  • 21. Data: 2005-12-19 21:51:37
    Temat: Re: kupno w sklepie i-net i zwrot w ciagu 10dni
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Góral napisał(a):
    > No właśnie Ty ich nie odzielasz a ja próbuję Ci pokazać różnicę :-)
    > Więc jeszcze raz: oferta w internecie i złożenie zamówienia na podstawie tej
    > oferty jest tylko i wyłącznie zaproszeniem do zawarcia umowy a nie zawieraniem
    > umowy.

    To kiedy Twoim zdaniem dochodzi do zawarcia umowy? A kiedy do wydania
    towaru?

    > Uprościłem, ponieważ złożenie zamówienia na odległość nie jest zawarciem umowy.
    > Takie zamówienie żeby było umową musi zostać potwierdzone przez sprzedającego
    > (który i tak może po tym fakcie odstąpić od umowy np na zasadzie "przepraszam,
    > nie jest dostępne").

    Dobrze - to mamy sytuację, że potwierdzenie było, natomiast uzgodniony
    sposób wydania towaru to osobisty odbiór. Nadal uważasz, że nie jest to
    umowa zawarta na odległość.

    > Nie wiem czemu ma poświadczać twój cytat. Ustawa wyraźnie wymienia telefon jako
    > środek porozumiewania się na odległość. Jeżeli sklep z telewizorami ma nr
    > telefonu i przyjmuje zamówienie tzn że zorganizował sobie w ten sposób
    > działalność.

    Nadinterpretacja. W zasadzie każdy sklep ma telefon i co więcej czasem
    można coś przez ten telefon ustalić.

    > Podsumowując i kończąc (z mojej strony) - jeżeli odbierasz zamówiony przez
    > internet czy w inny sposób "na odległość" towar w lokalu przesiębiorstwa to nie
    > masz prawa do jego zwrotu ponieważ zaczynają działać przepisy ustawy o
    > szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z 2002 roku.

    W tej chwili to Ty mieszasz. Ta ustawa działa niezależnie od tego w jaki
    sposób zawarta zostaje umowa.

    > Chcialbym zobaczyć jaki pokazałbyś dowód że umowa została sfinalizowana na
    > odległość.

    Choćby wydruk mail z potwierdzeniem zamówienia itd.

    KG

  • 22. Data: 2005-12-19 22:19:07
    Od: "Góral" <g...@o...pl>

    > Ciekawa teza. Możesz ją jakoś udowodnić?

    Ogólne przyjęta:-)

    Jeżeli odwiedzasz witrynę i zapoznajesz się z opisem i ceną produktu to nie
    możesz zakwalifikować tej oferty w rozumieniu art. 66 kc. Co więcej w wyniku
    art 71 k.c. należy traktować to jako zaproszenie do złożenia oferty czy
    rozpoczęcie rokowań.
    Tak samo mówi o tym np odpowiednia w tym przypadku ustawa o ochronie niektórych
    praw konsumentów, art 6 ust 1 "Propozycja zawarcia umowy w postaci oferty,
    zaproszenia do składania ofert lub zamówień albo do podjęcia rokowań".

    Szczególowo mówi o tym w.w. ustawa w art 9 ust 1. Wynika z niego, że jeżeli
    złoże w sklepie internetowym zamówienie to składam swoją ofertę. Przedsiębiorca
    następnie dopiero składa mi PROPOZYCJĘ zawarcia umowy. Czyli jeżeli dostanę
    potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez sklep, nadal jeszcze nie została
    zawarta umowa.

    W przeciwnym wypadku: składasz sobie zamówienie w sklepie ale w wyniku twojego
    błędu czy dostawcy internetu zamówienie nie zostaje zapisane w systemie (nie
    doprowadziłęś zamówienia do końca, czy strona się nie przeładowała). Będziesz
    skarżył sklep, że nie wywiązał się z umowy której nie było a co więcej sklep
    nie wiedział nawet że odpowiadasz na ofertę zawartą w internece?

    Góral

  • 23. Data: 2005-12-19 22:36:24
    Od: "Góral" <g...@o...pl>

    > Choćby wydruk mail z potwierdzeniem zamówienia itd.

    Który jest w rozumieniu ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
    propozycją zawarcia umowy. A nie umową.

    Przychodząc do lokalu przedsiębiorca dokonuje Ci sprzedaży konsumenckiej. Potem
    może Ci jeszcze wysłać jeżeli sobie tego życzysz - wtedy jedną z tych rzeczy
    będziesz mógł zwrócić:-).

    Znajdź mi przepis umożliwiający Ci zwrot w ciągu 10 dni, jeżeli dokonałeś
    zakupu w siedzibie przedsiębiorstwa.

    Góral

  • 24. Data: 2005-12-19 22:37:55
    Od: "tHe mRuWa" <m...@p...onet.pl>

    W artykule news:7d3b.000001fd.43a731db@newsgate.onet.pl,
    Góral <g...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > zawarcia umowy. Czyli jeżeli dostanę potwierdzenie przyjęcia
    > zamówienia przez sklep, nadal jeszcze nie została zawarta umowa.

    A czy taki mail juz to oznacza?:

    "
    To jest automatyczna wiadomość informująca, iż zamówienie zostało
    skompletowane.
    Prosimy na nią nie odpowiadać.

    Numer zamówienia: ***

    Lp. Nazwa Cena brutto Ilość Wartość brutto Dostępne od:
    1 *************** ***.00 1 ***.00 natychmiast
    2 *************** ***.00 1 ***.00 natychmiast

    Wartość zamówienia: ***.00 zł

    Sposób dostarczenia zamówionych artykułów: odbiór własny

    Zamówione artykuły oczekują na odbiór w naszym sklepie.

