie ma
    obowiazku zagłębiania sie menadry licencji programów juz zainstalowanych
    na kupionym komputerze.

    --
    @foe_pl