  • 11. Data: 2010-03-09 08:22:32
    Temat: Re: ladnakartka.pl
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 09 Mar 2010 08:03:20 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Regulamin (którego nie widać i którego nie przeczytasz przed
    > zamówieniem) nie zawiera podstawowych danych, chociażby nazwy i adresu
    > usługodawcy. Podczas zamawiania usługi klient jest wprowadzony w błąd co
    > do ceny. Słowem, ewidentny wałek.

    I to dość prymitywny -- jak nie MNI akurat tylko jakiś szajsowaty
    startupek.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl

  • 12. Data: 2010-03-09 09:13:38
    Od: pierwszy gospodarz wmw <g...@g...com>

    Jeśli masz wątpliwości co uczynić gdy Twoim zdaniem okradziono Ciebie
    z Twojego majątku to poradź się prawnika (w różnych fundacjach i
    organizacjach udzielają porad za darmo) lub poczytaj Akty Prawne.
    Zapoznanie się z prawem jest najlepszym wyjściem w każdej sytuacji gdy
    będziesz miec kłopoty z osobami naruszającymi Twoje prawa.

    W sytuacji gdy okradziono Ciebie z pieniędzy (w przepisach może to
    nazywać się inaczej) musisz zastanowić się co chcesz osiągnąć zajmując
    się tym problemem; na przykład czy oczekujesz zwrotu pieniedzy czy
    ukarania osób współwinnych okradzenia Ciebie czy czegoś innego.

    Cokolwiek zechcesz uczynić z jakiegokolwiek powodu w jakimkolwiek celu
    musisz poznać obowiązujące prawo i zgodnie z nim postępować jeśli
    chcesz doprowadzić do szczęśliwego końca swoją sprawę.

    W przypadku okradania przez Internet możesz:

    - Napisać pozew do Sądu Cywilnego o wydanie wyroku nakazującego zwrot
    ukradzionej Tobie sumy;

    - do pozwu dołączyć wezwanie do zwrotu ukradzionych Tobie pieniędzy
    adresowane do osoby, która to uczyniła;

    - poprosić Sąd o powiadomienie prokuratora w celu rozszerzenia sprawy
    na cywilną-karną w celu ukarania sprawcy (ten punkt możesz pominąć);

    - Zarządać podania wyroku do publicznej wiadomości w celu zapobiegania
    podobnym naruszeniom prawa przez inne osoby.

  • 13. Data: 2010-03-09 10:36:54
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 9 Mar 2010 01:13:38 -0800 (PST), pierwszy gospodarz wmw
    napisał(a):

    > wydanie wyroku nakazującego zwrot ukradzionej Tobie sumy;

    Pytanie techniczne:
    - jak można ukraść sumę?
    Drugie pytanie:
    - da się też ukraść iloraz lub iloczyn?

    > - do pozwu dołączyć wezwanie do zwrotu ukradzionych Tobie pieniędzy
    > adresowane do osoby, która to uczyniła;

    Ale żeś skonstruował zdanie :))))

    > - poprosić Sąd o powiadomienie prokuratora

    Sąd jest twoim służącym? :))

    > - Zarządać podania wyroku do publicznej wiadomości w celu zapobiegania
    > podobnym naruszeniom prawa przez inne osoby.

    Ile czasu spędziłeś w hibernacji?

  • 14. Data: 2010-03-09 11:37:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-09 03:17, Milosz K. pisze:
    > i być wiernym tradycyjnym i sprawdzonym serwisom takim jak wapster.pl,
    > kartki.interia.pl,

    A może być wiernym starej tradycji składania życzeń osobiście, a nie
    debilnymi karteczkami do których odbiorca pewnie nawet nie wejdzie...

    Co za czasy...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2010-03-09 12:33:11
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 9 Mar 2010 01:41:36 +0100, Krystian Zaczyk napisał(a):

    > 13. W celu wysłania kartki internetowej w Serwisie
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    Powinno być napisane:
    "wysYłania kartEk internetowych..." - wówczas byłyby czytelne zasady.

  • 16. Data: 2010-03-09 13:31:31
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał:

    > Regulamin (którego nie widać

    Jedno kliknięcie myszką w <link> zawarty w stwierdzeniu
    "Akceptuję <regulamin oraz polityke prywatności>"

    > i którego nie przeczytasz przed zamówieniem)

    Ależ przeczytam.

    > nie zawiera podstawowych danych, chociażby nazwy i adresu usługodawcy.

    To fakt, ale zawiera informacje o kwocie i usłudze.

    > Podczas zamawiania usługi klient jest wprowadzony w błąd co do ceny.