    Dziękujemy za korzystanie z usług naszego sklepu internetowego!
    "

    --
    * Pozdrawiam
    * tHe mRuWa

  • 25. Data: 2005-12-19 22:44:46
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Góral napisał(a):
    > Szczególowo mówi o tym w.w. ustawa w art 9 ust 1. Wynika z niego, że jeżeli
    > złoże w sklepie internetowym zamówienie to składam swoją ofertę.

    Akurat z tego przepisu ani trochę to nie wynika.

    > Przedsiębiorca
    > następnie dopiero składa mi PROPOZYCJĘ zawarcia umowy.

    oferta to też propozycja zawarcia umowy...

    > Czyli jeżeli dostanę
    > potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez sklep, nadal jeszcze nie została
    > zawarta umowa.

    Ciekawe. Składam ofertę, dostaję potwierdzenie jej przyjęcia, a umowa
    nie jest zawarta. Gdzie takie prawo obowiązuje?

    KG

  • 26. Data: 2005-12-19 22:50:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Góral napisał(a):
    > Który jest w rozumieniu ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów
    > propozycją zawarcia umowy. A nie umową.

    Na pytanie kiedy zostaje zawarta umowa nadal nie zamierzasz odpowiedzieć?
    Złożyłem ofertę, bo tu zgadzam się, że to kupujący składa ofertę, po
    zapoznaniu się z propozycją sklepu. Jeśli dostałem potwierdzenie
    przyjęcia zamówienia, czyli mojej oferty, to została zawarta umowa.
    Chyba że takiemu potwierdzeniu można będzie w określonych
    okolicznościach nadać inne znaczenie... Nawet możliwość niespełnienia
    świadczenia przez sprzedawcę, której dotyczy art.12, odnosi się już do
    etapu po zawarciu umowy.

    > Przychodząc do lokalu przedsiębiorca dokonuje Ci sprzedaży konsumenckiej.

    Zaczynasz bredzić...

    > Znajdź mi przepis umożliwiający Ci zwrot w ciągu 10 dni, jeżeli dokonałeś
    > zakupu w siedzibie przedsiębiorstwa.

    Rozumiesz, że liczy się sposób zawarcia umowy a nie odbioru towaru?
    Widzisz różnicę między tymi pojęciami? Napisz wreszcie kiedy i w jaki
    sposób Twoim zdaniem zostaje zawarta umowa...

    KG

  • 27. Data: 2005-12-19 22:52:02
    Od: "Góral" <g...@o...pl>

    > A czy taki mail juz to oznacza?:

    Nie. Twój przypadek nie różni się niczym od wspomnianego przeze mnie
    przykładowego telefonu do sklepu na zasadzie "proszę mi odłożyć, przyjdę sobie
    odebrać".

    Gdybyś zostało Ci to przesłane miałbyś prawo zwrócić. Jeżeli odebrałeś w lokalu
    (który jest lokalem przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów) to "widziały gały
    co brały".

    Góral

  • 28. Data: 2005-12-19 23:08:56
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "Góral" <g...@o...pl>

> [...]
    > więcej w wyniku art 71 k.c. należy traktować to jako zaproszenie do
    > złożenia oferty czy rozpoczęcie rokowań.

    Art 71 KC wchodzi w razie wątpliwości. A art 6 Ustawy skutecznie te
    wątpliwości rozwiewa.

    > Tak samo mówi o tym np odpowiednia w tym przypadku ustawa o ochronie
    > niektórych praw konsumentów, art 6 ust 1

    To jest ust 2.

    > "Propozycja zawarcia umowy
    > w postaci oferty, zaproszenia do składania ofert lub zamówień albo
    > do podjęcia rokowań".

    No widzisz. Sprzedawca może orzedstawić zaproszenie do składania ofert
    lub zamówień (czyt. SPAM), albo samą ofertę (sklep na www).

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Zygmunt III przeniosl stolice do Wa-wy, bo mu lekarz zalecil wiejskie powietrze

  • 29. Data: 2005-12-19 23:11:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Góral napisał(a):

> [...]
    > (który jest lokalem przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów) to "widziały gały

    Dobra. To dorzućmy do tego fakt, że na stronie WWW zaakceptowałem
    warunki i dokonałem zapłaty kartą. Pozycja - wysyłka zawiera wpis -
    odbiór własny.

    Pytanie - KIEDY została zawarta umowa?

    M.

  • 30. Data: 2005-12-19 23:15:10
    Od: "Góral" <g...@o...pl>

    > Rozumiesz, że liczy się sposób zawarcia umowy a nie odbioru towaru?
    > Widzisz różnicę między tymi pojęciami? Napisz wreszcie kiedy i w jaki
    > sposób Twoim zdaniem zostaje zawarta umowa...

    Nie jest ważne jakie jest moje zdanie na moment zawarcia umowy tylko sądu. Poza
    tym to jest całkowicie nieistotne bo sprzedający może spokojnie od takiej umowy
    zawieranej na odległość może spokojnie odstąpić.

    Jeżeli się tak upierasz to kupujący zawarł ze sprzedającym umowę że towar
    będzie czekał na kupującego:-)
    Czy przychodząc w takim wypadku po towar osobiście dokonujesz zakupu poza
    lokalem przedsiębiorstwa?
    Powtórze się - w tym wypadku założyciel wątku poprosił o odłożenie towaru a
    transakcja została zawarta w lokalu przedsiębiorstwa a tym samym ustawa o
    sprzedaży na odległość nie działa, chyba że masz na myśli ladę jako odległość
    jaka dzieli kupującego od sprzedającego.

    Rozwiążemy nasz spór jeżeli znajdziesz mi przepis umożliwiający Ci zwrot w
    ciągu 10 dni towaru, przy założeniu że dokonałeś zakupu w siedzibie
    przedsiębiorstwa.

    Góral