  • 1. Data: 2010-05-05 22:03:39
    Temat: l4 21 dni na kregoslup mozliwosc chodzenia
    Od: "bartek" <b...@...pl>

    witam
    czy lekarz rodzinny moze wystawic zwolnienie jednorazowe na (bolacy)
    kregoslup na 21 dni ?
    w tym zastrzec

    moze chodzic?

    dziekuje za odp pozdrawiam

    jak ewentualnie mozna skontrolowac/zweryfikowac takie zwolnienie gdyz wiem
    ze jest to celowe dzialanie.....

  • 2. Data: 2010-05-06 00:27:21
    Temat: Re: l4 21 dni na kregoslup mozliwosc chodzenia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bartek wrote:
    > witam
    > czy lekarz rodzinny moze wystawic zwolnienie jednorazowe na (bolacy)
    > kregoslup na 21 dni ?
    > w tym zastrzec
    >
    > moze chodzic?

    to zalezy co to za schorzenie

    po za tym może chodzić bardziej oznacza nie musi leżeć.

    Ze złamaną nogą też się wystawia zwolnienia z adnotacją może chodzić.

    > dziekuje za odp pozdrawiam
    >
    > jak ewentualnie mozna skontrolowac/zweryfikowac takie zwolnienie gdyz wiem
    > ze jest to celowe dzialanie.....

    ZUS?
    bez zapoznania sie z dokumentacją medyczna ciężko coś powiedzieć.

  • 3. Data: 2010-05-06 05:52:34
    Od: "bartek" <b...@...pl>

> [...]
    >>

    > ZUS?
    > bez zapoznania sie z dokumentacją medyczna ciężko coś powiedzieć.

    pracownik powiedzial ze niby ma skolioze...... ale to tak nagle?
    z tego co sie orientowalem musi byc prowadzona jakas adnotacja medyczna zeby
    nagle tak wystawic zwolnienie i to na 21 dni ????????

    jak najszybciej zweryfikowac to zwolnienei i dac ddo zrozumienia
    pracownikowi ze sie tak nie robi ?

  • 4. Data: 2010-05-06 06:00:31
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-05-06 07:52, bartek pisze:

> [...]
    > nagle tak wystawic zwolnienie i to na 21 dni ????????

    > jak najszybciej zweryfikowac to zwolnienei i dac ddo zrozumienia

    Skończyć prawo i medycynę?

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-05-06 06:18:23
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    bartek wrote:

    > witam
    > czy lekarz rodzinny moze wystawic zwolnienie jednorazowe na (bolacy)
    > kregoslup na 21 dni ?
    > w tym zastrzec
    >
    > moze chodzic?
    >

    > dziekuje za odp pozdrawiam

    Móc można.
    Pytanie tylko czy to ma jakikolwiek sens medyczny.

    > jak ewentualnie mozna skontrolowac/zweryfikowac takie zwolnienie gdyz
    > wiem ze jest to celowe dzialanie.....

    Zgłosić do zusu i poprosić o kontrolę.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2010-05-06 06:21:57
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    bartek wrote:

    > pracownik powiedzial ze niby ma skolioze...... ale to tak nagle?
    > z tego co sie orientowalem musi byc prowadzona jakas adnotacja
    > medyczna zeby nagle tak wystawic zwolnienie i to na 21 dni ????????

    Nie musi być prowadzona żadna "adnotacja".

    Ja bym takiego pracownika wysłał na badania kontrolne czy nie ma
    przeciwskazań do pracy.

    Jedyne uzasadnienie jakie można by wymyślić, to ew. jakies bóle
    związane z obciążaniem w pracy, i dlatego zwolnienie, żeby sobie
    odpoczął od tejże.

    Bo jeśli rodzinny chciał wyleczyć skoliozę tym 21 dniowym zwolnieniem
    to... jak mu się uda, ani chybi nobel się szykuje.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2010-05-06 06:27:40
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 6 May 2010 07:52:34 +0200, bartek napisał(a):

    > jak najszybciej zweryfikowac to zwolnienei i dac ddo zrozumienia
    > pracownikowi ze sie tak nie robi ?

