-
11. Data: 2009-01-03 15:52:59
Temat: Re: kupione urządzenie.. reklamacja?
Od: "Konrad" <sokolo1@poczta.onet.pl>
Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:gjnvjt$n1n$1@inews.gazeta.pl...
> To ja właśnie na podstawie tej "niezwłocznie" i "zbytnia uciążliwość"
> wnioskuję, że tak szybko jak to jest możliwe. Niezwłocznie - czyli mają
> oddać pieniądze a nie mają pustej kasy no to nie ma "proszę przyjść za
> miesiąc" tylko teraz - niezwłocznie.
Podstawa prawna?
>Tak samo z wymianą, dobra musimy Ale niezwłocznie czyli pierwszym
>transportem ściąga i mi je daje.
Podstawa prawna?
> Ale to moja opinia, mogę się mylić ale na zdrowy rozsądek... :)
Mylisz się - a prawo i zdrowy rozsądek to często dwie różne rzeczy.
Nie ma jednoznacznej definicji słowa niezwłocznie - to może być 14 dni (było
taki orzecznie SN w kwestii rękojmi) ale i 6 miesięcy.
Towar który sprzedawca ma na półce nie ma nic wspólnego z tym który ma ci
oddać - podobnie zresztą jak nie ma obowiązku (a w zasadzie nawet prawa)
oddać ci pieniędzy które ma w danym momencie w kasie czy zegarka który ma na
ręku ;) Nie ma tez obowiązku oddawania ci od razu pieniędzy za niesprawny
towar ale
to było już tyle razy że nawet nie chce mi się o tym pisac.
Konrad
-
12. Data: 2009-01-03 16:21:39
Temat: Re: kupione urządzenie.. reklamacja?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail m...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>>>> 2 rękojmia - czyli odpowiedzialnosc sprzedawcy za towar
>>> Jeżeli kupił jako Kowalski od formy to nie rękojmia tylko
>>> odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towru z umową
>> i w jej ramach it ma prawo zadac wymiany na nowe?
>
> jeżeli wada istnieje lub nie wyrobią się w 14 dni
dobra, widze ze watek sie rozciagnac, wskoczyla rekojmia, weic zastanawiam
sie czy odsamego poczatku nie nastapiło przekłamanie.
Pytam sie wiec, na jakies podstawie kupujacy moze *ządać* zwrotu pieniedzy?
Bo ja czytam i:
Konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy (zwrotu
pieniędzy), dopiero gdy nastąpiła jedna z sytuacji:
- naprawa lub wymiana jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów,
- sprzedawca nie zdoła wymienić lub naprawić produktu w odpowiednim czasie
(przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
rodzaj towaru i cel jego nabycia),
- naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.
--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami
siedzieć i przyglądać się jej." Jerome K. Jerome