    Przeczytaj dokładnie, co jest napisane na stronie wysyłania:
    "Wyslij kartkę OD 0,50 zł", a w innym miejscu "Aby wysłać KARTKI Wyslij
    SMS o tresci:".
    Tak czy inaczej, regulamin opisuje sprawę dokładnie.

    > Słowem, ewidentny wałek.

    Raczej nieuważny. ;-)

    Krystian

  • 17. Data: 2010-03-09 13:32:28
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Powinno być napisane:
    > "wysYłania kartEk internetowych..." - wówczas byłyby czytelne zasady.

    Niby tak, ale ktoś może wysłać jedną kartkę.
    Dalej jest opisane jaka jest opłata *za wysłanie SMS-a*
    i co za nią przysługuje (kod na wysłanie 50 kartek).
    Można wysłać jedną kartkę, dwie - do 50.
    "Przy wysłaniu wszystkich 50 kartek końcowa cena wysłania wynosi
    0,50 PLN (0,61 PLN z VAT) / za 1 kartkę internetową."

    Nb. na stronie wysyłania jest napisane:

    "Aby wysłać kartki
    Wyslij SMS o tresci:[...]"

    Sprytne, ale IMHO trudno się przyczepić.

    Krystian

  • 18. Data: 2010-03-10 08:14:46
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    "Milosz K." <n...@a...ble.pl> wrote in message
    > Słusznie, masz rację, mea culpa! Aczkolwiek pro forma i tak poradzę się
    > właściwej w tej sytuacji "instancji", bo chociaż to bardzo ładnie i
    > pomysłowo przygotowane ie lubię takich numerów. Przy okazji! Macie
    > "podobne doświadczenia"?

    Przewozy osobowe - (niby taxi) : Pasażer pyta kierowcę o cenę kilometra,
    odpowiedź "panie u mnie złotych dziewiędziesiąt" a to ok, tyle że za
    2km zapłacił zgodnie z taryfą 180zł

    Prawdziwe to nie żart!. Zastanowić się trzeba nad granicą pomiędzy
    promowaniem informacja a
    celowym wprowadzaniem w błąd. Podanie dużym tekstem że ekartka kosztuje 50gr
    to nie to samo co poinformowanie, że za 30 zł kupujesz 25 ekartek. W
    opisywanym
    przypadku na stronie z ekartkami znalazły się de facto dwie oferty
    a: 1 ekartka .50gr
    b: pakiet 25 ekartek 25zł

    Bo jeśli taką praktykę uznać za dopuszczalną to czy analogiczną sytuacją nie
    jest w hipermarkecie
    pod towarem na półce podana cena np 1zł a w kącie po przeciwnej stronie
    hipermarketu mała kartka z napisem:

    Regulamin zakupów:
    1.1.1 Zmiany niektórych cen w dniu dzisiejszym:
    1.1.1.1 Towar xxx leżący na półce z podaną ceną 1zł dzisiaj sprzedajemy za
    100zł
    1.1.1.2 Towar xxx leżący na półce z podaną ceną 10zł i gwarancją 7 lat
    dzisiaj sprzedajemy bez gwarancji

    103.1.0 Jeśli nie akceptujesz regulaminu nie kupuj u nas.

    regulamin jest dostępny do wglądu dla każdego.

  • 19. Data: 2010-03-10 08:23:56
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-09 14:31, Krystian Zaczyk wrote:

    > Jedno kliknięcie myszką w <link> zawarty w stwierdzeniu
    > "Akceptuję <regulamin oraz polityke prywatności>"

    to już jest zamówienie i przejście do płatności

    > Ależ przeczytam.

    Przed rozpoczęciem składania zamówienia? Gdzie.

> [...]
    > SMS o tresci:".
    > Tak czy inaczej, regulamin opisuje sprawę dokładnie.

    Poczytaj sobie trochę przepisy związane z ochroną konsumentów, ustawę o
    cenach itp.

  • 20. Data: 2010-03-10 10:30:43
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    > Przed rozpoczęciem składania zamówienia? Gdzie.

    Strona główna - na dole - "Regulamin oraz polityka prywatnosci"
    Dodatkowo jeszcze na stronach z kartkami (w czasie ich przeglądania/wybierania)
    w opisanym wczesniej <linku>, zawartym w akceptacji regulaminu.
    Bez zaakceptowania go nie da się dokonać zamówienia (przesłać danych
    z formularza i przejść na stronę wysyłania SMS-a i kartki).

    > Poczytaj sobie trochę przepisy związane z ochroną konsumentów, ustawę o cenach
    > itp.

    OK, poczytam (sobie, rzecz jasna ;-). Ale regulaminy też warto trochę
    sobie poczytać przed zapłaceniam. Zabiera to znacznie mniej czasu, niż chodzenie
    po sądach.

    Krystian