    Wziąć panią Krysię z księgowości i pana Mietka z kotłowni. Jechać do
    pracownika, zrobić mu wjazd na chatę, na szybko komisja lekarska złażona z
    Ciebie, Krysi i Mietka, i będzie wszytko jasne.
    A tak serio, to możesz zgłosić do ZUS i prokuratury podejrzenie oszustwa
    polegającego na wyłudzeniu zwolnienia lekarskiego. Ale przy takim materiale
    dowodowym to szczęścia życzę.
    Zastanów się też czy nie kazałeś pracownikowi nosić jakiś ciężarów.
    Przypomnij sobie, czy zachowane były wtedy wszystkie zasady BHP. Bo jeżeli
    okaże się, że pracownik nabawił się schorzenia na skutek niewłaściwych
    warunków BHP w zakładzie pracy, to możesz za to nieźle beknąć.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 8. Data: 2010-05-06 18:36:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bartek wrote:

    > pracownik powiedzial ze niby ma skolioze...... ale to tak nagle?

    Tak samo jak próchnica.
    Masz ją od dawna, tyle, że ząb zaczyna boleć nagle.

    > z tego co sie orientowalem musi byc prowadzona jakas adnotacja medyczna zeby
    > nagle tak wystawic zwolnienie i to na 21 dni ????????

    a to ci juz oceni lekarz jak zobaczy dokumentacje medyczna.

    > jak najszybciej zweryfikowac to zwolnienei i dac ddo zrozumienia
    > pracownikowi ze sie tak nie robi ?

    co sie nie robi? Nie choruje sie?

    zweryfikowac masz prawo. Zglos sie do ZUS.

  • 9. Data: 2010-05-06 20:55:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hrtlhp$6gh$1@mx1.internetia.pl bartek <b...@...pl>
    pisze:

    > pracownik powiedzial ze niby ma skolioze...... ale to tak nagle?
    Na pewno nie nagle jej dostał. Natomiast nagle mogą pojawić się dolegliwości
    bólowe ew. konieczność dania kręgosłupowi odpocząć od określonego rodzaju
    wysiłku (absolutnie nie jestem medykiem ale mam w rodzinie przypadek tego
    schorzenia).
    A co za dziwny, że ci się tłumaczy na co chory, zamiast na drzewo odesłać?

    > z tego co sie orientowalem musi byc prowadzona jakas adnotacja medyczna
    A co - może byś ją chciał zobaczyć???

    > zeby nagle tak wystawic zwolnienie i to na 21 dni ????????
    Jest to możliwe, nawet więcej

    > jak najszybciej zweryfikowac to zwolnienei
    Eee, ten pracownik chyba nie kręci, albo jakoś bez sensu się do tego
    zabiera.
    Osobiście czy jakąś gównianą "pseudokomisją" w składzie biurwa i palacz to
    nic nie zdziałasz, bo może chodzić, a z chaty to ja bym takich kazał komuś z
    domowników spuścić po schodach. Zresztą nawet jak by musiał leżeć, to nie
    jest powiedziane gdzie. ZUS ma jakieś szanse, ale małe - zanim zareagują, a
    potem jedno wezwanie na kontrolę poleconym tydzień od awiza, drugie tyle
    samo no i wezwanie nie będzie przecież "na jutro", może go przestanie boleć?

    > i dac ddo zrozumienia pracownikowi ze sie tak nie robi ?
    Robi się, robi, tylko cwaniej...

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2010-05-06 21:03:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hrtn65$sqe$1@news.onet.pl Massai <t...@w...pl> pisze:

    > Ja bym takiego pracownika wysłał na badania kontrolne czy nie ma
    > przeciwskazań do pracy.
    A zdradziłbyś na jakiej podstawie (prawnej, oczywiście).

    --
    Jotte